Oh wat een verschrikkelijke bedoeling daar zeg!! Wat een trieste mensen. Gelukkig staan er een hoop in vol ornaat op. Als ouders zijnde schaam je je toch werkelijk waar kapot dat je kind er is heen gegaan? En dan zeggen sommigen van die kids ook nog: Ja we komen voor een gezellig feestje en een paar van die idioten moet het verpesten? Die kinderen zijn zelf ook idioten ,ze hadden er verdorie helemaal niks te zoeken. Ik hoop echt dat die jongelui die er zo nodig heen moesten er de rest van hun leven een angst aan overhouden. En dat de zogeheten "harde kern" keihard afgestraft wordt. Idioten zijn het stuk voor stuk.
Nou weet je....het had ook gewoon leuk kunnen zijn. Er zijn helaas weer van die achterlijken die het dan weer voor iedereen verpesten moeten. In een tijd van weinig geld enz zou dit best eens de nieuwe manier van feesten kunnen zijn alleen feest dan ook ipv herrie-trappen. Ik was er al bang voor trouwens. Veel jongeren zijn geloof ik de realiteit een beetje kwijt en beseffen nog maar amper dat Project X een film is! Ongelooflijk dat jongeren dit daawerkelijk over gaan nemen.
Volgens veel radiostations zit daar wel een luchtje aan. Zij en haar ouders hebben zelf de media opgezocht blijkbaar, en aan alles en iedereen die het wilde horen verkondigd dat ze verzeild zijn in een 'project x'. Dan krijg je een sneeuwbal effect. Daarnaast heeft de burgermeester eerst dagenlang aangekondigd dat er mogelijk toch een feest wordt georganiseerd, op een voetbalveld. Er werden zelfs bends aangekondigd. Dat trekt ook extra mensen aan, dat zou die moeten weten. En dan ineens komt er geen feest en worden straatbordjes weggehaald?? Hoe verkeerd is hierop voorbereid? Dachten ze echt dat een dranghek om een straathoek nou voldoende is? Daarnaast mogen de vernielers en relschoppers van mij zwaar worden gestraft, wat ee tuig!
Wie er nou wel of niet aan meegewerkt heeft om dit op gang te brengen, dat is nu toch niet belangrijk meer? Of denk je dat de winkeliers daar iets aan hebben als ze in hun gesloopte winkels komen vandaag? Of de auto's die gesloopt van buurtbewoners? Of dat je tuin gesloopt is? Je schuur opengebroken en wrs spullen gestolen of gesloopt? En waarom? Alleen maar omdat je toevallig in Haren woont? Het is gewoon in en in en in triest wat er gisteren is gebeurd daar en slaat werkelijk helemaal nergens op! Schaam me op zo'n moment gewoon dat ik Nederlandse ben. :x En hoe dit heeft kunnen gebeuren, of Merthe en haar ouders hier zelf aan hebben meegeholpen, tja laten we dat maar de professionals laten uitzoeken? Media moet je namelijk ook niet altijd geloven, stoken ook graag een vuurtje voor niets op.
Serieus, RADIOSTATIONS zeggen dat. Je bedoelt die radiostations die zelf verschrikkelijk hard hun best hebben gedaan om nog meer mensen naar Haren toe te krijgen? Mijn oom en tante wonen in deze straat in Haren en believe me: zowel Merthe als haar ouders hebben meteen alles op alles gezet om dit wat gebeurd is te voorkomen. Ze hebben meteen de gemeente/burgemeester op de hoogte gebracht, ze hebben geprobeerd de boodschap over te brengen dat er écht geen feest was enzovoort. Zij hebben op geen enkele manier om deze chaos of aandacht gevraagd. Ze vinden het verschrikkelijk. De media is benaderd door de mensen die de evenementpagina's op hebben gericht en zijn vervolgens contact gaan zoeken met Merthe en haar familie. Het enige wat zij verder hebben "verkondigd" is dat er een fout is gemaakt en dat er geen feest is. Maar wat ze ook hadden gedaan het was noooooit goed geweest. De jongeren die hier op af zijn gekomen wilden dit en hadden zich door niets tegen laten houden. En wat de burgemeester betreft ben ik benieuwd waar je het vandaan hebt dat hij heeft lopen verkondigen dat er wel een feest zou zijn? Dat is ook dikke bullshit. Die vent roept al dagenlang dat iedereen weg moet blijven uit Haren en dat er géén feest is. Dat duizenden idioten echter niets beters te doen hebben en dit "foutje" blijkbaar zien als een mogelijkheid om eens nog idioter te doen dan normaal daar is toch onmogelijk tegen op te treden? Pas op de dag zelf, toen er berichten kwamen over bussen met jongeren uit het hele land is er besloten om het oude voetbalveld beschikbaar te stellen als soort van "opvang" om te voorkomen dat mensen in het centrum/stationsstraat gaan hangen. Er werden lichtmasten geplaatst en that's it. Verder is er niets geregeld want aldus de burgemeester, ER IS GEEN FEESTJE. Dat er vervolgens radiostations zijn die DJ's beschikbaar stellen en roepen dat mensen heen moeten en ze dus stimuleren, dat staat daar los. Ik weet niet of je ooit eens in Haren bent geweest, maar Haren is nou niet echt een wereld stad. Nee zij hebben zelf niet de mogelijkheid om op deze absurde waanzin te reageren dmv agenten/ME. Ze waren volledig afhankelijk van korpsen uit de regio en tot 20.00 die avond hadden ze geen flauw idee hoe het uit zou pakken. Komen er 20 mensen? 200? 20.000? Er is veel ME in gezet, er zijn charges uitgevoerd en inderdaad dranghekken. En ja, dranghekken icm agenten/ME had voldoende moeten zijn ja, maar blijkbaar zijn er teveel idioten in Nederland die zich verschrikkelijk moeten misdragen. En wat moet je als kleine gemeente dan nog doen tegen zo verchrikkelijk veel mensen (hier gaan de geruchten dat het er 15.000 waren). Ik vind het echt belachelijk dat Merthe, haar familie of de gemeente iets kwalijk wordt genomen. Stuk voor stuk hebben die mensen alles eraan gedaan om te voorkomen wat er is gebeurd. De enige personen die je iets kwalijk mag nemen dat zijn de media en die idiote relschoppers.
Bizar dit. Ik vraag me echt af of mensen hun schade op iets of iemand kunnen verhalen... Er wordt nu gesproken van Project X in Amersfoort en Gouda... Ik woon zelf in een andere stad op de weg van het station naar het centrum. Als er iemand op het lumineuze idee komt om ook een Project X hier te organiseren, zou ik als de dood zijn. Arme mensen in Haren!
Ja inderdaad.. In gouda willen ze project x organiseren om te laten zien dat het ook anders kan. Komen dj's .. Nou ik zit er niet op te wachten! dat is op 10 min lopen van mn huis.. Dat kan nog veel erger worden dan haren..er woont hier veel tuig in gouda..
Tegenbeweging Facebook-feest Haren opgestart | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Dat is dan wel weer tof Man man wat een stelleletje idioten hè? Hoop dat ze flink gestraft zullen worden
Ik snap niet hoe iemand dit grappig kan worden. Asociaal, gewelddadig tuig is het! En niet alleen de mensen die daadwerkelijk gevochten hebben of dingen hebben gesloopt of gestolen. Maar iedereen die hier op af kwam om te 'feesten' of te kijken is verantwoordelijk! Want ook die zwijgende / kijkende meute heeft er voor gezorgd dat de politie 'de harde' kern niet goed aan kon pakken, omdat ze ondertussen ook de rest in de gaten moest houden. Ik vind je echt een idioot als je denkt dat vandalisme, geweldpleging of het hinderen van de hulpdiensten op enige manier 'grappig' is!
Wat een idioten zeg. Stelletje apen... Ik zal wel half ZP over me heen krijgen, maar dat meisje was ook niet echt bijsterslim als je het mij vraagt hoor. Ik bedoel waarom je vrienden uitnodigen op zo'n manier als je mensen ook een pb kan sturen of even kan bellen ofzo?? Anyway ik vind niet dat ze hier schuld aan heeft, al die tokkies die hebben lopen rellen daar en de fijne media laat hen maar dokken voor de schade.
als dat mijn kind was geweest had ik hem /haar persoonlijk voor de politie afgezet.. goedemorgen trouwens!
Maj. Ik heb best al wat keren een feestje gehad met uitnodiging via Facebook. Toch werd daar nooit gereld. Een opletten scheelt de helft. En als dan niet allerhande dj's en media de boel nog lekker even opstoken... Dan is er niks aan de hand. Dan was het gewoon een dom foutje geweest.... Bah.
Tja ik blijf er bij dat ik het gewoon zo níet slim vind... dat betekend overig niet dat ik vind deze tokkies daar heen konden gaan, want iedereen snapt wel dat dat niet de bedoeling was natuurlijk.
Om haar nou dom te noemen, een meisje van op dat moment 15 jaar? Naïef oké... Maar het schijnt momenteel normaal te zijn om op die manier uit te nodigen, zie het nl bij mijn neefjes en nichtjes ook elke keer voorbij komen, dus tja ze doet mee met de meute, maar is ze daarom dan meteen dom? Denk dat we (bijna) allemaal op die leeftijd wel eens iets naïefs, ondoordachtst, met meute mee willen doend, hebben gedaan. Of niet?
Ik zei ook niet dat ik het slim vond Maar dat maakt niet minder bizar wat er uiteindelijk gebeurde. En dat is niet puur enkel die ene domme actie van het meisje. Die natuurlijk gewoon dom blijft... Maar evengoed... Het is een soort sneeuwbal-effect geweest uiteindelijk. Kleine foutje, ver gaande gevolgen.
Ik heb het idee dat je op mij doelt (2e post in dit topic)? Voor de duidelijkheid, dat heb ik geschreven voordat er ook nog maar 1 'feestganger' in Haren was. Ik vond het idee grappig dat iemand per ongeluk zoveel mensen bereikt en dat daar zo'n hype om ontstaat. Ik had nooit verwacht dat het zo uit de hand zou lopen en natuurlijk keur ik dat niet goed en vind ik dat niet grappig!