Tip gevraagd...!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door oogappel, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Ons dochtertje doet het hartstikke goed, groeit goed en is tevreden.
    Maar nu het volgende 's nachts gaat het steeds beter alleen wat me de laatste tijd opvalt is dat ze om 22.00 krijgt dan wordt ze rond 02.30 wakker en dan drinkt ze maar 1 borst met als gevolg dat ze dan om 04.30 komt weer voeden en toen kwam ze weer om 05.30.

Na 1 borst drinken is ze zo moe dan is ze in diepe slaap, kietelen onder haar voetjes of luiertje verschonen het helpt allemaal niet.

Hoe doen jullie dat of ben ik de enige met "dat probleem" ;) ?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Naar mijn weten is dit heel normaal, ik hoor/lees heel vaak dat babies die borstvoeding krijgen 's nachts veel vaker drinken als kindjes die de fles krijgen. Kan je eventueel slapend voeden? Je bed veilig maken, kind naast je en haar vrij toegang tot de borst geven? Dan kan jij doorslapen/dommelen en beiden blij?

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Het gebeurt inderdaad vaker bij borstvoeding, maar wil er even aan toevoegen dat het niet persé zo hoeft te zijn! Mijn dochter sliep met 7/8 weken "door" (1 tot 6), terwijl ik volledig BV gaf.

Het kan een fase zijn van je baby. Jennifer dronk op een gegeven moment ook maar 1 borst 's nachts. Maar het kan ook zijn dat het zo blijft... En dan is slapend voeden zeker een goede optie!

Bij ons was de laatste voeding van de avond altijd vrij laat, rond middernacht/ 1 uur. Dan sliep ze tot een uur of 6. Meestal wachtte ik tot ze zelf kwam, maar soms maakte ik haar een beetje wakker en bood dan de borst aan en dan dronk ze halfslapend nog een "droomvoeding" (omdat ze anders inderdaad 2 keer per nacht kwam). Misschien kun je dat eens proberen? In plaats van slapend voeden, slapend drinken :p

4. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Je kunt de proberen de eerste keer de voeding af te breken en de andere borst aanbieden
    (omdat die goed vol zit stroomt het sneller en blijft je kleintje waarschijnlijk langer wakker) ;)
    Ik heb het zo gedaan en hier hielp het :)

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Heb je wel het risico van veel voormelk en dus krampjes!

Het is normaal hoor, vooral bij 1 maand. Je kindje is nog maar klein! Borstvoeding is lichter verteerbaar dan flesvoeding en bvbaby's drinken vaker kleinere hoeveelheden.
    Onze baby sliep met voleldige borstvoeding van 23 tot 6 met 5,5 weken oud. Inmiddels is hij 12 weken (gaat snel gaat snel :() en hij slaapt nu van 20.30 tot 3.00 en dan tot 7.30. Hier om 3 uur ook meestal maar een borst, in 10 minuten lig ik weer in mijn bedje (ik doe alleen een luierwissel als hij heeft gepoept, en dat doet hij liever 's ochtends kennelijk, dus we slapen beide zo weer door).

6. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Ik bied altijd 2 borsten aan, zoveel voormelk heb je niet... het stroomt iets sneller en is dus makkelijker voor een moe kindje om te drinken en wakker te blijven ;) daarom ook mijn advies ;)

Mijn kinderen hebben eigenlijk nooit krampjes gehad (terwijl ik alles eet en at) je kunt het proberen :)

Mijn oudste dronk 2 en een half jaar precies en de jongste is bijna 2 en krijgt nog steeds 3 voedingen :D:D

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Laat maar, niet goed gelezen!

Deel Deze Pagina