Wij hebben zelf een hondje van 2 jaar en hebben nu twee hondjes voor een week lang te logeren: eentje van 1 jaar en eentje van al 10 jaar oud (het zijn moeder en dochter) Onze hond is heel speels net als de puppy dus die gaan goed samen maar de oudere hond moet daar niks van weten. Ze blaft en gromt daardoor de hele tijd. Ze liggen nu uit elkaar te slapen dus dat gaat wel maar zodra ze elkaar tegenkomen of onze hond wil spelen wordt het 1 blaf feestje tussen beide vooral omdat onze hond, die nooit blaft, dit nu wel doet omdat ze er opgewonden van raakt en graag wil spelen. 1 grote herrie dus Iemand wat tips? Juist corrigeren (en welke hond dan?) of laten gaan? Uit elkaar halen? Vannacht moeten ze eigenlijk met zn 3en in de keuken maar ik twijfel of ik niet 1 van hun in de gang moet doen (zit een hondenhekje tussen waar onze hond niet doorheen past). Heb een dreumes die ik niet de nachtrust wil verstoren
Kenden de honden elkaar voordat ze samen geplaatst werden? In principe haal je namelijk een vreemde naar binnen en voelt jouw hond zich daar opgelaten door. In de meest ideale situatie zouden ze elkaar negeren. Dat drukke wat je beschrijft van je eigen hond, is namelijk geen "sociaal" gedrag. Vaak is het een uiting van spanning die hij/zij voelt. Ik zou ze dus zeker apart doen vannacht! Daarnaast niet corrigeren, probeer het proces gewoon goed te begeleiden. Pas op met voer dat er geen strijd om ontstaat. Sterkte! Hoe lang blijven de logeetjes?
Ze zijn wel eens met zn allen bij verjaardagen als iedereen de honden meeneemt, dus ze kennen elkaar wel enigzins. We hebben een hele lange wandeling gemaakt net, het gaat nu wel beter want ze zijn moe. Ze blijven 8 dagen dus zal mijn handen vol hebben
Zou ze gewoon 's nachts uit elkaar houden... onze hond is er ook niet van gediend als er een vreemde in haar huis komt logeren... je moet wel een erg gezelligehond hebben, wil hij/zij zonder blikken of blozen daar in mee gaan. Anders heeft dat iets meer begeleiding nodig
Oo maar onze hond is t probleem niet hoor! Maar die logee van 10 jaar. Ze haalde net ook al uit naar mijn dochter ..
Logee van 10 jr apart houden van de andere 2. Die zit nu in een andere omgeving, met 2 speelse rakkers en een dreumes om haar heen. Is voor de dame van 10 denk ik iets teveel van het goede. Ik had haar apart gehouden in de nacht van de andere 2. Denk dat je dan wel goed zit
Horen de hond van 1 en 10 jaar bij mekaar? zo ja zou ik die niet uit mekaar houden dan is ze in een x alleen en heb je kans dat dit problemen geeft als ze weer naar huis moeten.
Dan zou ik inderdaad gewoon zoveel mogelijk gescheiden houden en doen. Dus de 2 logeetjes uitlaten en eigen hond apart en ze in huis ook gescheiden houden. Even die 8 dagen door zien te komen. Waarschijnlijk is de oudere dame gestresst en dat kan vervelende situaties opleveren. Beter voorkomen dan genezen dus. Die twee gewoon lekker apart van jullie gezin hun gang laten gaan en je niet schuldig voelen dat ze apart zitten. Lijkt zielig maar is voor de honden veel rustgevender Succes!
Ik zou de moeder en dochter apart houden van jullie eigen hond. Wel zou ik samen met ze naar het bos gaan zoals je nu ook hebt gedaan. Misschien gaat het met een paar dagen wel wat beter.. Ik zou het blaffen niet bestraffen. Je kan proberen het te voorkomen door ze apart te houden en anders laten gaan.. Met eten geven, begroeten enz, eerst je eigen hond! Het is zijn huis, dus hij is de "baas" vd roedel.
Ik zou het even aanzien. Denk dat de rangorde onderling ook bepaald moet worden. Zodra de honden wat aan elkaar gewend is zullen ze wel rustiger worden. Hier ook een oude dame (14) die niet van andere honden is gediend. Dat is meestal een paar keer flink snauwen en de andere hond heeft wel door dat ze niet wil.