Goeiemiddag dames Ik ben even inspiratieloos dus hoop dat jullie nog wat ideeen hebben.. Onze dochter wordt volgende week donderdag 1 jaar en op vrijdag gaat ze naar het kdv dus moet/mag ze trakteren... dus mijn vraag hebben jullie nog leuke ideeen behalve het kaas, worst op een prikker of veel snoep... alle ideeen zijn welkom
je kunt rozijntjes trakteren, die heb je ook met een vruchtenlaagje erom. Of likkoekjes. Wat natuurlijk ook erg leuk is met het goede weer, is ijsjes. Bij albert heijn heb je van die mini waterijsjes. Dat is echt 2 happen en op, maar ideaal voor de kdv leeftijd.
cupcakes Van stoepkrijt (die hele grote) 1 in doorzichtig cellofaan doen, gezichtje erop tekenen, aan beide uiteinden slingertjes doen en aan de bovenkant een fruit- en dropsleutel hangen. Waterijsjes idd met dit weer Ijsbekertje (van koek) met spekkies erin en cellofaan eromheen
Nep ijsjes maken, heb ze al eens eerder geplaatst maar ik zal nog ff een foto laten zien Alles wat je op de foto ziet is eetbaar ( behalve het paraplutje ) Bekijk bijlage 85254
Thanx Ik heb gewoon van die echt cupjes gekocht waar je dat schepijs in kunt doen, ik heb in die cupjes twee spekjes gedaan en daarop wat eetbaar lijm ( water met poedersuiker ) daarop heb ik een melowcakeje geplakt en deze heb ik eerst gedoopt in die snoepjes die je normaal op een softijsje kan doen, ik heb die snoepjes gewoon bij de AH gekocht het zit in zo'n busje met meerdere tierlantijntjes, toen heb ik van die suiker driehoekkoekjes gekocht en deze er schuin ingezet, leuk paraplutje erbij en Voila een niet smeltend ijsje Ik heb het zelf in een leuk doorzichtig foliepapiertje gepakt ( per ijsje ) en een leuk lintje er omheen en klaar is kees Alles is dus eetbaar behalve het paraplutje En het is heel goedkoop, de mellowcakejes waren het duurst, 2 euro ofzo Dus al met al ben je goedkoop en origineel klaar
www.party-kids.nl daar staan allerlei leuke traktaties op. Ik heb met de verjaardag van Suzanne (ze werd 2) varkenssnoetjes gemaakt. Door de neus een danoontje en een ballon als mond. ook via deze website.
Ik heb voor Ninthe's eerste verjaardag van kartonnen gekleurd papier een taartje gemaakt die ik gevuld heb met een fluitje, ballon en krentjes, even een fotootje zoeken. Was wel best veel werk dus de volgende keer doe ik het denk ik wat minder uitgebreid. Als de volgende geboren wordt dan trakteer ik denk ik Nijntje koekjes en dan doe ik op het hempje van Nijntje was boter of slagroom met daarop roze muisjes.
Hier een foto van een taartstukje alleen. Het idee heb ik ook ergens van internet gehaald, maar daar waren de taartstukjes een stuk kleiner dus heb ik ze met de computer vergroot, uitgeprint en gevouwen. Ik ben ook benieuwd naar meer ideetjes want over een maandje wordt ze al weer 2. Je kunt trouwens bij de action of zeeman ook wel leuke kleine speeltjes of fluitjes halen en dan doe je er een strikje omheen met een fotootje van je kindje en dan ziet het er ook altijd leuk uit.
Klein windmolentje, kaartje met hieperdepiep....is jarig, slingertjes eraan en een doosje krentjes. Dit in een leuek schaal gebracht.
Ik maak zelf cupcakes met marsepein versiering als mijn zoontje 2 jaar wordt.. In zijn geval met pluto (favo knuffel).. Nu heb ik zelf een taartenwebsite maar er zit er eigenlijk altijd wel 1 bij je in de buurt.. leuk omdat je zelf kan aangeven welk thema je wilt..
Afgelopen maandag getrakteerd voor de 1ste verjaardag! Had badeendje gekocht (xenos kost weinig). Deze in cellofaan verpakt met sliertjes eraan. En een kaartje erop met "hoera 1 jaar''. Voor de leidsters waterijsjes. Zoontje zit in een groep van 0 tot 2 jaar, dus rozijntjes of andere eetbare dingen zijn niet echt handig, aangezien de baby's daar niets mee kunnen...
Ik had nijntjes geknipt en daar een doosje rozijntjes tussen. Ging erg goed, iedereen ging elkaar rozijntjes geven . Zo lief!
Thom mocht dit trakteren: http://www.zwangerschapspagina.nl/attachments/de-mamas/75934d1275484213-juni-2009-mamas-deel-4-foto529.jpg Gevuld met een mandarijntje en bovenop een kleine krentenbol. Bakje is een klein bloemenpotje met ingepakt met cadeaupapier en 'n leuk lintje er om.
Leuk zeg! Wel veel werk volgens mij! Wij weten 't nog niet precies, maar ik heb iig van die grote stoepkrijten gekocht bij de Action, dus die krijgt iedereen eentje, moet er nog wel iets leuks van maken en dan iets van een waterijsje of danoontje erbij.
Allemaal erg leuk ideeën zeg ! Wat een crea-bea's hier op het forum Misschien nog wel een kleine tip: tegenwoordig zijn er veel kinderen die allergisch zijn voor vanalles (melk, noten, etc...) Dus als je cupcakes uitdeelt met marsepein, dan heb je grote kans dat er een aantal kinderen zijn die dat niet mogen hebben. Is altijd wel sneu voor die kindjes, vind ik. Daarom maak ik meestal iets waar alle kindjes van kunnen meegenieten. (Geen kritiek op alle ideeën hier hoor... zeker niet !) Maar misschien iets om rekening mee te houden ... ? Of iets extra's doen voor die kindjes die allergisch zijn bijvoorbeeld. Bananenboot bijvoorbeeld. Banaan met een mast in het midden (grote saté prikker) met daaraan een dropveter als touw. Aan de dropveter plak je dan gekleurde vlaggetjes. Van Marshmellows kun je dan een kajuitje maken. Zoiets. Zelf heb ik kleine voorleesboekjes uitgedeeld toen Joleijn 1 jaar werd. Allemaal heel feestelijk verpakt met Jip en Janneke papier en een gedichtje erbij over Joleijn, zodat alle andere ouders wat meer over haar te weten komen.