Waarom je bed opmaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 12 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waarom maken jullie je bed op?

1. Omdat het hoort (zo geleerd van thuis uit o.i.d.)

2. Omdat het er netjes uit ziet

3. Omdat het een vast ritueel is, wat ik fijn vind

4. Omdat het orde brengt in de chaos

5. Weet ik niet, maar ik doe het wel

6. Anders, namelijk…

7. Ik maak mijn bed NIET op

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Ik maak hier elke dag het bed op. Heb ook extra sierkussens en een sprei ter decoratie en ook dat doe ik elke ochtend netjes opmaken. Vind het er mooier uitzien. Een onopgemaakt bed is gewoon slordig en daar hou ik niet van. Alles is netjes schoon en opgeruimd, dan past een onopgemaakt bed daar gewoon niet bij. En daarnaast vind ik het ook fijner om te slapen in een opgemaakt bed. Dan ga ik met een rustiger gevoel slapen.

2. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.633
    2.409
    113
    ik verbaas me hier eigenlijk over. want dat zou je toch ook over heel veel andere dingen kunnen zeggen. waarom ruim je nog speelgoed op? want de dag erna spelen de kinderen er toch weer mee? waarom zou je je jas ophangen, maar niet gewoon over de stoel heen gooien (wartwij overigens vaak genoeg doen hoor :p)
    enfin, mijn antwoord is: ik lucht het even 's ochtends terwijl we douchen en aankleden en daarna maak ik het snel op :). wel zo gezellig vind ik

3. Dat zijn dingen die je wél ziet :p Als de kinderen naar bed zijn en je ruimt het speelgoed op, kun je zelf toch nog een paar uurtjes genieten van een opgeruimde woonkamer :p

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik doe het bijna nooit, maar als ik het doe is het meestal om een goed gevoel te krijgen tijdens een rotdag. Klinkt waarschijnlijk heel stom, maar valt voor mij een beetje in dezelfde categorie als het liefst in pyjama/je oude kloffie blijven zitten, maar dan toch iets leuks aandoen en je daardoor wat beter voelen. :)

5. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Als ik uit bed kom sla ik het eerst naar achteren en zet het raam open (ligt aan het weer hoe ver). Tussen de middag maak ik de bedden weer op.
    Ik vind het fijn om ze te laten luchten na een nacht slapen lekker fris.
    En een op gemaakt bed vind ik netjes en brengt orde.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik doe dat niet. Zie er het nut niet van in.

7. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Maar komen jullie dan nooit meer in de slaapkamer nadat jullie wakker zijn geworden? Hier loop ik nog regelmatig slaapkamers binnen gedurende de dag en dan vind ik het gewoon verschrikkelijk om een rommelig, onopgemaakt bed te zien. :)

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik maak mn bed niet op, maar sla het wel open, zodat het kan luchten.

9. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik sla het open en als ik 'smiddags toevallig nog op onze slaapkamer toch sla ik het netjes dicht, anders niet.

Wat ik nooit begrijp is dat uit het raam laten luchten. Dat vind ik juist zo niet fris! Zo'n kozijn en muur waar het dan tegenaan wappert is toch helemaal niet fris?!

10. tuc

tuc Niet meer actief

Whaha hier ook zo 1

11. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Nee eigenlijk niet.
    Waarom kom je daar dan?
    Ik sta op, kleed me aan (en sla mn bed open :) ) en ga naar beneden.
    Een enkele keer kom ik nog in mn slaapkamer om bv mn tuinkleren aan te trekken, maar verder nee, geen idee wat ik daar gedurende de dag zou moeten doen.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nee zelden. Alleen om af en toe iets in of uit de kast te doen.
    wat moet ik daar doen dan? Ben geen tiener meer. De slaapkamer is niet mijn woonkamer waar ik heel hard muziek ga luisteren en te leven. Dat was het 15 jaar geleden. :p

13. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    #73 Juneau, 12 jan 2017
    Laatst bewerkt: 12 jan 2017
    Om verschillende redenen. Maar als ik opsta dan kleed ik me ook niet direct om. Ik ga meestal meteen naar de badkamer en dan wat ontbijten. Daarna ga ik weer naar mijn slaapkamer om me op te maken, om te kleden etc. Daarnaast loop ik er wel eens binnen om iets te pakken (badjas, sokken, mijn bril of lenzen, een boek die meestal in mijn nachtkastje ligt etc.). De was opvouwen doe ik ook in de slaapkamer overigens. En daarnaast doe ik de slaapkamer dagelijks stofzuigen en afstoffen, dus dan ben ik er ook weer. Dus ja, zou echt strontchagrijnig worden als ik telkens zo'n rommelig bed zou moeten aantreffen. :p

14. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Haha :D

15. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Nee, dat doe ik ook niet, nee. :p

16. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik maak mijn bed niet op omdat ik sowieso niet zooo netjes ben en het nut er niet van inzie.
    Die paar keer dat ik het wel doe geeft mij wel gelijk een goed gevoel omdat de slaapkamer dan veel rustiger oogt.

17. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    als onder opmaken ook dekens openslaan hoort, dan doe ik dat wel elke ochtend.
    dan kan het beetje "luchten", daarom :)

maar als er visite komt (appartement en deur slaapkamer staat ook altijd open) dan sla ik de dekens weer terug en leg ik het beetje mooi strak neer. dan oogt het opgeruimd en netjes i.p.v. rommelig.

maar als we een verjaardag vieren waar ook veel kleine kinderen komen, dan doe ik dat ook wel. maar dan doe ik wel de deur dicht haha.

18. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.519
    113
    Nee bedden worden niet opgemaakt, omdat ik daar geen zin in heb sochtends.
    Ik doe het alleen als de huishoudelijke hulp komt of als mensen ons huis willen zien, omdat ik het dan wel netjes vindt. Maar als ik uit bed ben en vervolgens op mijn werk zit heb ik er geen last van dat mijn bed onopgemaakt is. Dus tja laksheid, luiheid, desintresse.

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik maak mijn bed niet op omdat ik liever laat luchten. En nee, daarna kom ik er niet meer tot slapenstijd omdat ik ga werken.

Ik heb trouwens ook liefst een dons die helemaal los ligt. Ik heb pas sinds mijn nieuwe poetsvrouw ontdekt waar die zogenaamde instopstrook voor dient: om je dons helemaal onder je matras in te stoppen. Vreselijk vind ik dat! Maar wel grappig dat ik gedurende dertig jaar nooit doorhad waar die naam van kwam :)

20. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier trek ik het bed 's morgens meestal glad en sla erna het dekbed voor de helft zeg maar open, dat ligt dan wel netjes op het bed.
    Vind dat frisser, dat het even kan luchten, dan zo'n dekbed dat dicht ligt. Heb dan het idee dat je lakens toch sneller gaan ruiken.
    Soms als ik halverwege de dag boven kom doe ik het dan nog wel dicht.
    Een hele enkele keer laat ik het dekbed liggen zoals het lag bij het opstaan, maar dat alleen met een pyjamadag of als ik niet lekker ben ofzo.

Deel Deze Pagina