Ik ben dol op mijn schoonmoeder! Ze is gewoon als een 2e moeder voor mij. Mijn eigen moeder is ook een schat en heb ik een hele fijne band mee dus ik prijs mijzelf echt rijk!! Mijn schoonmoeder ken ik al van vroeger. Mede omdat ik mijn man dus ook al als kind zijnde kende. Mijn schoonmoeder is lief, meelevend, aardig, gezellig, humoristisch. Zij is dolgelukkig dat haar zoon met mij getrouwd is en ze staat ook altijd voor mij klaar. We appen met elkaar alsof we vriendinnen zijn en zowel zij als ikzelf kijk er echt naar uit als we elkaar weer zien. Ze wonen helaas zo'n 2 uur rijden hier vandaan. Dus niet om de hoek. Ze heeft respect voor alles en iedereen, is niet bemoeizuchtig, wil altijd een helpende hand bieden als daar om gevraagd word en is zichtbaar gelukkig omdat wij dat ook zijn. Andersom heeft mijn man ook een hele goede band met mijn moeder. Ooit was zij zijn oppasmoeder. Het klikt echt van alle kanten in beide families. Iedereen is dol op elkaar. Zo ook de (schoon)zussen. Hij heeft een zus en ik heb een zus. Ook allemaal een hele goede band. Kortom, ik ben helemaal blij met mijn schoonmoeder. Eigenlijk dus gewoon met mijn hele schoonfamilie!
Mijn schoonmoeder is als een 2e moeder voor mij en ik bespreek zelfs meer met mijn schoonmoeder dan met mijn eigen moeder. Ze is een lieve en zorgzame oma voor haar kleinkinderen maar ook een lieve moeder voor haar eigen kinderen en schoondochters en staat altijd voor ons klaar. We kunnen daar altijd aanschuiven met het eten en als we extra oppas nodig hebben is het nooit een probleem. En eigenlijk is dit ook bij mijn schoonmoeder van toepassing (even gepikt van TS): Ze claimt haar zoon niet en ziet mij niet als 'de vrouw die haar zoon heeft afgepakt'; - Als mijn vriend en ik eens gedoe hebben, stelt ze zich blanco op, ze kiest in ieder geval niet zomaar mijn vriend zijn kant; - Ze is súper lief voor onze zoon. - Ze bemoeit zich niet met de opvoeding van onze zoon. Ze respecteert onze mening en zal deze ook zeker niet passeren; - Ze is heel relaxed in de omgang, gewoon een leuk en makkelijk mens.
Mijn schoonmoeder is gewoon een tweede moeder voor mij. Ze is een echte schat die er altijd voor ons is. Ik kan met haar over alles praten. Kan niks negatiefs over haar bedenken.