Olvarit draakje:(

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door nancy1979, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1979

nancy1979 Lid

3 aug 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag, ik loop tegen het eetpatroon van onze kleine meid van 18 maanden aan. Ze eet graag Olvarit en ik ben al bezig op allerlei manieren om haar " gewoon eten" aan te leren. Echter, als ik het meng met Olvarit vist ze gewoon de Olvarit eruit en tuft de rest terug en het rustig aanbieden leidt tot complete hysterie wat ruim een uur doet met verstijving van spiertjes en eten dat door de kamer vliegt. Mengen of aanbieden in een olvaritpotje trapt ze niet in. Brood en fruit gaat prima, maar van het avondeten raakt ze in paniek als het ziet? Gewoon eten aanbieden werkt ook niet. Heeft u nog tips voor een creatieve maar nu wel tot het uiterste getergde moeder?

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Dag Nancy,

Je geeft aan dat je je kleine meid van 18 maanden aan het leren bent om de warme maaltijd te eten en ze waardeert de groentehapjes nog niet zo goed.

Belangrijk is dat je niet te veel druk zet achter het geven van de warme maaltijd. Schep de groenten op een bordje. Wil je dochter het niet, zet het bordje dan weer weg en bied geen alternatieven aan. Mogelijk bevindt je kindje zich in de zgn 'peuterpuberteit', waar het interessant is om voeding te weigeren. Het geven van complimenten of boos worden kun je beter achterwege laten.

Verder kun je je kindje voordat je gaat koken een keertje laten kiezen tussen twee verschillende soorten groenten. Jij behoudt dan wel de 'macht' door zelf twee groentes uit te zoeken en je dochter maakt dan de eindafweging door te kiezen welke groente ze vanavond op haar bordje krijgt. Zo betrek je haar bij het voorbereiden van de maaltijd. Zorg verder dat je in een rustige omgeving eet, het liefst met de hele familie en neem de tijd.

Groetjes,

Charlotte Maintz

Deel Deze Pagina