Ik moest helaas mijn hondje ook weg doen. Had 'm inmiddels al 8 jaar. Hij zit nu bij mijn ouders en is daar erg tevreden. Ik had 'm anders ook niet weg kunnen doen. Ik wou 'm kunnen zien en afentoe is hij hier op visite. Gizmo is een hoog potige Jack Russel. Heel druk...maar dat wist ik voor dat ik 'm aanschafte. Het probleem alleen was dat hij zich steeds aan de onderkant van zijn rug kapot krabte en beet. Echt tot er geen haar meer op zat en soms zelfs tot bloedens toe. Ben zo ontzettend vaak met hem naar de dierenarts geweest. Verscheidende prikken gehad tegen de jeuk...zijn klieren laten uitknijpen...maar niets hielp. Uiteindelijk blijkt het gewoon stress te zijn. Ik heb 3 drukke kinderen en daar kon hij gewoon niet tegen. Heb 'm daarna weer 2 weken in huis gehad omdat mijn ouders op vakantie gingen. Ik wou 'm absoluut niet naar de opvang hebben. Maar helaas....hij had weer zulk mooi haar en zat zich alweer kapot te bijten. Ik mis hem nog dagelijks (ouders wonen niet zo dichtbij helaas) maar het was het allerbeste voor hem. Hier is dus mijn hondje niet weg gegaan vanwege mij (of ons) maar puur voor zichzelf.
Oh, wat erg maar wat ontzettend goed opgelost! Heb ik echt respect voor, wat ontzettend naar moet dat geweest zijn dat je hondje zicht zo beet en krabde.
Mijn ouders hebben 3 honden. 2 jack russels, en 1 border collie X flat coated. Ze hadden een bedrijf aan huis, en mn zus werkte daar, en de kleine was er dan ook altijd! Haar vriend vond het niet zo fijn idee.. Maar vanaf het begin hebben we de honden er heel goed bij betrokken. Als de kleine een koekje kreeg, dan lieten wij de kleine de honden ook een kleine koekje geven.. En wat veel mensen doen, is als ze de hond horen grommen, gelijk de hond straffen! Mijn neefje die sloeg de Border collie wel is, en ging dan grommen. Maar je moet ze gewoon goed in de gaten houden zodat je de goeie kan 'straffen'.. Ook moet je zorgen als je in het Zh moet blijven dat de hond een onderkomen krijgt dat ie niet alleen is, anders word de hond bijv. een paar dagen alleen en komen de ouders terug met een baby. Laat bezoek de hond niet vergeten.. En je moet zelf de hond ook niet vergeten.. Mijn neefje is nu dikke vriendjes met de honden, de kleine jack russel is zijn grote vriend, en de jack kan ook niet zonder hem! Met de border collie gaat hij altijd voetballen.. En kom nou niet aan mn neefje of geef m straf of m laten huilen, dan word je gelijk boos aangekeken en zitten er 3 bodyguards om m heen! Oke, er zijn gevallen dat het gewoon niet lukt, maar vaak word de hond 'vergeten'! Ik vind het dan ook belachelijk dat een hond van te voren al word weg gedaan, en er nog niks is geprobeerd.. X
Wij hadden 2 honden, een amerikaanse en een franse bulldog. Wij hebben helaas onze amerikaan weg moeten doen. Niet omdat het niet ging met Fenna. (Fenna was zelfs dol op de amerikaan, een stuk meer dan op de franse) maar omdat ik door een hernia niet langer in staat ben de hond uit te laten. Het is een ontzettend enthousiaste hond, luistert goed, maar als hij andere honden ziet, dan gaat hij trekken want dan wil hij spelen. Wij hebben er heel lang over na moeten denken wat we met de hond gingen doen. Weg doen was geen optie, maar uiteindelijk was dat wel beter voor de hond. Met pijn in ons hart een ander adres gezocht en gelukkig snel gevonden en vlak bij ons in de buurt. Ze zit nu bij schatten van mensen. Ze sturen zelfs 1x per week foto's. (nu al een half jaar lang) We gaan er ook regelmatig heen om even te kijken. Toch baal ik er nog steeds wel van.
Ik denk dat veel mensen die hun dier weg doen geen eerlijke informatie geven. Toen mijn jongens klein waren heb ik via via een mechelse herder gekocht. Ook iemand die er vanaf moest. reden: afgekeurde politiehond, hond was bezig met zijn opleiding maar was niet agressief genoeg, was een softie. Of dat de werkelijke reden was heb ik zo mijn bedenkingen, achteraf. Ik had er een prima hond aan, luisterde perfect naar alle comando's. Mijn kleine kids vond ie prima. En toen was opeens mijn andere hondje doodgebeten. Lijkt mij logisch dat ik die hond niet meer bij mijn kinderen wil hebben. Heb een ander huis voor m gezocht en EERLIJK verteld wat er gebeurd was. Het is bij zijn nieuwe baas n hele tijd goed gegaan, en toen beet hij weer 2 hondjes dood. Ondertussen had hij ook een andere hond gedekt en 2 van zijn jonkies hebben ook al andere honden dood gebeten. Uiteindelijk heeft zijn nieuwe baas hem in laten slapen want dit was voor niemand veilig. Hij had 1 of andere kronkel in zijn kop denk ik, en vooral doordat zijn jonkies het ook hebben weet ik t vrijwel zeker. Dus ja, heeeeeeeeeeeeeel soms vind ik t wel terecht dat n hond weg moet. Maar ben wel eerlijk, anders krijg je een hond die van baas naar baas gaat en dat doet n hond geen goed.
Owja, zo heb ik ook n kat uit t asiel gehaald. Opgegeven reden was: weg vanwege zwangeschap. belachelijk dacht ik meteen. Een poos later wist ik de echte reden. Pist de boel onder. Alles geprobeerd, 3 jaar lang, maar niks hielp. Kat weg doen gaat niet, niemand wil n piskat in zn huis hebben. Bovendien zou die uit t asiel nooit meer uitkomen dacht ik, want t was al n oude kat. Mijn huis rook naar kattepis, kreeg t niet meer weg gepoetst, maar had zo genoeg van dat gestink. Uiteindelijk heeft de kat nog 3 jaar buiten in onze tuin geleefd en is een maand geleden overleden aan de ouderdom (16j) In ieder geval wederom weer n verhaal dat men niet eerlijk is.
ik lees hier allemaal redenen waarom een hond wel weg te doen! Natuurlijk is er begrip voor als je een hond moet laten inslapen als deze vals is en dus gevaarlijk voor wie dan ook! Volgens mij is dat ook niet de discussie. Je hond wegdoen omdat je zwanger bent of wilt worden, daar gaat het om! Wat mij betreft kan dit dus NIET. Je huisdier is net zo goed een "gezinslid". Als zich problemen voordoen zou ik er alls aandoen om dit op te lossen. Mijn beesten ( 2 honden en 3 katten) zou ik, om die reden, geen afscheid van kunnen nemen. Zorg voor een levend wezen heb je voor het leven en niet tot het moment als het even lastig is.
Wij hebben ook 3 honden (2 engelse stafford en een chihuahua) en ook zeiden mensen tegen ons waarom we de honden niet wegdoen toen ik zwanger was,nou geen haar op mijn hoofd zou daar aan denken.Ze horen net zo goed bij het gezin en het zijn zulke lieve beesten en voor kinderen is het alleen maar beter om op tegroeien met dieren. Mijn moeder zei altijd wie niet van dieren houd houd ook niet van mensen,nu zal dat niet voor iedereen gelden maar ken er zat. Wij geven de honden net zoveel aandacht als ervoor,en dat gaat super goed.Hebben van tevoren laten wennen aan babyspullen,en na de geboorte iets van luna laten ruiken.
Ik snap daar ook helemaal niets van. En kan me er ook zo boos om maken. Volgens mij zijn er ook genoeg mensen die het maar "lastig" vinden, een hond in huis, want die moet uitgelaten worden en moet aandacht hebben enzo. Nee, das veeeeel te druk als er een kleine is. En dan zet je hem toch gewoon op marktplaats, gratis af te halen, lieve hond.... Als daar geen gekken op af komen dan weet ik het ook niet meer.... Wij hebben 3 honden, en geen een daarvan gaat weg. Veel mensen denken ook dat de honden dan op de 10e plaatst komen ofzo, nou hier dus echt niet, mijn dochter, mijn man en mijn honden staan allemaal op 1. Het zijn mijn huisgenootjes, die nu ook nog steeds veel aandacht krijgen en af en toe lekker verwend worden, want waarom dat niet meer zou kunnen als er een kindje is begrijp ik niet. Het is maar net hoe je er zelf mee om gaat en of je het echt wilt.
Wij hebben sowieso geen honden, (zou het erg leuk vinden zo'n kleintje), maar als ik zo''n hond zoals amerikaanse stafford, pitbull etc, had ik hem ook weg gedaan, ze zeggen wel eens alle honden bijten, maar als die hongen bijten laten ze niet meer los 9 van de 10 keer(als ze goed bijten dan) en dan is het ook vaak dat de hond er eigenlijk niks aan kan doen, omdat het kindje mischien perongeluk wel aan zijn staart of weet ik veel wat getrokken heeft, en dan hoor je ook nog is vaak dat de honden afgemaakt moeten worden omdat ze dan gebeten hebben, dat vind ik dan zielig.
gelukkig heb jij ze niet weer zo'n lekker voor oordeel! sorry maar daar kan ik niet tegen.. (mijn menig net als jou mening) laat ik me nu verder maar inhouden..
Ten eerste vind ik dat je daar al aan moet denken voordat je een hond neemt. En daarnaast heeft heel veel te maken met opvoeding en plaats in de rangorde. Honden van een bepaald (gevaarlijk? vooroordelen?) ras vind ik bij voorbaat geen reden om een hond meteen weg te doen. Ligt aan de hond zelf en zijn/haar voorgeschiedenis. Sowieso moet je als baasje altijd je best doen om verkeerd gedrag af te leren. Vind het te makkelijk om te zeggen 'oh zwanger, hup hond weg' Wat voor baasje ben je dan?
Vaak hebben mensen zonder huisdieren het voor hun gevoel al druk zat. Of ze vinden het niet hygiënisch. Kan allemaal. Ook het feit dat dieren kunnen bijten (mensen onthouden alleen de 'ramp-gevallen') kan een reden zijn.
wordt daar zo moe van! Vorig jaar werd eenkleuter gebeten door een husky! Opeens was onze husky gevaarlijk? Opeens was het een onbetrouwbaar ras enz. Maakt mij misselijk dat kortzichtige gedoe. We hebben ook een newfounlander, vroeger ook wel gebruikt om de kinderen warm te houden in de strenge winters! Tja tegenwoordig zou dat wel niet meer kunnen he!
Zwangerschap reden om je hond weg te doen? NEE! Nu ben ik volgens een enkeling een ontaarde moeder want ik heb 2 jonge kinderen (1,5 jr en 5 mnd) en ik heb 2 rottweilers en sinds kort 2 jack russels! ff of topic Iemand heeft ooit de discussie met me aan willen gaan dat ik er vergif op in kom nemen dat een van onze rottweilers een van de kinderen zou bijten! Dat basseerde hij op een kranten artikel van een Rottweiler die een kindje had gebeten. Ik ben toen samen met hem achter de pc gaan zitten en heb het artikel opgezocht en wat bleek... Deze persoon keek even over het stukje heen dat het kindje eerst 8 nietjes in de oren van het beestje had geniet! Duidelijk een gevalletje van beestjes alleen op hun uiterlijk veroordelen, en ik vrees dat meer mensen dat doen
Hier een bullmastiff van 66 kg en gek op kinderen! Gelukkig heeft niemand tot nu toe gezegd/gevraagd wat wij met de hond gaan doen als de baby geboren is, maar ik heb al een opmerking klaar: "Oh ik heb al een afspraak staan om hem in te laten slapen!" Waarschijnlijk kijkt diegene me dan raar aan....tja rare vraag, rare antwoord
Ik zou nooit mijn hond weg doen.... Heb ook een am.staffie van 4 jaar oud...en als wij een kindje krijgen, gaat zij echt niet weg... Ze is helemaal gek met kinderen Want ik weet nou al als we haar weg doen...dat ik me dan hele dag loop af te vragen waar ze dan terechtkomt Ook al zie je die mensen...dan nog weet je niet waar ze heen gaat We hebben nou ook nog 5 katten (hadden 6)...vorig jaar is er eentje overleden