Waarom kan hij het op kdv wel en bij ons niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetchocolate, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt allemaal erg herkenbaar.. Thuis wilde mijn dochter geen korsten, geen fruit, weinig avondeten maar bij de gastouder (waar meerdere kindjes zijn..) ging alles er moeiteloos in. (Ze is 2,5)
    Choose your battles. Wat vind je écht belangrijk en wat niet?
    Is het belangrijker dát ze melk binnenkrijgt of hóe ze het binnenkrijgt? Mijn dochter kan uit een beker drinken, maar dan moet ik wel opletten dat ze het gelijk opdrinkt zodat haar broertje het niet van tafel kan maaien. Daar heb ik geen zin in, dus zit het in een rietjesbeker.
    Vertrouw meer op je gevoel. Ik ben geen geboren moeder, maar kijk wel naar wat ik belangrijk vind en of dat nou volgens 'de regels' is of niet: jammer!

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ik denk toch maar weer lekker de fles te gaan geven. Dan drinkt ie het tenminste wél. Thanks dames. Af en toe voel ik mij echt een kluns:(

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wie is er nou wel een geboren moeder? Iedere moeder 'doet toch maar wat' ( en dat bedoel ik niet verkeerd hoor!;)).
    Bedenk inderdaad waar je je druk om wilt maken en waar niet. Waar wil je een strijd van maken en waar niet. Volg je gevoel. Die is echt wel goed hoor. En inderdaad, je kind is pas 1... Geef lekker de fles!

X

ps: We voelen ons allemaal wel eens een kluns denk ik...;)

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Herkenbaar! Onze dochter drinkt op kdv en dan ook nog zelf uit een gewone beker, thuis drinkt ze al weken geen melk en als ik een beker neerzet, wordt die genegeerd of omgegooid express..

Tja wat doe je eraan?? Niks denk ik..

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

niet stressen!!

ons zoontje doet op het Kdv ALLES wat hij hier thuis niet wil hihi. bedenk je goed dat vreemde ogen dwingen he,

En wat misschien mee speelt is dat hij weet dat hij daar wel moet.

Mijn zoontje eet bv daar ALTIJD zijn korsten op. Thuis NEVER .... Het is ook een andere omgeving, kindjes die het wel doen...... waar ze zich mee vergelijken..

Ik zou je echt geen zorgen maken, ligt niet aan jou!

6. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Zal je eens wat grappigs vertellen, mijn dochter van destijds 11 maanden wilde absoluut niet uit een tuitbeker drinken thuis, dus dan kreeg ze het uit de fles.

Op een bepaald moment was mijn man een keer wat eerder op de kdv en mijn dochter was later uit bed gekomen dus die zat nog wat te drinken, ze ziet mijn man binnen komen en het eerste wat ze doet is de tuitbeker met een enorme noodgang op de grond gooien, ze had een gezicht erbij alsof ze echt betrapt was. :D

Bleek ze al weken daar goed uit de tuitbeker te drinken, wisten wij ook niet hoor maar sindsdien thuis dat ding ook weer gegeven en eerst wel weigeren maar heb gewoon niks anders gegeven dus ze moest wel, toen ze doorhad dat ze geen flesje kreeg dronk ze er gelijk uit ;)

7. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier het zelfde probleem gehad. Mijn zoontje wilde thuis nooit uit een tuitbeker drinken... Op het kdv dronk hij al een tijdje met gemak uit de tuitbeker! Ik had thuis al diverse soorten bekers geprobeerd maar geen succes. Tot ik dezelfde beker als het kdv kocht, hij zag hem in de winkel en wilde al gelijk drinken. Thuis gegeven en hij dronk hem gelijk helemaal leeg! Sindsdien drinkt hij netjes uit een tuit.

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Jemig meid, stel je niet zo aan. En dat bedoel ik op de aardigst mogelijke manier, helaas kan ik geen intonatie meegeven aan een getypt bericht.
    Wat maakt het uit waar hij uit drinkt?
    Je kunt niet in het koppie kijken dus je weet niet waarom hij liever uit de fles drinkt. Het gaat er toch om dat hij de melk binnenkrijgt.

Op het kinderdagverblijf is het ook vaak monkey see, monkey do. Voorbeeldje: Onze jongen eet deze week bijvoorbeeld heel erg slecht omdat hij niet lekker is, maar raad eens? Op het kinderdagverblijf eet hij alles op! Geweldig toch, heeft hij weer wat binnen.

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Dochterlief was laatst met haar neefje aan het spelen, die had een flesje melk in zijn hand. Dus zij wijzen dat ze dat ook wou.... Ik heb haar toen een tuitbeker met wat water erin gegeven, normaal drinkt ze daar zelf een paar slokjes uit en de rest van de dag geef ik het haar (uit zichzelf drinkt ze bijna niet, te druk met andere dingen). Mijn neefje dronk in 1 teug alles op zijn flesje op, mijn dochter keek hem aan en dronk zo haar hele tuitbeker leeg (200 ml) :$ Ik wist niet wat ik zag.... Gewoon kopiëren inderdaad!

Heeft dus helemaal niks met jou te maken, je bent gewoon een goede moeder :)

10. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Thuis doen ze alles anders dan wanneer ze ergens anders zijn. Vreemde ogen dwingen en kopieergedrag, zoals hierboven al meer aangegeven, speelt volgens mij erg mee hierin.

Ik ben jarenlang leidster geweest bij een scoutinggroep.
    Er ging een jongetje mee op kamp, en die lustte geen groenten. (echt helemaal niets aan groenten). Had mama ook netjes op zijn lijstje gezet.
    Wij hadden de insteek, eerst proeven, dan piepen, niet andersom. Jochie heeft de hele week braaf z'n groenten gegeten, niet 1 keer gepiept of lopen treuzelen met eten. Terug thuis at ie het weer niet.

In jullie geval zou ik zoiets hebben van, ach, hij drinkt zijn melk. Waaruit is dan minder belangrijk.

Deel Deze Pagina