Waarom je bed opmaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 12 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waarom maken jullie je bed op?

1. Omdat het hoort (zo geleerd van thuis uit o.i.d.)

2. Omdat het er netjes uit ziet

3. Omdat het een vast ritueel is, wat ik fijn vind

4. Omdat het orde brengt in de chaos

5. Weet ik niet, maar ik doe het wel

6. Anders, namelijk…

7. Ik maak mijn bed NIET op

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Ik trek alle bedden elke ochtend recht. Ik vind het netter staan en geeft me rust. Ik ben niet echt van een rommelig huis

2. princess79

princess79 Bekend lid

17 mrt 2011
    902
    68
    28
    Vrouw
    Hier sla ik elke dag al beddengoed open en trek het glad en schud de kussens op. Ramen open en lekker luchten.
    In de middag maak ik de bedden weer op.
    Gewoon omdat ik t prettig vind op deze manier☺️

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Laatst kwam ik thuis, waren ineens alle bedden opgemaakt. Mijn moeder had opgepast :D

Ik deed het alleen toen het huis te koop stond en er kijkers kwamen en toen we de eerste keren bezoek kregen in het nieuwe huis en een rondleiding gingen geven.

Maar verder... ik sla het dekbed terug om te laten luchten. Anders vind ik het echt vies. En dan kom ik pas weer op onze slaapkamer als ik weer naar bed ga. Dus het punt 'dat staat netjes' ontgaat me een beetje, want dat zie ik toch niet.

De dekbedden van de kinderen sla ik 's ochtends ook open. Als we overdag op hun kamer gaan spelen, doe ik de deken vaak wel weer dicht. Maar ik ga het dan niet allemaal netjes strak trekken, want dan klimmen de kinderen er toch vaak weer op en af dus dat is ook vrij zinloos.

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

ik ben in shock van het aanstal stemmen op "ik maak mijn bed niet op"

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik kan me wel om betere dingen druk maken dan mn bed opmaken. Ik laat t zo rommelig mogelijk achter :p
    Gooi alles van me af en verdwijn in de badkamer. Ik kom pas savonds om 23u weer in mn slaapkamer dus no need om dat er netjes bij te leggen. Stap er toch weer zo in :p

6. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    waarom? Waarom moet ik volgens jou mijn bed opmaken? Wat is daar de meerwaarde van? Ben amper in mijn slaapkamer voor de rest van de dag. Laat het juist bewust open liggen om te luchten.

Deel Deze Pagina