lees ook eens goed Val de dieren niet aan hoor weet dat die honden lief kunnen zijn, maar ik zeg jehebt een verschil of een jack russel bijt of bijv pitbull, en dan kan het zijn dat die jack russel vaker bijt dan zo'n vechthond, maar als die bijt die ene keer, dan kan het goed fout zijn, en je kunt je hond wel vertrouwen, en daarbedoel ik even alle honden mee, maar als je kindje aan de staart trekt of weet ik veel wat, kun je nooit nooit zeggen over dat ze bijten, en dan kun je slechts de hond de schuld geven, dat kun je dan ook weer niet maken dacht ik zo.
Ik viel vooral over je opmerking dat als je een staff zou hebben,hem zou wegdoen. Als je al zo`n hond neemt weet je ook dat als hij bijt niet loslaat,daar heb je helemaal gelijk in hoor. Als mijn bull zou bijten (het is een echte sul,hij kan niet eens grommen)laat hij ook niet meer los. Maar jouw opmerking vind ik nogal kortzichtig maar misschien komt hij bij mij anders over dan hoe je het bedoeld hebt.
Kom je aan mijn hond kom je aan mij Ik moet eerlijk zeggen dat ik op straat aangesproken word over het feit dat ik een kindje heb en een bullterrier. Misschien dat ik daarom fel reageerde maar ik ben die vooroordelen zooooo moe. Alsof ik met een babykiller over straat loop.. Mijn bull is een schat,doet niemand kwaad,is gek op de kleine en ziet er alleen heel gevaarlijk uit.
Maar ik wou niemand de les voorlezen of zo hoor, en iedereen moet voor zich weten wat die doet , ik weet echt wel dat ze ook lief kunnen zijn, en zo was het mijn bedoeling niet, om het zo over te laten komen .
tuurlijk heb je daar een verschil in, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik liever een hond in de buurt heb waarvan ik weet dat ie eigenlijk nooit zou bijten (een stafford in ons geval) dan bijvoorbeeld een teckel waarvan je van te voren al weet dat die eigenlijk echt agressief en gevaarlijk zijn. een teckel hoeft een kind echt niet aan zijn staart te trekken hoor, 9 van die 10 keer halen die honden direct al uit naar je kindje (gezicht etc) terwijl die heerlijke lobbesen daarentegen 9 van de 10 keer totaal niks doen, en zich nagenoeg alles laten welgevallen. wij hebben zelf een jack russel en eerlijk is eerlijk, tis een schat van een hond, loopt ook gewoon samen met de kleine meid over de grond en het is daarbij mijn verantwoording om te zorgen dat er niets gebeurt, en ja ook mijn meid ( nu net 1 jr) heeft de hond een keer aan zijn staart getrokken en die gaf echt wel een knauw naar achteren en rende direct weg, niet een knauw dat ze haar wilde pakken maar wel een knauw van zelfverdediging. mijn schuld en heb dus ook de kleine meid een tik op haar vingers gegeven en nee gezegd dat dat niet mag maar daarbij toch ook de hond gestrafd om het zo maar te zeggen door direct foei te roepen en haar in de bench gedaan. heeft de hond een bot mogen de kinderen niet bij haar in de buurt komen en loopt de kleine meid over de grond gooi ik de deur van de bench dicht zodat ze niet bij haar kan komen omdat ik weet dat ze dan uit zou halen. als je weet hoe je hond is en je weet wanneer het enigzins kan gebeuren dat ze (bijvoorbeeld) uit zelfbescherming zal uithalen kun je daar zelf heel goed op inspelen en er voor waken dat je kleine nooit in die situatie komt, ga ik naar de keuken terwijl de meid op de grond loopt roep ik haar altijd met me mee en gooi de tussendeur dicht, ik laat ze nooit maar dan ook echt nooit samen in de kamer. ik zou het ook niet met een stafford doen trouwens, maar ik moet zeggen dat de staffs die wij gehad hebben en ook de pitjes ik nog eerder zou vertrouwen en hen even (toiletbezoek) alleen zou laten met de kleine dan die kleine felle flikker van ons
Fladdertje schreef: Ach als ze een beetje fatsoenlijk verwarmde schuur heeft vind ik dat niet zo een probleem. Beter dan naar het asiel,dan word zo een kat naar een boerderij gebracht en krijg je een beetje dezelfde situatie. (geen idee hoe ik meerdere berichten quote) Zoals jullie het hier neerzetten, zo dacht en denk ik er ook over. Dus JA, mijn kat heeft 3 jaar buiten geleefd. Met een geïsoleerde schuur waar die altijd in en uit kon lopen, Waar een mega groot klim en krab rek staat. En waar diverse mandjes en hoekjes voor hem waren gemaakt. Ik heb 3 jaar lang mijn huis onder laten pissen, alle tips en trucs geprobeerd die op internet te vinden waren. Alles gekocht wat bij de dierenwinkel te koop is en diverse keren de dierenarts bezocht. Niks werkte, kat bleef binnen pissen. Welke keuze was er dan voor mijn kat? Niemand wil een 13 jarige binnen pissende kat hebben (ik heb t heus geprobeerd, maar erg vreemd, iedereen zei nee ) Ik had m naar t asiel kunnen brengen en n k*tsmoes kunnen verzinnen waarom ik m niet meer wil, (zoals de vorige eigenaar gedaan heeft) en dan de nieuwe eigenaar met mijn piskat opzadelen. Niet mijn stijl. En nog 3, 4, of 5 jaar mijn huis onder laten pissen tot de kat dood zou gaan zag ik ook niet zitten. Dus dit vond ik de beste oplossing voor mijn kat.
en dat is dan ook een goed te begrijpen oplossing. Zo lees ik ook toch best veel dat wanneer een hond bijt je NOOIT de hond moet/zou af laten maken.... tja ik ben nogal erg gebeten door een boeren foxje toen ik 3 jaar oud was, ik trok de poort open van mensen uit onze straat wilde vragen of hun zoontje mee kwam spelen en kwam dagelijks bij deze mensen over de vloer, ik was dus geen vreemde voor de hond en raakte de hond nooit aan want die was aangelijnd .... alleen die dag niet. Hij beet me in het gezicht, resultaat halve wang weg, inclusief halve bovenlip gelukkig met de loop der jaren redelijk genezen maar wel 3x plastische chirurgie gehad op jonge leeftijd. Hondje niet in laten slapen, de week erop kindje van 3 deuren verderop had de hond in het gezicht hangen. En dat was dus nummer 2. De hond is in beslag genomen en afgemaakt, dierenarts bevestigde een afwijking in zijn hersenen een tumor naar alle waarschijnlijkheid. Het zijn dus niet altijd pestende kinderen, soms is een dier gewoon ziek.
Ik zie 1 ding niet verschijnen in je bericht! Een kattenbak! Misschien heel misschien wou je kat binnen plassen in de kattenbak! Mensen moeten altijd de kat buiten hebben omdat het hygienischer is en dan stinkt het niet zo in huis... Ik wil niks zeggen maar als je de kattenbak elke 2 a 3 dagen verschoont (ja helemaal!Met warm water!) dan heb je er geen last van! Mijn poeskes (ik heb er 6!) krijgen elke dag hun schone bak grind,3 bakken voor 6 katten Ik stofzuig elke dag ik dweil elke dag enz enz En geloof mij je merkt er niks van! En ze zijn ook nog allemaal binnen! Een piskat wat een liefde voel ik dan...
als ik haar berichten zo lees is de benaming piskat meer met een knipoog gegeven dan dat je er uit zou kunnen opmaken dat ze niet gek met die kat is. ik heb zelf totaal niets met katten vindt het gewoon rotbeesten, maar kijkend naar honden, zou ik zelf ook niet zitten te wachten op een pishond die mijn hele zooi onder zou zeiken en heel waarschijnlijk als het echt niet anders kan zou ik de hond uiteindelijk toch elders proberen onder de brengen, met een kat is dat net iets makkelijker, die leven over het algemeen al gewoon buiten, dus ik zie er niets verkeerds in wat zij gedaan heeft hoor. beter op die manier opgelost dan dat jij een zak aan een boom in het bos vindt omdat ze geen andere oplossing zag (die er zijn natuurlijk). sommige brengen hun beesten naar het asiel, sommige hangen die beesten op in een zak aan een boom, en tja sommige proberen een oplossing te vinden die voor beide goed is zoals in dit geval. kan er alleen maar liefde in terugzien, maar zo ie je maar weer dat iedereen er anders tegenaan kijkt
Hoezo zijn katten rotbeesten dan? heb je zelf ooit weleens een kat gehad?! Zo ja, wat hebben die beestjes jou dan aangedaan?! of heb je gewoon vooroordelen over katten. Ik ben onwijs gek op katten en kan me dan ook niet voorstellen dat iemand er een hekel aan kan hebben, en het woordje rotbeesten maakt me dan ook helemaal wild! Omdat ik jou niet ken, moet ik dan ook maar zeggen dat jij een rotmens bent?! Heb zelf geen honden, maar ik heb absoluut geen hekel aan honden. Ben zelf opgegroeid met honden.
Ik snap ook niet hoe snel mensen huisdieren wegdoen. Mensen moeten eens beter nadenken voor ze een huisdier aanschaffen. Als ze niet zolang aan een diertje vast willen zitten koop dan een hamstertje die worden niet zooud. De enige reden dat mijn lieve katten de deur uit zou moeten is als ze mijn kind wat aandoen of mijn kind allergisch is (het laatste moet wel aangetoond zijn) ik ben ook licht allergisch voor huisdieren maarze altijd gehad omdat ik graag ermee wil leven. Kan niet zonder mijn lieve katten.
Dat mag toch iedereen zelf weten, ik lust geen spuitjes, vindt ik de smerigste groenten die er zijn, maar misschien vindt jij ze heerlijk. Daar hoef ik toch geen reden voor te hebben. Waarom zoekt iedereen ( en bedoel ik niemand specifiek mee ) toch altijd iets om op te vitten.
Nee wij hebben zelf nooit katten gehad, thuis ben ik opgegroeid met honden, maar daarentegen ook met katten (familie-kennissen e.d.) en ben als klein kind meerdere malen flink gekrabt door verschillende katten (niet uit 1 gezin) en heb er gewoon niets mee heel simpel, dat ik het rotbeesten vindt is puur doordat ik vroeger menig keer gekrabt ben door ze. En naarmate ik ouder werd is dat niet minder geworden, als ik bij mensen op visite ben die katten hebben en ze komen bij me heb ik er nog niks mee, ik vind het gewoon niets, dat mag toch, ik mag mijn eigen mening daarover hebben, al vind jij honden rotbeesten dan nog zal dat mij niet boeien hoor, en ik zou me er al helemaal niet druk over maken zoals jij nu doet,ik wordt daar echt niet wild van, dat zal dan ongetwijfeld wel een reden hebben als jij honden niet leuk of zelfs rotbeesten zou vinden. Dus die vergelijking die je maakt over dat omdat jij mij niet kent en daarom maar moet zeggen dat ik een rotmens ben slaat ook nergens op. Ik ken katten, ik heb ervaring met katten en die zijn nou eenmaal niet positief geweest. Je hebt echte katten mensen, zoals jij, en je hebt echte honden mensen zoals ik, en ja je hebt ook mensen die houden van beide, en hebben beide. Ik niet, wij hebben altijd alleen maar honden gehad, dat ik jouw mening niet deel over katten zegt niks over mij als persoon hoor, maar alles over mijn achtergrond en hoe ik ben opgevoed en welke ervaringen ik met katten heb gehad, niks mis mee lijkt me.
En dat is dus het probleem: Sommige (ok, heel veel) mensen zijn in mijn ogen gewoon echt niet slim (en dat is heel zacht uitgedrukt). Ik kan er maar beter niet teveel woorden aan vuil maken... anders word ik misschien nog wel gebanned ook, haha Ik ben een enorm dierenliefhebster, en hoe mensen af en toe met hun dieren omgaan, maakt dat m'n nekharen recht overeind gaan staan. Hoe achterlijk kun je met een levend wezen omgaan? Ze zouden eigenlijk een soort formule moeten ontwikkelen op de een of andere manier, waarmee ze kunnen bewijzen dat sommige mensen absoluut geen kinderen EN dieren mogen hebben. Jammer dat zo iets niet bestaat.
ja dat vind ik ook. Je denkt normaal gesproken toch ook na voor je aan kinderen begint? Kan je ze opvoeden? wil je ze opvoeden? wil je je leven veranderen voor dieren en of kinderen?
layla onze herder is op een vrij lullige manier bij ons gekomen, is veel mee overgegooid van gezin naar gezin, nou zou ze voor de laatste keer terug gaan na de fokker, maar me vriend wou haar wel, de eerste maand een bloedhekel aan haar gehad, tot op een avond dat we buiten liepen, me vriend was overver, en een gozer liep steeds achter ons, volgde ons gewoon, toen is zij die gozert gaan waarschuwen met een grom en tanden ontbloten, sindsdien is ze mijn kleine meid. Heb nooit laten merken dat ik een hekel aan d`r had, net als onze kat,, was daar ook niet zo blij mee, maar nu wel, layla blijft hoe dan ook, als er een kleine komt, die gaat ze beschermen met haar leven, weet het nu al zeker, alleen rambo daar heb k me twijfels over, ook omdat hij epilepsie heeft, als het niet kan dan gaat hij naar familie. Zal zo een foto zetten in me album van layla, kun je zien wat voor prachtmeid het is.
Ik vind katten hartstikke lieve beestjes, maar waar ik me wel mateloos aan iriteer, dat is het feit dat die beesten vaak bij andere in de tuin poepen en plassen,wat een enorme stank geeft, val mensen niet aan op dit forum, want heb een vriendin die 2 katten heeft en die houd ze netjes in haar eigen tuin.
hier staat de kattenbak altijd klaar voor de kat, meestal grote boodschap op de bak en dan wil hij naar buiten. Heb de buren nog nooit horen klagen dus dat gaat iedere keer nog goed ook nog