Leek jou bevalling op die van je moeder?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jonon, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Dames,

Gisteren zat ik met mijn schoonmoeder te praten. Ze zei dat ze bijna exact dezelfde bevalling heeft gehad als haar dochter (mijn schoonzus). De zwangerschappen leken al veel op elkaar maar de bevalling(en) ook. Mijn schoonmoeder is ingeleid, mijn schoonzus ook, mijn sm deed er 3 uur over, mijn sz ook.

Herkennen jullie dit? Is hoe verre kwam jouw bevalling overeen met die van je moeder?

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Jep.

Ik met een ks en mij dochter ook. En allebei niet zonder slag of stoot.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zwangerschappen kwamen in niets overeen. Moeder fluitend 3 zwangerschappen, ik 2x enorm misselijk geweest,
    1x bekkeninstabiliteit en nu ook weer erg misselijk met vlagen en voel de eerste bekkenpijn alweer opspelen.
    Ook bevallingen niet echt. Ja beiden gaan we er vrij makkelijk doorheen. Geen behoefte aan pijnstilling, vrij vlotte ontsluiting, maar mijn moeder heeft nooit persweeën gevoeld bijv, terwijl ik die echt onmiskenbaar gehad heb haha. Wel beiden ook weer snel hersteld en beiden langere tijd borstvoeding gegeven. Maar bijv ook de duur van de zwangerschap kwam niet echt overeen. Bij mij blijven ze tot over de 41 weken zitten, bij mijn moeder met 36, 39 en 41 weken geloof ik.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee, mijn moeder beviel van mij in 5 uurtjes en ik lag in een stuit

Ik ben in 12 uur bevallen, kindje lag gewoon goed en heb nog even wat hulp gehad van een duwende vrouw op mn buik;)

5. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Ja en nee..

Bij mij braken ook eerst de vliezen, maar mijn eerste ging veel sneller dan mijn moeders eerste ;) Ze was erg bang en ik totaal niet. Ik was haar eerste en die bevalling duurde iets van 13 uur. Mijn oudste was er in 6 uur ;) Maar.. mijn broertje was er in 3 uurtjes. Toen was ze niet bang meer :)

Ik sta op punt van bevallen vd tweede.. ben benieuwd of dat ook zo snel gaat ;)

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Geen idee aangezien mijn moeder altijd alles vergeten leek te zijn als ik wat vroeg ;) Nu geen contact meer dus kan het niet vragen.Weet wel dat ze altijd zei dat ze bevallen mee vond vallen. Nu mag ik met mijn bevallingen ook niet klagen,dus daarin misschien wel.
    Vond toevallig pas oude geboortepapieren van mij,en daarin zag ik dat mijn moeder tot 42 weken met me gelopen heeft. Mijn kids zijn beide voor 40 weken geboren ( wel na strippen )

7. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    dit vroeg ik mij afgelopen week ook eens af, of dat dan ook terug komt bij dochters.

van zwangerschap in ieder geval niet, mijn moeder heeft een vrij goede zwangerschap gehad, kon nog gewoon slapen terwijl ik daar juist heel mijn zwangerschap al problemen mee heb.

8. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Mijn bevalling leek absoluut niet op die van mijn moeder, op een detail na... allebei zijn we bevallen op de uitgerekende datum.

Moeder:
    36 uur
    met gillende sirenes naar het ziekenhuis
    Vacuümpomp
    Gedachte: dit doe ik nooit meer

Ik:
    6 uur
    thuis
    compleet natuurlijke bevalling
    gedachte: als ik volgende week weer mag bevallen, kom maar op!

Een wereld van verschil dus!

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik lees mee!!! T scijnt erfelijk te zijn en bij ons in de familie komen hele lastige bevallingen voor dus ik vres t ergste....

10. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik was eigenlijk stilletjes aan het hopen dat mijn bevalling op die van mijn moeder zou lijken :D

Ik ben geboren met 39 weken, met stippen en binnen 3 uurtjes.

Onze zwangerschappen lijken erg veel op elkaar. Op een paar kleine kwaaltjes nergens last van.

Natuurlijk kun je er niets van voorspellen, dus ik moet maar gewoon geduld hebben. ;)

11. MissyG

MissyG Actief lid

4 sep 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn bevalling leek heel erg op die van mijn moeder. Duurde lang (20 uur) bij mijn moeder ong 16 uur. Allebei alleen rugweeen, allebei heftige bevalling. Zij heeft drie keer zo'n bevalling gehad.... Ik hoop bij een volgende op een iets soepeler bevalling :)

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oh en om net nog even verder door te trekken. Hier leek de bevalling van mijn oma ook weer niets op die van mij of mijn moeder. Was zo'n traumatische bevalling die slecht vorderde en weet ik wat allemaal dat er ook nooit een tweede kindje is gekomen.

13. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    M'n moeder heeft 2 makkelijke bevallingen gehad. Ze zegt altijd dat ze liever een bevalling doet dan naar de tandarts gaat, dus ik hoop dat het bij mij ook zo gaat.
    Mijn zwangerschap lijkt tot nu toe wel op de zwangerschappen van m'n moeder, dus ik ben benieuwd.

14. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ja.
    Mijn moeder heeft mij (2e bevalling) in ruim 2 uur op de wereld gezet, ik was 9 pond. Mijn dochter (2e bevalling) kwam binnen 2,5 uur op de wereld en was ook 9 pond.
    Mijn moeders eerste en mijn eerste bevalling waren overigens ook vrijwel hetzelfde qua duur/soepelheid. Ik ben wel telkens een aantal dagen later bevallen.

Mijn moeder heeft 4 zussen en die hebben allemaal al hun kinderen (allemaal 8+ pond) snel tot zeer snel op de wereld gezet. Een tante van mij is zelfs helemaal alleen thuis bevallen, om het binnen een uurtje 'gepiept' was.

De zwangerschappen echter.... nee, die leken echt niet op elkaar ;). Helaas voor mij dan, want ik had heel veel kwaaltjes en pijntjes, wat mijn moeder echt niet herkende.

15. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Mijn bevalling (en zwangerschap) leek niet op die van mijn moeder.

Mijn bevalling duurde in totaal 3 uurtjes en die van haar een keer of 8 zo lang. Mijn vliezen braken zelf, die van haar niet, moesten doorgeprikt worden. Ik beviel na de uitgerekende datum, zij ervoor.

16. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    beide ingeleid, alleen deed mijn moeder en 4 uurtjes over en ik (toen ik eindelijk genoeg cm had) 6 uur.
    mijn moeder kreeg meteen wee-opwekkers en ik moest echt wachten (met pillen enz) totdat ik genoeg ontsluiting had om m'n vliezen te breken

17. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben 2 keer bevallen, beide keren waren heel verschillend.
    Mijn moeder is 9 keer bevallen, en die waren ook niet allemaal hetzelfde.

Wat al die bevallingen wel met elkaar gemeen hadden, is dat ze allemaal vaginaal waren, zonder pijnstilling, en op één na (de laatste van mijn moeder, dat was mijn vacuum-geboorte) zonder ingrijpen. Maar voor de rest zou ik toch echt niet kunnen zeggen dat wij op dezelfde manier bevielen.

(geldt ook voor mijn 4 zussen, die in totaal 8 bevallingen hebben meegemaakt; ook niet allemaal hetzelfde, maar voor zover ik weet geen keizersnedes.)

18. mendy

mendy Bekend lid

27 jul 2010
    629
    0
    0
    op de Rijn...
    Was het maar waar, mijn moeder deed er bij mij wel geteld vanaf de eerste wee drie uur over.. Ik ben 17 uur aan het ploeteren geweest en nog voor niets want het liep uiteindelijk op een spoed keizersnede uit..

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Nee hier niet echt. Hier de zwangerschappen opzich wel probleemloos, alleen de eerste 3 maanden beroerd maar dat herkend mijn moeder niet. Die heeft 6 goede zwangerschappen gehad, alleen hoge bloeddruk en daardoor 4 ziekenhuisbevallingen. Alleen de laatste mocht thuis en eentje ging te snel ;)
    Hier een lage bloeddruk die gewoon gelijk blijft tot het einde.
    Tenminste hoop ik nu weer.
    Mijn moeder heeft allemaal makkelijke bevallingen gehad, ze is alleen van mij ingeleid en vond dat niks. Voor de rest wilde ze ook liever bevallen als naar de tandarts. Ze had alleen bij de oudste 2 hechtingen.
    Hier viel me dat toch wel tegen. Pittige bevalling met rug/been/bekken weeen en een knip die me 10 weken pijn en last heeft bezorgd.
    Naja 2e kind, nieuwe kansen.

20. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Gelukkig niet zeg.. mijn moeder vond het horror, in die tijd was inleiding een leuk nieuw experiment in het ziekenhuis. (zonder noodzaak dus!) en ze heeft drie dagen liggen zwoegen.
    Gevoel na afloop: nooit meer.

Ik ben 2x in vijf uur tijd bevallen, zeker pijnlijk maar geen ramp

Deel Deze Pagina