Naaktslakken IEEEUUWWWW

Discussie in 'De lounge' gestart door Loeki2, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nadat we bijna al het ongedierte op dit forum gehad hebben hoop ik dat jullie tips voor me hebben of af te komen van de naaktslakken in mijn (bij)keuken.

2. ilonaw

ilonaw Actief lid

6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    escargo slakken korrels is niet schadelijk voor kind en dier maar roeit wel slakken uit.

werkt super

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Schaaltje met bier, klimmen ze in en verzuipen ze. Wel zieluugggg.....

Was meer mijn moeders gewoonte hoor

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Bier heb ik niet in huis.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    strooi er eens zout op :)

nee hoor, grapje, niet doen ook! dan verteren ze en dat doet zeer.

Pak ze gewoon op en gooi ze weg.

6. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat

:oops: Dit deed ik toen ik klein was altijd :oops:

Arme slakjes...

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    savonds een natte krant neerleggen op de grond.

smorgens zullen de slakken op de natte krant zitten en zo kan je ze diervriendelijk uit je keuken verwijderen.

8. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem. Bier al geprobeerd, werkt hier niet. Heb ze niet alleen in mijn keuken maar ze vinden het ook fijn om over mijn muur te gaan. allemaal slakkensporen is dan dus het gevolg, bleh. Ik denk dat ik die krant maar eens ga proberen.

9. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik ga mooi wel voor het zout, ik ben zooooo bang voor die beesten, bier helpt bijna nooit en enig andere methode wacht ik niet op.

10. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

bang?
    Dat ze je achterna rennen en opeten ofzo? :)

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Probeer je eens in te beelden hoe het voelt als iemand een emmertje zoutzuur over je leeggooit en strooi dan nog eens zout op een slak. Fijn idee hè ;)

Hier ook een ware infasie van naaktslakken. De exemplaren die ik tegenkom pak ik op met een wc papiertje en gaan naar buiten, maar de meesten komen 's nachts, dus die zie ik niet..En het is dus niet alleen in de keuken, maar over mijn gehele beneden verdieping, heel erg vervelend en smerig. Overal zijn slakkensporen hier, zelfs over m'n schoenen. Je veegt ze zo weg hoor, maar ik vind het toch smerig :x

Dus hopelijk komt iemand met DE gouden tip :D

12. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wat is dat nou voor k*t reactie? Ooit gehoord van een fobie? Waar zijn al die gillende keukenmeiden bang voor als er een spin in de kamer zit? Die doen ook niets hoor.

Enne, tsja zoutzuur, denk je dat een vlieg het leuk vind om doodgeslagen te worden, of in zo'n ding geëlektrocuteerd te worden? Doet ook allemaal pijn, en toch gebeurd het zo'n beetje overal
    Ik ben dus echt heel heel bang, en dit is de enige oplossing vanaf een afstandje.

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Zoals al eerder genoemd;
    haal bij het tuincentrum 'esgarcot'. Dit zijn milieuvriendelijke korrels (behalve dan voor de slak :) ).
    De slak eet ze op en gaat dan met een vol gevoel in de maag weer terug naar zijn slaapplek en hier zal hij sterven. Als een vogel of iets anders de slak dan eet kan dit geen kwaad!

14. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Dit vind ik een goede diervriendelijke oplossing!

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Die slaap plek bevind zich dan wel ergens achter mijn radiatoren of zo, lekker idee. Die natte krant moet ik ook maar eens proberen, maar ik heb hier geen kranten, dus eerst van mijn werk ff wat meenemen.

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Vliegen doodslaan of elektrocuteren gaat heel snel en is praktisch pijnloos. Zout op een slak gooien is gewoon sadistisch :evil: En dat allemaal omdat een mens van boven de 1.50 meter bang is van een nietig slakje? Verzin gewoon iets anders of laat ze kruipen, maar wat jij doet slaat werkelijk alles...

*Esgarcot korrels heb ik in het verleden ook wel gebruikt, die zijn inderdaad effectief, maar omdat de slakken hier overal zitten is het ondoenlijk om ze te bestrijden..Ik kan die korrels nu eenmaal niet door m'n hele huis strooien...

*Loekie, de slakken zitten niet achter je radiator, maar komen door de ieniemienieste gaatjes die je tussen je vloer en je keuken of muur hebt zitten. Ik heb een keer een hele dikke vette naaktslak zichzelf door een gaatje zien wurmen, dat vergelijkbaar is als een mens door een sleutelgat..Dus mss proberen de bron te vinden en dan daar die natte krant neer te leggen..

17. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wat jij wil joh! Prijs jezelf maar gelukkig dat je geen last heb van een fobie! Ik ben er voor in behandeling en alles geweest maar het helpt niets.
    En laten kruipen? Dacht het niet, niet in mijn huis, ze moeten direct weg zijn en het maakt me niet uit op welke manier, want mooi niet dat ik thuis blijf, dan moet ik ala minuut de deur uit. Kun je overdreven vinden maar dat is dus een echte fobie.

18. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

aaahhh

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Fiene, ik geloof wel dat jij een fobie hebt en wil dat helemaal niet bagetaliseren, maar om een dier daarom zo te laten lijden vind ik (persoonlijk) gewoon niet kunnen...

20. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Hier ook heel erg last van de slakjes, ik heb net 2 schoteltjes met bier neer gezet, ben benieuwd!

Deel Deze Pagina