waarom je hond(en) weg doen als je zwanger bent.

Discussie in 'De lounge' gestart door thalina, 8 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Mijn 2 katten blijven ook gewoon binnen, omdat ik niet wil dat anderen last hebben van mijn beestenboel.

(Al vind ik het wel heerlijk dat er buurtkatten bij mij in de tuin komen (niet zo leuk dat ze er ook poepen enzo, maar ja). Het is bij ons in de buurt een grote kinder- en beestenboel, ik vind dat heerlijk. :D )

2. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ach ik vind katten heerlijke dieren en muggen noem ik dus ook rotbeesten. Ieder zijn ding.

Snap idd niet waarom mensen zo laks met beesten omgaan. Omdat ik vrijwliggerswerk in het asiel doe krijg ik alle verhalen te horen,zo zijn er laatst 2 katten in een deur voor iemand zijn huis neergezet die in het asiel werkt. En dat is nog aardig,soms worden in de zomer jonge katjes voor het asiel gezet die dan in de hitte hebben gestaan! Echt zo wreed. In engeland mag iemand die een dier slecht heeft verzorgd en ervoor gestraft is geen huisdier meer houden,dat vind ik een goed ding! Jammer dat die vlieger niet opgaat voor iemand die illegaal zijn katten dumpt :(

Voor Crisje: Ik vind je oplossing prima,en ik vind het fantastisch dat je zelf voor je kat gezorgd hebt totdat ie stierf. Waren andere mensen maar zo! Gelukkig is het merendeel van de mensen lief voor dieren. Heb heel wat gelukkige mensen zien weggaan met een nieuwe kat ;)

3. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    je kunt wel merken dat veel van jullie nog zwanger zijn!
    (dacht net als jullie)

wat jullie ook van me denken of niet,maar ik heb een dochtertje van 4 en een half maand!
    en heb een am stafford!
    de hele zwangerschap is ze bij me geweest en ben ook stappelgek op haar!
    maar als je net een baby hebt kun je je baby niet combineren met je hond!
    ik ben voor het eerst mama,nou iedereen is onzeker of je alles wel goed doet,zij werd s'morgens wakker en voordat ik beneden kwam was het 12uur en was ik al vanaf 8uur aan de gang met haar,
    dan kun je er toch geen hond bij hebben,dat is toch gewoonweg zielig om dat dier tot 12uur te laten wachten?
    of zie ik dat nou verkeerd,kijk ik heb mn doggie bij mn vader en kan er elke dag heen!
    ik zou hem niet op marktplaats zetten(ben ik eerlijk)

maar daarom wil ik niet zeggen dat ik somige mensen niet begrijp!
    als de kleine er is dat neemt zoveel tijd,je moet daar aan wenen en in dat ritme komen!
    kijk nu mag mn hond wel weer hier komen nu kan ik het combineren,
    maar op het begin echt niet hoor!dat was me veelste druk

nu zit zij daar bij mn vader goed,dus heb ik haar liever daar,alles wat op de grond ligt wil ze pakken,dus kan ik mn kleine nooit lekker laten spelen,en dan zou ik dus elke dag moeten dweilen,nou tis me al druk zat met mn kleine monstertje :D

dus ik vind dat je zelf moet weten wat je doen moet,als je het niet kunt combineren en alles op je hond afschuift vind ik zielig,dan ben ik blij dat zij bij mn vader is!en voor mn vader ook want die is ook maar alleen,en kan niet meer werken door een ernstigauto ongeluk!

dus heb ik er 2 blij mee gemaakt

4. daffie1

daffie1 Lid

9 dec 2008
    48
    0
    0
    wij hebben ook 2 honden en voor geen goud dat ik ze weg zou doen
    kjjk als ze allergisch blijkt te zijn...okee maar dan nog met heel veel pijn in mijn hart.
    het is wel druk met uitlaten vind ik (2 honden naarst de kinderwagen die niet netjes lopen maar als stuiterballen naast de wagen mee hopsen) maar dat weet je voordat je eraan begint.

5. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    wat wel een voordeel bij mij is.. is dat ik een lekkere achtertuin heb waar ik ze op kan gooien als het een keer niet uitkomt om ze goed uit te laten...
    en ik weet dat jullie dat niet hebben :) ;)

je weet dat ik het nog steeds heel jammer vind dat ze bij jullie weg is.. maar gelukkig weet ik ook dat je vader stapel gek is op der ;)

6. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Wij hebben onze boxer helaas wel weg moeten doen, alleen niet om de kids maar om mijn man, die bleek allergisch :( UIteindelijk hebben we hem 3 jaar nog gehad, maar op een gegeven moment ging het echt niet meer. Ik heb het er vreselijk moeilijk mee gehad en mis hem nog steeds wel hoor, maar ik heb ook zooooo veel commentaar gehad, sommige mensen vonden het belachelijk dat we hem wegdeden :(

7. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    kijk dat is wel een voordeel dat je ze zo ff naar buiten kunt laten,en met mijn hond naast de wagen gaat super trouwens,alleen af en toe tjah dan ontkom je er niet aan dat je wel eens een flinke arm uit de kom hebt ;)

maar vind dat iedereen moet doen,wat ie denkt dat goed voor hem is je kunt niet over iemadn oordelen of hij of zij er goed aan gedaan heeft of niet!
    dat weet alleen die gene zelf

8. Wij hebben hier een duitse herder, een ontzettend lief beest.
    Maar de meeste mensen zeggen, goh dat je dat durft zo,n hond bij zo'n kleintje, ik zou hem weg doen :(
    Je laat ze toch zeker nooit met die hond alleen he, goh wel een grote hond voor in huis, kan beter buiten in een kennel.....

Nou hier mag hij in huis, en ook gewoon bij de kinderen(niet zonder toezicht hoor), en hij gaat wel eens achter het hekje als die kleine rond loopt, maar hij hoort helemaal bij ons gezin.

Maar als er iets fout gaat, bv dat hij gaat grommen tegen de jongste of hij wordt jaloers, en ik kan hem niet meer vertrouwen.
    Gaat hij er zonder pardon uit!
    En dat is niet omdat ik hem beschouw als een wegwerpartikel, maar mijn kinderen gaan voor mijn huisdier!

9. Trees

Trees Niet meer actief

Het is toch een kwestie van overmacht? Je man is allergisch en je hebt het zelfs nog 3 jaar geprobeerd. Ik snap niet waarom mensen dan commentaar leveren :(. Het lijkt me juist een hele moeilijke beslissing die je hebt moeten maken.

10. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ja persoonlijk kan ik hier niets mee en kan ik me ook echt niet voorstellen dat je van 8 uur tot 12 uut met je kleine meid bezig bent? echt niet. ik heb 3 kinderen en die krijgen al mijn tijd en aandacht, maar de hond ben ik nog nooit vergeten, die heb ik ook nog nooit hoeven laten zitten tot 12 uur.

dat ligt puur aan hoe jij je tijd indeelt volgens mij.

ik was altijd al beneden voor de kids wakker werden en dan had de hond al aandacht gehad e.d. dan ging ik mijn baby helpen als ze wakker was, flesje-wassen(bad) etc maar daar heb ik echt nooit geen 4 uur voor nodig gehad hoor, en ondanks dat iedereen moet doen wat hij of zij wil, kan ik me dus weer niet voorstellen dat je echt geen tijd hebt voor je hond nu je een kindje hebt en je hond naar je vader hebt gebracht (beter naar je vader dan naar een vreemde dat wel dan) want hoe wil je dat straks doen? wil je er nog een kleine bij?

dan doe je je oudste toch ook niet naar je vader, die heeft dan net zo veel liefde en aandacht van je nodig als dat ze nu krijgt hoor dat veranderd niet.

sorry als het wat bot overkomt, zo is het niet bedoelt maar zo komt het wel op mij over, je doet je hond weg omdat je er geen tijd voor hebt, maar er van uitgaande dat je waarschijnlijk ook wel een 2e wilt ben ik benieuwd hoe je dat dan gaat doen als de baby er is?

11. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    ik vind het ronduit belachelijk dat mensen hun hond weg doen omdat er een kleine komt/is.
    Ik kan het me alleen voorstellen met allergie of een agressieve hond die je kind aanvalt.
    Maar andere mensen die hun hond weg doen ivm tijd gebrek of wat dan ook vind ik supoer belachelijk.
    Wij hebben ook een hond, die hadden we al.
    En hij gaat echt niet weg nooit een keer.
    we hebben hem niet aangeschaft om vervolgens weg te doen als hij niet meer in ons programma past!
    Hij hoort bij ons en ja tuurlijk heb je minder tijd voor hem dan zonder kindje maar dat moet je voor die tijd maar bedenken als je een hond aanschaft. Het is geen pakje boter die je hebt!
    Wat vervelend dat zoveel mensen zo makkelijk over een huisdier denken!

ERG!

12. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Trees, dank je voor je antwoord! Max is nu al meer dan een jaar weg, maar soms voel ik me nog schuldig hoor dat hij weg moest, en dan vooral omdat wij al zijn 3e baasjes waren.
    Maar mijn man liep echt met hele dikke ogen en vreselijk jeuk overal, en toen de hond weg was, was ook dit meteen over.

je hebt wel iets minder tijd voor een hond als je kids krijgt en moet wat beter plannen, maar je hebt echt wel genoeg tijd als je maar wil, je kunt ook als de kids naar bed zijn de hond extra aandacht geven.

13. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik was ook voor de eerste keer mama,met een Bullterrier en een Jack Russell.
    Het is druk ja,maar niet zo druk dat ik mijn honden heb weggedaan.
    Het was een kwestie van goed plannen en dat is heel goed gegaan hoor!

14. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Je ziet wel meer dingen niet in mijn bericht hoor. Zo heb ik niet alle tips en trucs opgeschreven die ik gevonden heb. Tuurlijk ga ik ook niks over de kattebak neerzetten. Dat spreekt toch voor zich, is niet meer als normaal dat je zo'n ding hebt staan. En geloof maar dat ik ook met die katten bakKEN (ja, ik had er meer staan) heb geëxperimenteerd.

En dat ik piskat zeg doet niks af aan de liefde voor de kat.
    Ik zeg ook wel eens eikel tegen mn vent, wil dat dan zeggen dat ik niet meer van hem hou?

15. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    @mamatje24 je hebt nogal voor het zeggen hoe je kindje word,en jah de ene heeft meer aandacht nodig als de andere!
    als je om de 2uur voeden moet en borstvoeding helemaal niet lekker ging en er spruw bij kreeg en ik jankte als de kleine wakker werd en jah ik had die 4uur nodig je moet voeden,ik weet niet hoelang jij je kind gaf,maar zij zat sowiso een 40 min aan t drinken,en voordat je klaar bent boertje verschonen in badje en daarna weer voeden jah dan was ik 4uur verder..
    maar maakt ook niet uit of jij er korter over deed!

en die reactie zoals je zelf al zegt is toch echt wel het toppunt,
    ik begrijp werkelijk waar niet waar je die onzin vandaan komt!
    en jah ik verkies mijn kindje boven de hond!
    maar volgens mij is dat ook heel normaal,(of ik ben gek)
    je kind inruilen als er een tweede komt ben je soms gek geworden
    (een kind of een hond kun je niet met elkaar vergelijken)

voor het voeden eraf gaan?
    er zijn ook meiden die geen goede bevalling gehad hebben(ik dan wel)
    maar hoe doen die dat dan?
    je gaat alleen van je eigen situatie uit en niet die van een ander..

en of je het nou onzin vind of niet ik kon dat de eerste weken niet!
    hallo ik ben ook net mama geworden ik moest daar ook aan wenen!
    nu zou het wel weer kunnen maar het bevalt mij zo goed!
    dus waarom (omdat andere mensen er anders over denken als mij) nou ik vind het lekker zo!

en of jij er nou anders over denkt of niet!

@maud77 je hebt het verdorie over plannen?
    een kind plan je niet zo ff zij geeft aan wanneer ze van bedje af wil en wanneer ze er weer opgaat en wanneer zij eet en poept,zou helemaal wat wezen als ik dat voor het zeggen had!

maar jullie moet zelf maar weten hoe jullie het doen!
    ik doe het zo en weet dat ik het goed doe,met of zonder hond!
    in mijn geval dus ZONDER!

16. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Dat is nou zo leuk aan een forum,je ziet alleen wat men typt en de rest erachter niet
    Ik reageer alleen op hoe jij dingen erneer hebt gezet

17. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Wat ik dus weet is als je een huisdier neemt,dan ga je ook de verantwoordelijkheid aan voor hun welzijn
    Voor de rest van hun leven
    Je neemt een nieuwe leven in huis die je moet verzorgen in al hun dingen
    Ik kan me er niet bij dat mensen dieren nemen en daarna zeggen Doeiii als het niet zo gaat als hun gehoopt hebben
    Ik kan niet mee spreken over honden,maar over katten wel

Iemand typte hier dat een kat haar gekrabt had,en dat ze daarom katten rotbeesten vind
    UHM katten kunnen dat doen om verschillende redenen
    -SPELEN!
    -ze zijn even chaggie!
    -of ze weten niet hoe ze met vreemden om moeten gaan!

Ja er zit ook vele gedachten en gevoelens in zon kleine kattenkoppie!

Katten zijn niet gelijk MONSTERS!

18. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    puzzcat24
    wat je zegt kan ik wel inkomen,maar kijk katten(poesen) die zijn veel zelfstandiger als een hond aan een hond heb je verplichtingen dat is makkelijk zat,en met die verplichtingen kon ik de eerst weken geen kant mee op,dus was ze bij mn vader,en daar blijft ze nu!
    ik betaal alles nog gewoon voor haar voer dierenarts kosten,tis mijn hond dus wil hem daar niet mee opzadelen,maar die verandwoording voor 2 kon ik niet combineren!
    dus als ik dat zo voel en vind doe ik dat en denk ik dat dat het beste voor mijn hond was!
    ik ga dat diertje niet verwaarlozen omdat ik daar toen de tijd niet voor had!
    en de eerste 3 weken was ze nog wel bij ons want toen was mn man er,dus kon dat gewoon,en als mn vader weg moet brengt hij haar ook gewoon bij mij!

maar omdat een ander vind hoe ik het doen moet ga ik dat diertje niet hier houden,dat is makelijk zat!

19. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    dat was ik, en ik was niet 1x gekrabt maar meerdere keren, en ooit sliep ik bij een vriendinnetje en werd snachts wakker van een heel raar geluid, dus ik kijk op, en kijk zo in de glazen ogen, lag die kat van hun op mijn bed en deed heel raar (later hoorde ik dat ze zat te spinnen ofzo) maar ik schrok me dood en durfde me echt niet meer te bewegen niks, zo heb ik de hele nacht gelegen tot die k.. kat eindelijk van het bed af ging :( . dus ja dat krabben en dit (onschuldig weet ik later) maakte het er niet beter op en ja mede daardoor heb ik gewoon niks met katten, ik ben nog nooit door een hond gebeten die ik wilde aanhalen maar wel zo uit het niets dus al een paar keer terwijl ik kind was gekrabt door katten, voor mij meer dan genoeg reden om er geen te willen en het gewoon rot beesten te vinden, zeg niet dat het monsters zijn maar ik moet ze niet simpel :D

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Wil me hier verder niet met de discussie bemoeien (had mn zegje al gedaan) maar hier stoor ik me mateloos aan, sorry hoor. Je hebt niets met katten. Prima. Maar zeg dat zo en hou het daarbij zonder "kut kat"dit en rot beesten dat te zeggen.
    Ik ben geen hondenmens, vind het schatten van beesten, mooi om te zien ook maar heb er verder zelf niet zo heel veel mee. Ben echt een kattenmens.
    Jij hebt dus wel iets met honden maar begin me af te vragen wat je reactie zou zijn als ik het over `kuthonden` `stinkbeesten` `rotbeesten` en noem maar op zou hebben? Denk dat je dan ook vooraan zou staan om je zegje te doen.

Deel Deze Pagina