Mijn schoonmoeder verbergt ook een paar vleugeltjes op haar rug. Ze ziet me als een van haar dochters, staat altijd voor ons klaar met hulp of adviezen, maar weet ook (redelijk) wanneer ze beter even niets kan zeggen. Als man en ik gedoe hebben, wordt ze eerst boos op mijn man dat hij mij van streek maakt, en dan vraagt ze door. Als er iets is met ons of een van de kinderen, leeft ze enorm mee. Grootste nadeel is dat ze soms niet los kan laten. Als er iets is (bv ziek kind) waarmee ze niet kan helpen, zit ze zich op te vreten van bezorgdheid en belt ze honderd keer. Toen we samen op vakantie gingen, had ik haar gevraagd een paar specifieke dingen mee te nemen (huisje met alle keukengerei aanwezig, supermarkt vlakbij). Wij arriveerden eerder en hadden ter plaatse boodschappen voor de week gedaan. Komt ze aan met een halve uitzet en boodschappentassen vol eten! En dat terwijl ze al met vijf volwassenen en hun bagage in 1 auto 600 km moesten rijden. En dan hadden ze nog de helft thuis laten staan omdat t echt niet paste.
Mijn schoonmoeder is een topwijf! Staat altijd voor ons klaar, doet erg veel voor ons. Ze woont aan de overkant, hoef dr maar te bellen en ze is er. Maar nooit ongevraagd. Ze past elke vrijdag op Dafne, en nu mn vriend 6 dagen per week moet werken, ook de maandag. Ze is zo gek op ons meisje, en zij op haar! Doet qua opvoeding wat wij willen. En tuurlijk krijgt ze daar weleens een koekje, maar ze respecteert ons 'eetbeleid', haha. En natuurlijk is ze gek op haar eigen zoon, maar ze ziet mij zeker niet als degene die hem heeft afgepakt ofzo. Ik ben nu gewoon haar tweede dochter. Ik heb zelf geen moeder meer, maar zij is een goede 'invalster'. Ik zou niet weten wat we zonder haar moeten.
Ik heb een hele lieve schoonmoeder. Omdat: - ze staat altijd voor me klaar. Ik kan altijd bellen / langskomen. - ze me een knuffel geeft wanneer ik het nodig heb of gewoon zomaar. - ze me respecteert om wie ik ben. - ze me vertelt hoe trots ze op me is. - ze zich in mij interesseert. Vraagt hoe het met me gaat, op het werk enz. - ze iederr zondagmiddag t/m dinsdagavond bij ons is om op te passen en dit altijd goed gaat. Geen irritaties o.i.d - ze op haar oppasdag vaak wat lekkers in de koelkast legt voor mij (bijv. Rosbief ) - ze in de rest van het huis ook regelmatig wat neerlegt voor mij of voor DL. Helaas voor ml doet rlze dat niet voor haar eigen zoon - ze eigenlijk alles is en doet wat ik bij mijn moeder gemist heb... Ook mijn schoonvader is trouwens heeeeeeel lief
Mijn schoonmoeder is echt superlief, als er iets is tussen m'n man en mij,kiest ze altijd mijn kant. Ze bemoeit zich verder niet met ons leven of opvoeding van onze kinderen. Ook al flik ik iets, gaat ze nooit met d'r vinger lopen wijzen en tegenover andere mensen schept ze altijd op dat ze een super schoondochter heeft terwijl het echt niet zo is. We zien elkaar heel vaak en kunnen het goed met elkaar vinden.
Ik heb ook een lieve schoonmoeder!! Staat altijd voor ons klaar. Vind mij net zo belangrijk als haar zoon. Als er iets is, kiest ze nooit alleen de kant van haar zoon. Ze zegt altijd dat we heel veel van mij houd Ze wil altijd oppassen als wij weg moeten, zegt nooit nee. Belt altijd van te voren of ze lang kan/mag komen We gaan samen wel eens shoppen en word ik heel erg verwent. Kortom een lief mens dus!!
Ik ben een beetje jaloers op al die mooie verhalen over de schoonmoeders. Want helaas heb ik er geen. De moeder van mijn man is overleden aan kanker toen hij 14 jaar was. Ik heb haar dus nooit gekend. Aan de verhalen van mijn schoonfamilie te horen, was zij een lieve vrouw. Die net als ik van garnalen hield, en van de zee.
Door de afstand zie ik mijn schoonmoeder maar een paar keer per jaar, maar als we elkaar zien is het altijd gezellig. Ik kan lekker mezelf zijn bij haar, Ze claimt ons totaal niet, Respecteert onze grenzen. Gewoon een gezellig mens dus..
Mijn schoonmoeder is ook heel lief! Ze is geïnteresseerd Ze is super lief voor mijn dochter ook al is dat niet haar kleinkind Ze is gewoon heel erg gezellig en ik ben blij met haar als schoonmoeder!
Ik heb nooit problemen gehad met mijn schoonmoeder. Ze is vriendelijk, betrokken maar niet opdringerig, houdt van gezelligheid, zegt wat ze denkt zonder bot te zijn, en we zijn altijd welkom. Het eerste wat ze zei toen we net verkering hadden was: 'nou, welkom bij de familie.'
Hier een schoonmoeder waar ik super goed mee kan, maar wél eentje die haar nukken heeft! Maar ondanks dat is ze super lief! Een paar voorbeelden - ze beschouwt mijn zoon als haar eigen kleinkind ( is hij niet namelijk) - staat altijd voor ons klaar - verwent ons - kan met alles bij haar terecht!
Mijn schoonmoeder is geweldig. Ik kan uren met haar kletsen. 1x per jaar gaat mijn man met z'n vader een weekend weg en dan komt m'n schoonmoeder bij mij logeren. Is super gezellig. Ze is attent, lief, staat altijd voor ons klaar. Ze zegt vaak dat ze me een super schoondochter en een goede moeder vindt. We hebben ook wel soms discussies maar dat wordt altijd uitgepraat. Dat komt voor in de beste relaties.
Ik mag ook echt niet klagen. Op het moment ben ik zo doodmoe maar ik heb al weken geen stofzuiger meer aangeraakt. Als ik thuis kom is het al gedaan, inclusief afwas, was, strijk, boodschappen en tuin. Mijn schoonouders komen nu veel maar ze helpen zo graag. Als ik iets vraag dan doen ze het.
Zeg, doe jij aan leedvermaak? 😂😂 Oké een positief ding: ze kan lekker koken. Maar daar hou ik het even bij
Grappig TS, mijn schoonmoeder woont ook in Tunesië. En ik heb echt een heel lieve schoonmoeder. Wel op leeftijd waardoor ze niet veel meer kan helaas. Ze is absoluut niet claimerig en wil altijd problemen uit de weg gaan. Is ook erg begripvol m.b.t dat ik nog niet helemaal goed kan communiceren met haar (ze kan geen Nederlands, ik gebrekkig Arabisch) en zet altijd anderen op de eerste plaats. Bemoeit zich gelukkig ook niet met de opvoeding, al zijn er niet echt superveel dingen waar we heel anders over denken, het zijn meer bepaalde cultuurverschillen, zoals op tijd naar bed brengen (vindt zij onzin haha) en dergelijke.
Hoewel ik het lastig vind dat ze geen eigen mening heeft is ze altijd bereid op te passen houd ze onwijs veel van haar kleindochter en ziet mij als extra dochter.
ik kan prima overweg met mijn schoonmoeder. helaas is dat ook wel anders geweest maar dat noem ik maar de wenfase. al haar kleinkinderen zijn gelijk. geen favoriet en elk kind krijgt evenveel. helpt waar ze nodig is en waar ze kan. en heb de laatste periode meer aan haar dan aan mijn eigen moeder. en mijn schoonvader? das een fantastische man!