Waarom juist WEl en waarom juist NIET schoonmoeder bij de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ummi92, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meid je man moet maar even door zetten zeg jemig.
    Hij was er bij toen het gemaakt werd en wilde ook graag een kindje dus dan gaat hij gezellig die bevalling ook meemaken.
    Kom zeg hij moet zichzelf even bij elkaar rapen hoor

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou m'n schoonmoeder er niet bij willen hebben, maar stiekem lijkt het me wel leuk als ik deze (laatste) keer mijn moeder erbij zou hebben. Ik heb het hier nog niet met man over gehad, het duurt nog 7 maanden, dus is nog wat voorbarig, maar ik zat er wel aan te denken. Ze moet zich dan wel op de achtergrond houden, want als ik beva,l zit ik helemaal in een trance, daar wil ik niet in gestoord worden, maar dat kan ze wel.
    Eerste twee bevallingen waren alleen met man, vk en kraamverzorgster (eerste keer dat niet eens). Dat was erg fijn en rustig, ik was redelijk ontspannen en ging er helemaal in op, waardoor de bevallingen lekker vlot verliepen. Toen wist zelfs niemand dat het bezig was en dat vond ik wel een fijn idee, inderdaad geen druk van het idee dat mensen in spanning op jóuw bevalling zitten te wachten.

3. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0

Wat je ook beslist, jij bent kraamvrouw, dus jij beslist..;)

4. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Inderdaad hihi me man heeft ook respect voor welke keuze ik ook maak. Ik begrijp ook wel voor hem dat het fijner is om iemand erbij te willen hebben, ik zou het ook wel leuk vinden om me zussen er even bij te hebben maar zo denk ik nu maar als ik daar met weeen zit word het ook niet gezellig kletsen haha ik wilde ook graag bij de bevallingen van me zussen zijn maar ze wilde dat niet.

Maarja ik kom er snel genoeg achter, tot nu toe wil ik niemand dan me man erbij en spannend is het voor ons beide natuurlijk want je weet nooit hoe het loopt.

5. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Gisteren een 'oefenwee' gehad of wat het ook was. Het was zeer pijnlijk en kon niet eens ademen!
    M'n man was ontzettend lief! Weet nu wat ik aan hem heb.
    Hij zat naast me direct 'Kortjakje' te puffen en m'n rug te masseren. Hij heeft me daarna geen seconde uit het oog verloren. Als ik opstond was het meteen: waar ga je heen of wat ga je doen?
    Toen ik naar bed ging, ging hij meteen mee (ook al zat hij film te kijken). Weet dus wat ik heb aan hem als het zover mocht zijn, de lieverd!
    Hij vroeg na afloop (van de wee) of ik nog steeds m'n schoonmoeder bij de bevalling wilde hebben.
    Nou, NEE dus!!! Hier wil ik echt NIEMAND bij hebben! Alleen m'n man! OMG Wil niemand zien, niemand spreken! Sorry, idee was leuk, maar heb een ieniemini beetje pijn ervaren van een hele bevalling, nou, NO WAY. Hier is niemand bij!
    Haha.
    Dus geen schoonmoeder bij de bevalling hier.
    xxx

6. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Tijdens de bevalling wil ik alleen mijn vriend en het noodzakelijke personeel erbij hebben. Ik vind het een heel intiem moment dat ik alleen met hem wil delen.

7. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    denk dat mn moeder en niet eens bij WIL zijn.
    dat is toch intiem en ze zou er niet tegen kunnen mij te zien lijden, nee hoor.

8. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Ik Wil ook alleen mijn man erbij hebben en niemand anders. Het moment is zo speciaal en wil niet dat iets f iemand dat moment verstoord. Die eerste momenten kun je maar Een keer beleven en wil dat mijn man niet het gevoel krijgt zijn kindje op dat moment met andere moet delen. Gek misschien maar in mijn optiek is t belangrijk alleen de ouders.

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dit geldt idd ook voor mijn moeder. Schoonmoeder spreek ik bijna nooit en vraagt ook nooit hoe t is ofzo dus daar wil ik het niet eens over hebben

10. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Oh dat lijkt me echt erg, je draagt toch haar kleinkind?

11. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Oh nee, het moment is.zo intiem. Ben blij dat ik dat.met mijn samen heb kunne doen! Je bent in mijn beleving toch miet.helemaal jezelf met sxhoonmoeder erbij

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Nee dat denk ik ook niet idd. Je ligt er meestal al toch niet op je meest florisante manier bij. Ik zou volledig op slot slaan denk ik omdat ik teveel bezig zou zijn met hoe het eruit ziet enzo. Met alleen m'n man erbij boeit dat me geen reet.

13. Divabieb

Divabieb Actief lid

24 apr 2012
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gevoelig onderwerp voor mij. Ik ben 6 januari uitgerekend. Alleen zit ik met het probleem dat mijn vriend van 1 tot 13 december niet in Nederland is, maar wel in Suriname voor een groot optreden. ( hij is muzikant ) wat mij zorgen baart of ik wel of niet te vroeg zal bevallen, en of hij er wel of niet bij kan zijn. Nog mooier, wie is er wel bij om mij alsnog te steunen? Het niet gaan naar Suriname is geen optie, het staat al heel lang vast, en voor zijn carrière mag hij dit NIET missen. En anders zou hij veel geld mislopen. En tenslotte is het niet zeker dat ik te vroeg beval. Dit onderwerp maakt mij elke dag nog echt verdrietig omdat ik dit echt met mijn vriend samen had willen doen en niemand anders. Wat nu!?!? Ik vind het ook awkward om dit met mijn moeder te doen, ik hou van haar, maar dit is wel een soort grens. Mijn schoonmoeder is een schat van een vrouw, maar geld het zelfde. Eerder een vriendin. Pfffff , don't know what to do.

14. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,

Yep!

15. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    voor ons was het een zaak van ons tweeen. wou graag thuis bevallen, maar werd plots een keizersnede. Mijn masn was toen aan het werk en mijn moeder was toevallig bij de controle. Ze heeft me eerst naar Huis en toen weer naar Zh gebracht, wara ik vast werd klaar gemaakt. Toen malief er was is ze naar huis gegaan. Ik wou ook niet dat ze in Zh ging wachten.
    Heeft thuis gewacht en mijn man heeft gebeld toen de kleine er was (liep nogal uit). Toen ik er weer was en we het moment van ons drietjes hadden gehad heb ikz elf gebeld dat ze mocht komen. Dat vond ze absoluut niet erg, zelf wou ze ook niemand bij haar eigen bevallingen.

16. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    trouwens nog een leuke anekdote die ik laatst meemaakte in de wachtkamer van de VK in het ZH.

Tegenover mijn dochter en mij zat een ouder stel helemala op vand e zenuwen. ze vroegen of ik zwanger was, nou duhhhh!!!Ze vertelde dat op dat moment hun dochter ana het bevallen was in het ziekenhuis van hun eerste kleinkind en ze als verassing al vast naar het ZH waren gegaan!!!!!!Opeens ging hun mobiel, pasgeworden Oma helemaal in euforie toen ze hoorde dat kleinkind er was, haar schoonzoon belde. Voor dat ze vroeg of alles goed was zei ze: weet je je raadt nooit waar we zijn, we zijn al in het ziekenhuis in de gang naast jullie!!!!!!!Dochterlief lag nog op de verslokamer zelfs, maar toch zei ze we komen er aan, ik heb al gevraagd waar jullie zitten!!!!
    Ik zag het gezicht van schoonzoon al helemaal voor me aan de andere kant van de telefoon, die had gedacht ik meld het nieuws evven end an lekker met zijn drietjes, stond schoonmoeder en vader opeens in de verloskamer!!!!!

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Niet: omdat zij daar echt niet tegen kan, had in principe gemOgen als zij ( netals mijn moeder) gewoon ergens op een stoel aan de zijkant ging zitten zonder iets te zeggen

18. Chanevonbane

31 mei 2012
    83
    0
    6
    Zuster
    Zaandijk
    Ik wil heel graag mijn moeder erbij hebben, ik wil dit echt ook met haar delen, en mijn schoonmoeder is een schat van een vrouw, die mag er ook bij zijn!
    Mijn schoonmoeder heeft alleen 2 zonen, en zou dan nooit een geboorte kunnen zien van haar kleinkind, en ze is heel rustig, mijn moeder ook, dus ik wil dit mooie moment ook met hun delen!
    Dit heb ik uiteraard als eerst met mijn man besproken, wat vind je ervan? en hij was het helemaal met mij eens :)

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik denk eerlijk gezegd dat jouw man allang terug is als jij gaat bevallen.
    Als je toch te vroeg bevalt dan moet je natuurlijk zelf kiezen of je er iemand anders bij wilt hebben, dat kan ik niet voor je doen, maar zelf zou ik er niemand bij willen. Ik zou het in dat geval met de verloskundige en de kraamhulp doen.

20. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    :$ Help! Lieve meid dat moet je toch helemaal zelf weten!!!
    Lijkt mij heel duidelijk JIJ gaat bevallen dus JIJ moet je 100% op je gemak voelen! Succes!:)

Deel Deze Pagina