Pfff echt niet normaal dit joh!! Op tv noord zijn er de hele tijd live beelden op. Woon zelf in Groningen dus weet niet of iedereen de tv zender heeft maar op kpn is 501..
Volgens mij kan de ME ook niks beginnen. Paar 100 ME'rs tegen 1000en jongeren. Dat is niet te doen voor hun hoor.
Op tv Noord zie je dus ook een groep jongens tegenover de ME. Af en toe rent de ME even op ze af, maar doet verder niks en gaat daarna weer achteruit. Ik snap eigenlijk niet waarom ze niet gewoon iets doen... Al snap ik dat het zelfs voor de ME teveel zijn.,..
Een andere forum, ik weet niet of ik dat mag plaatsen. Eerst waren het geruchten en nu steeds meer berichten. Politie op RTV Noord verteld nu ook dat ze met hun handen in het haar zitten. Er worden nu ook ambulances uit Friesland opgeroepen.
ME'ers zorgen voor "afleiding". Zodat men minder huizen en dergelijke gaan vernielenen dus richten ze zich op de ME'ers.
Het leger erbij Gelukkig gaat het zo heel hard regenen met flink onweer komt nu die kant van Haren op Hier net geweest.
Die beelden zijn nog van eerder op de avond toen er nauwelijks nog ME was. Inmiddels hebben ze wel al ingegrepen en verplaatst de ellende zich blijkbaar.
Zeiden wij hier ook al! Mijn man is militair, en hij zei ook dat er altijd militairen klaar staan in het weekend voor als er iets gebeurd.
Ben er net langs gereden, afritten op de snelweg richting Haren zijn allemaal afgesloten en er is flink wat politie. Mooi om te zien dat al die losers die nu de boel aan het terroriseren zijn vol met hun smoel op tv zijn. Die gaan opgepakt worden
ja klopt ( ken een aantal... ) en als het echt moet.... Maar volgens mij gaat het wel goed komen straks
pfff wat een ellende toch daar he! willen ze even een feessie bouwen maar gaan veel te ver! wie zullen nu opdraaien voor alle kosten? pfff
GRIP 3 Niet alleen de directe omgeving wordt beïnvloed door het incident (men spreekt in sommige gevallen van een ramp), maar een groter gebied ondervindt de gevolgen, bijvoorbeeld een (deel van een) gemeente. De burgemeester van de getroffen gemeente komt bijeen met het volledige Gemeentelijk Beleidsteam om op bestuurlijk niveau sturing te geven aan de bestrijding van de gevolgen van het incident. De Commissaris van de Koningin (CdK) van de betreffende provincie wordt geïnformeerd. Tevens wordt de Minister van Binnenlandse Zaken via het Nationaal CrisisCentrum (NCC) geïnformeerd. Als er zaken door de gemeente geregeld moeten worden, zoals opvang of registratie dan wordt het Gemeentelijk Rampenmanagementteam (GRMT) bijeen geroepen. GRIP 3 betekent niet bij voorbaat dat er sprake is van een ramp. Bij een dreiging van een ramp kan GRIP 3 uit voorzorg afgekondigd worden om de commandostructuur in te richten. Dit was bijvoorbeeld het geval bij de brand in de faculteit bouwkunde van de Technische Universiteit Delft op 13 mei 2008. Omdat het pand op instorten stond ontstond het gevaar van een grote stofwolk met asbestdeeltjes.[3] Het is ook niet zo dat een ongeval op een gemeentegrens direct GRIP 4 betekent; het effectgebied van een ongeval betreft alleen de ongevalslocatie dus er is meestal geen noodzaak voor bijvoorbeeld een Gemeentelijk Beleidsteam. Als er gevaarlijke stoffen vrijkomen bij het ongeval kan dit wel opschaling betekenen.