waarom is nederland met boodschappen zo duur?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik doe ook alle boodschappen bij de AH en dan voornamelijk eigen merk en euroshopper. Mijn idee dat ik dan het goedkoopste uit ben (en ik geen zin heb om alle winkels af te struinen voor de koopjes). 1 keer per maand haal ik frisdrank bij de Lidl en dan nog wat dinge omdat ik er dan toch ben. Wil ik nu ook de luiers mee gaan nemen, omdat ik daar anders apart voor naar het Kruitvat moet en die hebben wij niet in de buurt. (alleen op mijn werk)
    Mijn moeder doet altijd boodschappen bij de Plus, maar ik sloeg stijl achterover toen ik daar de prijzen zag. Mag met recht de "Plus" genoemd worden.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Toevallig heb ik ook maandag getankt en betaalde ik 1.49. Kun je nagaan wat een verschil he per regio

3. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

sommige dingen haal ik extra tijdens reclames, zoals wasmiddel enzo. Hierop kan je dan ook besparen en we hebben mazzel gehad bij de c1000. Week na de vleespaketten voor 10 euro stonden ze er nog maar nog maar 2 dagen houdbaar en voor de helft van de prijs. Gelijk 2 pakketten gehaald en in de vriezer...we eten er nu nog van daar wordt ik dan wel weer blij van.
    Rest van de boodschappen ligt eraan waar ik zin heb om heen te gaan. Maar vaak lidl/aldi en vaak c1000/supercoop maar altijd wel huismerken als ze het hebben!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik doe de meeste boodschappen bij AH en de Lidl, soms bij C1000, maar dan ben ik altijd een stuk duurder uit.

5. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Leuk dat ik dit topic nu tegenkom. Mijn man en ik hebben gister voor het eerst eens boodschappen gedaan bij de Aldi. We moesten daar ontzettend zoeken, want het is bij deze echt een onoverzichtelijk zooitje en vind ik de keus ook een stuk beperkter en daarnaast waren we per saldo niet goedkoper uit als bij de AH, waar wij anders altijd boodschappen doen. (Daar kiezen we meestal ook Euroshopper of AH eigen merk.
    Ze hadden bij de Aldi trouwens voor zover ik kon zien geen vleesvervangers.... En dat is niet handig als je geen vleeseter bent haha ;)
    Voor mij dus geen Aldi meer... Heel af en toe ga ik wel naar de C1000, maar dat is meestal wanneer ze die actie hebben met heel veel producten voor een euro

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij tanken voor 1.41 :D

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Bij de Aldi zijn de boodschappen niet duur. Ik had gisteren nog boodschappen gehaald bij Aldi en had de hele bodem van de winkelwagen bedekt met boodschappen en ik hoefde maar 13 euro te betalen. De overige boodschappen halen we bij de Super. Dus ik raad je aan om wat vaker bij de Aldi en Lidl boodschappen te halen. Dat scheelt je enorm in de kosten.

8. toefje

toefje Niet meer actief

Wij rijden 1 keer maand naar Duitsland naar kalverhouse
    Wij wonen op de grens van Groningen/duitsland.
    Bezinnen tanken wij daar ook.

9. toefje

toefje Niet meer actief

1,49

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Tja, ik maak er onderhand een sport van om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen door heel te vergelijken. Dirk vd Broek en Hoogvliet blijven mijn favoriet moet ik zeggen. Als je daar (net als bij de AH) huismerken aanschaft dan scheelt dat toch een hoop geld.

11. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Vorige maand in Gran Canaria tank ik voor 99 ct per liter....damn...

12. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.276
    113
    Centrum België
    Een aantal weken geleden waren we in NL en heb er de lokale Plus en AH geplunderd van (?) Nutrilon. Nr 1 in BE enkel bij de apotheker te krijgen en kost om en bij de 18€. Ook de Mediamarkt binnengeweest hetzelfde fototoestel dat we die week gekocht hadden, was er 30€ (15%) goedkoper... Zijn toch enorme bedragen...

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik doe mijn meeste boodschappen ook bij de AH, alleen vlees etc haal ik bij aldi, omdat ik dat lekker en goed vlees vind.
    qua prijs vind ik dat AH niet duurder is dan aldi of lidl, mits je je beperkt tot de huismerken enzo.

14. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
  15. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Bepaalde dingen zijn wel een stuk goedkoper bij de Aldi dan bij de AH of de andere supermarkten. Dit is het geval met fruit en groente. Dus ik koop hier vaak deze producten.

Bij de aldi hebben ze wel vegetarische balletjes en vegetarische burgers, die staan in de koeling.

Voor de rest zijn sommige dingen ook duurder dan bij andere supermarkten, koekjes enzo vind ik soms best aan de prijzige kant. Ik doe bij verschillende supermarkten boodschappen. Aldi, Lidl, Vomar en Dekamarkt.

Deel Deze Pagina