waarom je hond(en) weg doen als je zwanger bent.

Discussie in 'De lounge' gestart door thalina, 8 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamv1

mamv1 Niet meer actief

:confused: :confused: :confused:
    Goh wat ben ik blij dat jij geen honden hebt (Maare elke hond kan bijten en ook zo´n kleintje zoals jij zegt)
    Ik heb hier een am.staff, en zij is helemaal gek met kinderen
    Maar ik zou haar nooit alleen laten met kinderen...
    (wat je trouwens met geen enkele hond moet doen, ook al is ie nog zo goed opgevoed)
    maar dat is niet omdat ik haar niet vertrouw, maar omdat je gewoonweg niet weet wat de hond bij het kind doet en andersom

2. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

Sorry maar het is idd mijn mening hoe ik er idd over denkt, maar het is puur hoe ik het zou doen, ik ben niet aan andere aan het vertellen hoe zei het moeten doen,dat moeten ze toch geheel zelf weten dachyt ik zo?

Maar sorry daar kan ik echt niet tegen, nee kan helaas niet tegen dat soort berichten zoals wat jij plaats,daar kan ik niet tegen ;)

sorry moest het even kwijt;) einde.

3. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

heb jij je kat 3 jaar buiten in de tuin gelaten?Dag en nacht?!

4. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    ach ik weet heus wel waar ik over praat, maar dit vind in nog al kinderachtig om zo te reageren, mag mijn mening er toch wel op zetten wat ik zou doen, heb voor de rest tochniks met jullie te maken of wel soms :confused:

5. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Dat d8 ik dus ook toen ik dat bericht las

6. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik snap het bericht van gina18 trouwens wel een beetje.
    Vaak is het ook zo dat als een hond bijt/kat krabt, dat het kind iets heeft gedaan waardoor het dier boos of bang is geworden en zichzelf wil verdedigen. Dat is natuurlijk gedrag. Misschien nemen sommige mensen het zekere voor het onzekere en doen zo'n hond dan weg. Maar ik vind dat ze dan nooit een hond hadden moeten nemen als je weet dat je kinderen wilt.
    (en gina18 heeft ook geen honden, en heeft er ook geen 1 weg gedaan, dus snap niet dat er zo heftig gereageerd word maargoed)

7. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb 6 katten en ik heb zelfs nachtmerries gehad over allergien voor katten...
    De ergste dingen vlogen door mijn hoofd toen ik me bedacht:"Waarom je ergens druk over maken,als het nog niet van toepassing is?"
    Met andere woorden als ik een hond/kat zou hebben en zwanger zou zijn,ging ik niet bij voorbaat al het beestje weg doen VOOR het kindje geboren is
    En daarna pas als er echt een probleem is met het gedrag (wat opgelost kan worden) enof allergie

Mijn poeskes zijn ook mijn kindjes,en geen haar op mijn hoofd wil eraan denken ze weg te doen :cry:

Onze Stippie is weggedaan omdat de kinderen HAAR steeds pijn deden!
    Dat kan ook natuurlijk!
    Als je je kinderen niet leert dat dieren ook gevoel hebben,dan komt het ook niet goed natuurlijk!

8. Trees

Trees Niet meer actief

Om even voor mezelf te spreken. Ik irriteer me aan de vooroordelen die zij over een aantal rassen heeft. Beter eerst goed in verdiepen voordat je met zulke uitspraken komt.

9. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ach als ze een beetje fatsoenlijk verwarmde schuur heeft vind ik dat niet zo een probleem. Beter dan naar het asiel,dan word zo een kat naar een boerderij gebracht en krijg je een beetje dezelfde situatie.

10. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    hoi ik ben blij dat jou bericht er staat want precies zo als jij het beschreef bedoelde ik het eigenlijk, en bedoelde het ook helemaal niet verkeerd!

11. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

Waar maak jij je eigen druk om erg kinderachtig vind je niet om zo te reageren, je bent volwassen reageer dan ook volwassen, tuurlijk kunnen die beestsen ook lief zijn dat hoor je mij niet zeggen!

beter lezen in het vervolg ;)

12. Trees

Trees Niet meer actief

uhh waar heb jij last van? Hoezo reageer IK kinderachtig? Sorry maar vind dat je nu wel erg heftig reageert om niks. Je kunt ook op een normale en inhoudelijke manier communiceren en verder zeg ik hier niks meer over.

13. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    sorry hoor maar ik vind eerder dat jij wat aanhet communiceren mag doen, om dat zeggen van Ik irriteer me aan de vooroordelen die zij over een aantal rassen heeft. Beter eerst goed in verdiepen voordat je met zulke uitspraken komt, komt ook niet echt lekker over dacht ik zo ;)
    Maar ik bedoelde het niet verkeerd want heb niet gezegd dat die honden niet liefkunnen zijn, want toevallig weet ik dat wel dat ze ook lief kunnen zijn ;) maar het verhaal was eigenlijk eer op wat ik zou doen, en ik vind het ook zielig om je hond weg te doen op die manier, waarom denk je dat ik dan geen honden hebt? denk toch ook een beetje om die reden, en ik heb er goed over nagedacht, omdat ik wist dat we graag kinderen wilden.

Dus wil dan bij deze mijn exuses aan bieden als het wat rot overkwam.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Of hij krijgt een spuitje, want niemand zit op een pissende kat te wachten. Ik begrijp het ook wel als je er verder goed voor zorgt, voert, knuffelt en hij in de schuur kan slapen ofzo op een warm plekje.

Wist je trouwens dat de teckel als de meest agressieve hond naar voren komt met de meeste bijtincidenten? Niet echt een ras waar de meeste mensen aan denken.

@Moaatje, goed dat je hulp vraagt, ik hoop dat de gedragstherapeut kan helpen!

15. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Wij hebben geen honden of katten, en we willen die in de naije toekomst ook niet, dus niet echt uit ervaring hier.

Het lijkt mij erg moeilijk als je in de situatie komt dat je moet gaan kiezen tussen je dieren en je kindje, om wat voor redenen dan ook. Uiteraard gaat je kindje voor.
    Ik wil graag denken dat mensen hun huisdier niet zomaar voorniks weg doen, en er wel heel goed overna gedacht hebben, zelfs vanalles geprobeerd hebben. Helaas hoor je ook soms andere verhalen.

Maar aan de andere kant, als deze mensen hun dier toch houden tegen wil en dank in (omdat andere mensen vinden dat ze harder hun best moeten doen voor hun dier), zou dat dan niet alsnog slechter zijn voor het dier dan dat ze naar een ander huis gaan waar ze wel echt gewenst zijn en waar ze voor de volle 100% ervoor gaan?

Ik hoop zelf nooit voor zo'n situatie te komen staan, maar ik kan me uit allebei de punten wel wat voorstellen.

16. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Helaas hebben wij onze chihuahua ook weg gedaan. Naar mijn opa en oma welteverstaan.
    In 2007 hebben we een duitse herderpup gekocht, en het ging heel goed met de chihuahua. Maar toen de herder ouder werd, begon de chihuahua agressief te worden naar de herder. Hij viel hem letterlijk aan, heeft hem meerdere malen een bloedneus gebeten.
    De chi werd onhandelbaar, zenuwachtig.
    Het was constant oorlog hier in huis, en ik vond het gevaarlijk worden aangezien ons zoontje zich er vaak tussenin bevond.
    We hebben hulp gehad van een deskundige, maar helaas viel er niets te veranderen in het gedrag van de chi.
    We stonden voor de keuze, of de herder weg, of de chi.
    Aangezien ik normaal er heel erg tegen ben, om een dier weg te doen, wilde ik al helemaal niet dat 1 van de 2 naar een vreemde zou gaan.
    Mijn opa en oma hebben ook altijd een hond gehad, en die was al een aantal jaren dood. Ze hebben vaak op de chi gepast, als wij bijvoorbeeld op vakantie waren. Je merkte gewoon, dat de chi zich aan hun had gehecht, vooral aan mijn oma.
    Ze hoefden er niet over na te denken toen ik vroeg, of de chi bij hun terecht kon.
    Nu woont hij 2 straten verder, en zien we hem nog vaak. Nu is het weer een rustige hond, en je ziet aan hem dat hij zich bij hun echt thuis voelt.

In dit geval heb ik dus de veiligheid van mijn kind voorop geplaatst.

17. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Zoals zij haar verhaal verteld over de 2 honden vind ik persoonlijk dat 2 heel verschillende dingen hoor. 2 reuen kunnen gewoonweg niet samen en als er onverhoopt een pup wordt teruggebracht kan ik me heel goed voorstellen dat je dan uiteindelijk zegt dat je die niet weer weg wilt doen naar een ander, want dat ik ook ontzettend zielig, ik vind het dan bewonderingswaardig van haar dat zij de hond gehouden heeft en dat haar broer zodra deze op zichzelf gaat wonen (wat nu dus gebeurt) heeft gehouden zodat deze niet weer met een ander mee moet, tis nogal een gedoe hoor om 2 reuen uit elkaar te houden, daar heb je echt bijna een dagtaak aan.

Persoonlijk vind ik het nogal kortzichtig om zo te reageren en kan ik alleen maar blij zijn dat jij geen hond hebt. Als je zwanger wordt en om die reden dan ook maar de hond wegdoet ben je gewoonweg in mijn ogen geen hond waard, en dat is precies wat de TS hier dus ook bedoelt dat ze dat niet van die mensen kan snappen, 1 van die mensen waar de TS het over heeft ben jij dus, jij bent zo iemand die haar hond dus weg zou doen op het moment dat je zwanger zou zijn.

Daarbij wat jij verteld over dat bijten van die honden, precies wat je zelf al aangeeft kunnen alle honden bijten, ongeacht het ras, en ja het ene ras heeft nu eenmaal een andere druk op de kaken dan het andere ras, dat zijn dingen waar je als goede hondenkenner op moet letten. Wij hadden te allen tijde de breakstick binnen handbereik liggen omdat je nooit weet of je die ooit nodig hebt, maar met andere honden heb je niets bij je, maar die kunnen met 1 bijt (al zijn ze nog zo klein) je kind doodbijten of jouw voor het leven verminken en dat hoeven dan echt geen grote honden te zijn hoor.

Waarom dit soort dingen mensen als jouw bijblijven komt puur omdat jij zelf met de betreffende honden geen ervaring hebt, en dat het de media is die hier altijd direct met de neus bovenop zit en het groot nieuws maken, zou het een kleine hond betreffen hoor je er niets van ,zo ook vandaag weer in Wales waar een baby van 3 mnd dood is gebeten door een stafford en een jack russel (ja jack russel ja, zo’n klein keffertje) weet je welke hond er als agressiefst bekend staat? Een teckel! en als 2e chihuahua en de jack (russel) staat met stip op nr 3 (hebben wijzelf overigens) de honden waar jij het over hebt die staan ongeveer halverwege de lijst van onderzochte honden(33 verschillende rassen).

Het hele grote verschil is dat die kleinere honden minder vaak een baby/kind of iemand anders doodbijten, maar het verwonden/verminken van een kind gebeurt vaker dan wanneer er een grote hond zijn bek heeft opengedaan met jammer genoeg de dood van een baby/kind tot gevolg. Maar wanneer een kind door zo’n keffer in het gezicht gebeten is zie je dat niet reuzegroot op de voorpagina van de krant met bijbehordende grote kopstukken erbij want he, het is maar een teckel(bijvoorbeeld) die wat doet, dat is geen nieuws, nee we houden de negatieve lekker bij die grote honden (rottweiler-steffords-pitts etc)want dat is wat mensen willen lezen, dat voed hun vooroordelen nog meer. Er zijn ook Labradors, bouviers, Sint Bernarden geweest die baby’s/kinderen hebben doodgebeten, maar ik denk niet dat dat je ooit bij gebleven is, nee het zijn altijd die bulls die bij mensen in hun herinnering blijven staan alszijnde aggresief en gevaarlijk. :(

ik heb echt liever 3 grote staffords of pitjes in huis, dan 1 teckel voor die teckel zou ik persoonlijk nog banger zijn dan voor die staffords of pit en dat komt puur doordat ik zelf ervaring heb met bovengenoemde honden (kennel en bijbehordende nestjes) en alle honden zo verschrikkelijk lief waren voor alle kinderen (ook die niet tot ons gezin behoorde thuis) :D

18. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    gina18 schreef:
    Wij hebben sowieso geen honden, (zou het erg leuk vinden zo'n kleintje), maar als ik zo''n hond zoals amerikaanse stafford, pitbull etc, had ik hem ook weg gedaan,

ze zeggen wel eens alle honden bijten, maar als die hongen bijten laten ze niet meer los 9 van de 10 keer(als ze goed bijten dan) en dan is het ook vaak dat de hond er eigenlijk niks aan kan doen,

omdat het kindje mischien perongeluk wel aan zijn staart of weet ik veel wat getrokken heeft,

en dan hoor je ook nog is vaak dat de honden afgemaakt moeten worden omdat ze dan gebeten hebben, dat vind ik dan zielig.

Persoonlijk vind ik het nogal kortzichtig om zo te reageren en kan ik alleen maar blij zijn dat jij geen hond hebt. Als je zwanger wordt en om die reden dan ook maar de hond wegdoet ben je gewoonweg in mijn ogen geen hond waard, en dat is precies wat de TS hier dus ook bedoelt dat ze dat niet van die mensen kan snappen, 1 van die mensen waar de TS het over heeft ben jij dus, jij bent zo iemand die haar hond dus weg zou doen op het moment dat je zwanger zou zijn.

Daarbij wat jij verteld over dat bijten van die honden, precies wat je zelf al aangeeft kunnen alle honden bijten, ongeacht het ras, en ja het ene ras heeft nu eenmaal een andere druk op de kaken dan het andere ras, dat zijn dingen waar je als goede hondenkenner op moet letten. Wij hadden te allen tijde de breakstick binnen handbereik liggen omdat je nooit weet of je die ooit nodig hebt, maar met andere honden heb je niets bij je, maar die kunnen met 1 bijt (al zijn ze nog zo klein) je kind doodbijten of jouw voor het leven verminken en dat hoeven dan echt geen grote honden te zijn hoor.

Waarom dit soort dingen mensen als jouw bijblijven komt puur omdat jij zelf met de betreffende honden geen ervaring hebt, en dat het de media is die hier altijd direct met de neus bovenop zit en het groot nieuws maken, zou het een kleine hond betreffen hoor je er niets van ,zo ook vandaag weer in Wales waar een baby van 3 mnd dood is gebeten door een stafford en een jack russel (ja jack russel ja, zo’n klein keffertje) weet je welke hond er als agressiefst bekend staat? Een teckel! en als 2e chihuahua en de jack (russel) staat met stip op nr 3 (hebben wijzelf overigens) de honden waar jij het over hebt die staan ongeveer halverwege de lijst van onderzochte honden(33 verschillende rassen).

Het hele grote verschil is dat die kleinere honden minder vaak een baby/kind of iemand anders doodbijten, maar het verwonden/verminken van een kind gebeurt vaker dan wanneer er een grote hond zijn bek heeft opengedaan met jammer genoeg de dood van een baby/kind tot gevolg. Maar wanneer een kind door zo’n keffer in het gezicht gebeten is zie je dat niet reuzegroot op de voorpagina van de krant met bijbehordende grote kopstukken erbij want he, het is maar een teckel(bijvoorbeeld) die wat doet, dat is geen nieuws, nee we houden de negatieve lekker bij die grote honden (rottweiler-steffords-pitts etc)want dat is wat mensen willen lezen, dat voed hun vooroordelen nog meer. Er zijn ook Labradors, bouviers, Sint Bernarden geweest die baby’s/kinderen hebben doodgebeten, maar ik denk niet dat dat je ooit bij gebleven is, nee het zijn altijd die bulls die bij mensen in hun herinnering blijven staan alszijnde aggresief en gevaarlijk.

ik heb echt liever 3 grote staffords of pitjes in huis, dan 1 teckel voor die teckel zou ik persoonlijk nog banger zijn dan voor die staffords of pit en dat komt puur doordat ik zelf ervaring heb met bovengenoemde honden (kennel en bijbehordende nestjes) en alle honden zo verschrikkelijk lief waren voor alle kinderen (ook die niet tot ons gezin behoorde thuis)

Ik heb zelf geen honden idd, omdat ik wist dat ikkinderen wilden, en zou er dus ook niet aan beginnen zelf, dus jij hebt eigenlijk niet het recht om te zeggen van dat jij blij bent dat ik geen hond hebt, dan zeg ik ho is ff als ik geen kinderen zou hebben en niet zou willen, dan had ik er denk ik wel voor gekozen om een hond in huis te nemen, niet voor even maar voor altijd, en zou ik de liefste baasje zijn die een hond maar kan wensen, maar ik heb er nu eenmaal overgedacht dat ikhet niet wil omdat ik graag kinderen wil en heb nu een dochtertje van 2 dusvoor ons geen hond, en ik had het niet over wie er op nmmer 2 of nummer 10 op de lijst stond ik bedoel dat er wel een groot verschil in zit of een jack russel bijt of bijv een pitbull..

19. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Jij weet echt niet waar je over praat en ik vind mijn reactie niet kinderachtig want ik heb zelf zo`n levensgevaarlijke vechthond thuis.
    Ik vertrouw mijn bullterrier meer met mijn kind als met zo`n klein hondje zoals jij zegt.
    9 van de 10 keer dat een kindje gebeten word is het een klein ras (heb zelf ook een kleine Jack Russell,die is stouter dan mijn bull).
    Als ik jou was nam ik gewoon een hamster,als ze al bijten heb je tenminste niet zo`n grote wond.

20. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Je zegt zelf al dat jij geen honden hebt omdat je wist dat je kinderen wilde, daarmee laat je al zien dat je dus wijzer bent dan menigeen en daar al goed over nagedacht hebt. :)

Mijn reactie over dat ik blij ben dat jij geen hond(en) hebt is puur door jouw eerdere reactie waarin jij aangeeft dat jij je hond ook weg zou doen als je zwanger zou zijn (gezinsuitbreiding) waar de TS het dus over had. Op dat antwoord is mijn reactie naar jou toe gebaseerd waarvan je nu zegt dat dat juist de reden is dat je geen hond hebt, nou alle lof hoor, dachten meer mensen maar zo voordat ze een hond aanschaffen of aanschafte.
    :D

Deel Deze Pagina