waarom is nederland met boodschappen zo duur?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zijn pindasaus en Chinees-Indische gerechten typisch Nederlands? Nooit geweten! :$

:p

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

hahaha je bent in een melige bui he hahahah geweldig :D

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Het ziet er misschien niet zo lekker uit, maar verkleurd gehakt is niet bedorven ofzo (mits de datum dan nog goed is), bij de lidl gebruiken ze dan waarschijnlijk veel meer conserveringsmiddelen, want in princiepe is gehakt niet rood maar bruin.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Vroeger ging ik altijd naar de Aldi en AH.

Maar wat me opviel was dat ik dan vaak duurder uit was dan als ik alleen naar de AH ging.

Dus alleen de AH was voor mij voordeliger.

Maar ik heb vanmiddag even mijn handen vrij ( kindje even naar de oppas) dus ik ga eens even weer langs de Aldi. Kijken of ik daar weer eens kan slagen en wat het nu goedkoper of duurder is.

Wat is zo verschrikkelijk fijn vind aan de AH is dat ik zelf kan scannen en dus binnen 30 seconden af heb gerekend.

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

I know, alleen ik zie liever wat roder gehakt dan dat vieze verkleurde .. maar het feit blijft dat het vlees van de Lidl het beste uit de test komen ;)

6. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik had het laatst met hagelslag bij de aldi, was iets van 30 cent duurder geworden, vond het echt belachelijk!

Je moet gewoon goed kijken waar je wat haalt qua prijs, het ene is bij de ene winkel goedkoper als bij de andere.
    Bijvoorbeeld een pakje tomatenpuree is bij de aldi bijna 2 keer zo duur als bij de dekamarkt..
    Als het nou lekkerder zou zijn zou ik het er wel voor betalen maar dat is het niet dus dan koop ik de goedkope versie wel :D

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou die puree van de Aldi is erg geconcentreerd en die zijn vaak duurder dan de minder geconcentreerde versie. Dus dat is eigenlijk niet te vergelijken.

8. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.617
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Viel mij ook op,komt misschien door belasting of zo,dat het zo duur is?
    Plus zit hier om de hoek maar kom er zelden,veels te duur.
    Ik fiets speciaal naar de stad voor Dirk vd Broek,Aldi of Lidl.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

tuurlijk zijn er dingen die ze in duitsland niet hebben.of duurder.

maar over het algemeen vind ik het geod koper.

koffie niet maar dat drinken wij ook niet dus geen probleem.
    verder vind ik de vers producten kwalitatief beter.maar wel minder keus.

tanken aan de snelweg hebben wij nog nooit gedaan puur omdat daar de kwalitie van de brandstoffen niet zo goed is als aan kleinere stations.
    ik tank alleen nog maar bij de a merk stations.mede door het werk van mijn vriend weet ik hoeveel rotzooi bij de andere "merk brandstoffen"word gedaan aan toevoegingen.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Ja hier ook. :D

Mijn man wil maar bij 1 tanken en dat is Shell en dan ook alleen de V-Power.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik merk wel verschillen. zo dacht ik altijd dat de AH vrij duur was (van de 'gewone' winkels) maar de super de boer is et veel spullen echt duurder, dus gaan we naar de AH. en we gaan naar de Lidl ook een stuk goedkoper natuurlijk.

maar ik hoor vaak dat in Duitsland de boodschappen goedkoper zijn

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

hahaha kijk.
    maar het is wel zo dat de additieven de kwaliteit verbeteren. bij een tango ofzo is het schrale brandstof.zonder additieven en bomvol ethanol. wat op den duur je motor aan vreet.

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij gebruiken alleen biologisch vlees/melk etc en dat AH heeft daar het meeste assortiment in dus dan ben ik al snel aan de AH toegewezen.

14. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.617
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Toen we in Venlo woonden gingen we naar de Duitse Lidl en die was goedkoper dan de Nederlandse.

15. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ligt er maar net aan naar welke winkel je gaat.
    Hier stroomt t altijd vol met belgen omdat t hier goedkoper is. Maar dat geldt niet voor alles, ik haal sommige dingen in belgie (als ik toevallig daar ben, ga er niet speciaal voor rijden) Grimbergen dubbel is daar stukken goedkoper :)

En voor iedereen die pampers hier duur vindt...mijn zus woont in frankrijk en ik zag laatst dat ze daar 13 euro kosten...En ik heb daar nog nooit een reclame gezien van 3 voor de prijs van 2...

16. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Wij hebben een Shell station naast een Tinq station zitten in de stad. Dus A-kwaliteit voor B-prijzen ;) (anders doen ze zichzelf de das om). Kom er langs als ik naar mijn werk rijd, dus ideaal!
    Tanken aan de snelweg doe ik nooit, alleen al omdat het minstens 10 cent per liter duurder is.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    De bezine hangt hier ook al maanden rond de 1.50 hoor en das gewoon in de stad.
    Hier op de snelweg staat ie gemiddeld rond de 1.56

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

haha dt is erg gunstig! hier hebben we dan het "geluk dat er 6 tankstation zitten binnen 2 kilo meter dus de prijzen zijn hier vrij laag. maar iderdaad de snelweg station zijn duurder

19. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik betaalde maandag 1,44 in de stad :D

20. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ik zelf ga altijd naar de AH boodschappen doen. Ik heb zelf geen zin om 20 winkels af te gaan op zoek naar t goedkoopste.
    Ben wel eens naar een Aldi geweest, maar dan vind ik toch niet de producten die ik graag wil hebben, en dan moet ik alsnog naar een andere winkel. Puur gemakzucht dus.

Verder koop ik bij de appie zo goed als alleen maar eigen merk, geen A merk. Ik vind zelf de eigen merk cola van de AH 10 x lekkerder dan 'de echte' Ik geloof dat 1 fles van appie 0,71 kost en de coca cola iets van 1,40.
    Laatst was ik onderweg, kocht ik bij een tankstation een flesje coca cola, en had echt zoiets van jak, haha.

Deel Deze Pagina