Ah! Er zit zelfs een meeting-point in mijn woonplaats! Ik vind de site en de verhalen veelbelovend, en ook niet schrikbarend duur (Ik vond die Herbalife ofzoiets veeeeeeeeeel duurder!) Even overleggen met mijn vriend, en dan ga ik me inschrijven... Het moet nu ECHT maar eens gaan gebeuren
Ja, ik ken het. Gisteren weer zo'n doosje Merci gekregen, ik haal dat soort dingen zelf al nooit in huis, maar nu het er ligt...heb er alweer een aantal op en nog wat foute dingen vandaag. Tja, ik vind het ook altijd wonderbaarlijk als ik bij mensen kom en daar gaan kastjes open met aangebroken pakken koek, halve chipszakken etc. Zodra het bij mij open is, eet ik gewoon zo'n hele rol koek op, vandaar dat ik het zelf ook niet in huis haal. Ik was wel behoorlijk wat aangekomen van de zwangerschap (haha, had lekker voor twee gegeten, weet ook wel dat dat niet hoort) en ben daarna met Sonja Bakker zo'n 18 kilo afgevallen. Wel Sonja Bakker Plus. Die plus heb ik zelf bedacht, dat is wat extra eten dan Sonja voorschrijft, vind het anders wel erg karig. Samen met mijn man gedaan, dat scheelt, dan heb je wat steun aan elkaar.
Sonja bakker Plus... goeie! Heb al eens zo'n boek van Sonja Bakker doorgebladerd, maar daar wordt ik helemaal niet vrolijk van! Lijkt me dus ook echt niks voor mij. @Elke: heb nog wel even een vraag. Ik kan mij online inschrijven. Ik wil dan een online 3 maanden Spaarplan gaan doen. Ik kan alleen nergens vinden of ik dan ook naar Meetings kan? Of dat er bij inbegrepen zit? Of moet ik me daar apart voor aanmelden?
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik denk dat als je hekel aan je dikke lijf groot genoeg is dat het dan wel zal lukken. Is niet oneerbiedig bedoelt hoor, zoals ik het neer zet. Maar dit geeft wel aan hoe het bij mij was toen. Ook tig pogingen ondernomen, mislukte steeds. Totdat ik zo walgde van mijn lijf, de hekel eraan mega was, toen lukte het opeens wel, en ben 32 kilo afgevallen. Zonder hulp of speciaal dieet, gewoon geen frisdrank meer, zero snoep/koek ed, alle eten gehalveerd etc. etc.
Heel herkenbaar maarja... Ik moet me er echt toe zetten, en niet in de bekende valkuilen trappen... Mijn zus is met WW 30 kilo afgevallen, zit nu in maatje 38...
Als je de neiging heb om iets lekkers te pakken, ga dan eerst voor jezelf na is het honger of lekkere trek? Vaak is het lekkere trek en dan moet je gewoon wat harder zijn voor jezelf en het laten staan. het is heel moeilijk ik weet het! ik ben nu sinds anderhalve week aan de lijn ( niet te streng ivm borstvoeding maar minder snoepen) Als ik nu trek heb in iets lekkers dan vraag ik mezelf af: heb ik honger? zo ja dan neem ik een rijstewafel of een stuk fruit... Succes meid ik wil er 10 kg van af en ik hoop dat i kdit in januarie heb bereikt!
Ik was voor de vakantie begonnen met WeightCare, maaltijden vervangen. Niet die shakes, die vind ik zooooo goor, maar die maaltijdrepen. En dat ging goed. Smogens en smiddags een reep, savonds gewoon warm eten en niet meer snoepen. Ik ben binnen een maandje of uhm.. 4 denk ik, iets van 10 kilo afgevallen. Helaas ben ik in de vakantie gewoon lekker brood gaan eten en sinds ik ziek thuis zit ben ik weer aan het binchen geslagen Maar zo heel veel is er gelukkig niet aangekomen.
Heeeel herkenbaar allemaal. Ik neem toch ook steeds weer iets lekkers. Uiteindelijk lukt het w.s. alleen als je het echt zat genoeg bent.
Jij hebt toch ook een wii? Is zon sport ding erbij niks dan? Ik ken iemand die heel veel af is gevallen door wii sport. Ik ga het straks iig wel proberen als ik herstellend ben. Want ik verlies wel veel kilo's maar heb het lichaam van een oude vrouw, allemaal slap, bah
Ik heb inderdaad een WII ja... Denk dat ik ook maar zo'n sportplank koop. En dan elke avond een half uurtje trainen. Is in ieder geval goedkoper dan een abonnomentje bij de sportschool
Minya, geen idee! Sorry. Ik heb niet via internet gedaan, ben naar de bijeenkomsten gegaan. Het valt me op dat mensen vaak zo'n crash-diëten proberen zoals idd Weight-Care maar er vaak niet uit leren... Als je op een maand 10kg af kan vallen omdat je alleen maar shakes of repen of poedertjes ofzo eet, is het toch logisch dat die kilo's er terug bijkomen wanneer je weer normaal eet?! En niemand houdt het vol om altijd die dingen te eten, dan kan je ook geen sociaal leven meer leiden, denk ik. Het klinkt cliché maar je moet echt je gewoonten veranderen...en idd, zeker niet alles bannen! Want op de duur kan je je lekkere goesting niet meer onderdrukken en eet je een halve zak chocotoff's op! Kan je er beter elke dag ééntje nemen hè...
Je hebt helemaal gelijk Elke Heb inmiddels al gevonden hoe dat bij zo'n meeting gaat. Ik kan er gewoon naar toe gaan en me terplekke inschrijven en meedoen. Stuit ik op het volgende probleem: is elke maandag om 14.00 uur. Net op de tijd dat Vigo slaapt, en oppas regelen zal ook moeizaam gaan.... AAAAAAAAAAHHHHHH!
ben ik nie helemaal met je eens, ik ben veelafgevallen met cambridge. en dat waren ook echt alleen shaken en repen. verder niks. 9 weken lang, en was 40 kilo kwijt, en ze bleven er af, ze hoeven er echt niet altijd gelijk bij te komen,dat heb je helemaal zelf in de hand. je moet inderdaad alles veranderen,maar als je eenmaal veel weegt, dan is dit de oplossing vind ik. met sonja bakker kan je zoveel niet afvallen.. dus niet alles hoeft er gelijk weer aan t e komen.
Ik ben ook zo Ik heb de wii fit , geweldig ding. Ik heb ook talloze workout dvd's maar het komt toch neer op veel zelfdiscipline...daar heb ik er niet veel van hahaha. Maar we kunnen elkaar toch steunen hier?
Minyaweth, de online-versie van WW staat los van de meetings, je kunt dus niet kosteloos meetings bezoeken. Als je even rondneust op internet, kun je ook nog wel de CD-rom van het FlexiPoints programma vinden en op die manier even kijken of het überhaupt wat voor je is. Op basis van je gewicht, leeftijd en activiteitniveau krijg je op hoeveel Points je op een dag mag hebben. Ik mocht bijvoorbeeld op een dag 22 points. Omgerekend is iedere 50 kcal een point, en naarmate het product meer vet bevat, neemt ook de pointswaarde toe. Voorbeeld: een product van 75kcal en 0 gram vet is 1,5 point. Een product van 75kcal en 5 gram vet is 2 points. Omgerekend kom je met 22 points uit op een dagmenu van zon 1100 kcal, waarvan 25% van de calorieën door vetten wordt geleverd (zon 35 gram). Dat lijkt weinig, maar het grote voordeel van het WW-plan is dat je voor de meeste groenten en vruchten geen pointswaarde hoeft te rekenen, en je bijvoorbeeld onbeperkt aardappelen mag eten voor een pointswaarde van 2 (al is dat laatste volgens mij in het nieuwe programma dat ze nu gebruiken weer aangepast) en op die manier kun je per dag toch aan een acceptabel calorieën komen. Goed, beetje technisch verhaal  Veel minder dan 1400 calorieën op een dag eten zou ik je afraden, omdat je lichaam dan in een spaarstand slaat en het eten dan dubbel zo hard aanzet als je weer normaal gaat eten. Van diëten met minder calorieën val je inderdaad snel af, maar wat heb je daar aan als je het er binnen een jaar of wat allemaal weer bij hebt, plus nog wat extra? 40 kilo in 9 weken klinkt prachtig, maar uiteindelijk heb je die 40 kilo er ook niet in 9 weken aangegeten. Ik ben in zon 9 weken ruim 7 kilo afgevallen met de WW CD-rom, maar volg nu meer mijn eigen plan dat ik alles bij elkaar zo rond de 1500 a 1600 calorieën per dag uitkom. Voorbeeld van mijn menu van vandaag: Ontbijt: havermoutpap van 250ml magere melk en 40gr havermout met vloeibare Natrena Tussendoor: plakje ontbijtkoek met dun halvarine Lunch: tosti van volkoren brood met dun halvarine, achterham en Milner 30+ kaas met een mandarijntje Tussendoor: appel met een wasa cracker vezelrijk met linesse smeerkaas en dun halvarine Diner: pasta met zalm, demi crème fraiche en maïs + rauwkost van komkommer met een dressing van magere kwark en kruiden + eigengemaakte appel-abrikozenmoes (geen suiker toegevoegd) + griesmeelpuddinkje obv magere melk Tussendoor: 1 mandarijntje Ik drink tussendoor water (zon 1,5 liter per dag), zwarte koffie zonder suiker en thee zonder suiker. Je ziet dat ik op een dag als vandaag behoorlijk wat eten wegzet, maar toch komt de energetische waarde niet boven de 1500 calorieën uit (1477 om precies te zijn). Ik houd sinds dit weekend een online-eetdagboek bij op www.valtaf.nl, misschien is het ook voor jou een idee om daar een account aan te maken en bij te houden wat je eet? Ze hebben een betaalde versie van 5 euro per maand, maar ook de gratis versie volstaat prima. Ik moet eerlijk zeggen dat ik na 9 weken erg gezond te hebben gegeten, mijn behoefte aan chips, koek, chocola en andere slechte dingen zo goed als weg is. Man-lief lijnt niet mee en haalt soms wel eens wat lekkere dingen, maar het kost me niet echt moeite om er van af te blijven. Ik gebruik verder zelf als halvarine Twenty Four ultralight (scheelt echt een berg calorieën in vergelijking met boter!) en tegenwoordig hebben zowel Becel als Blue Band een light-variant vloeibare bak en braad producten, wat ook zon 300 calorieën per 100 ml scheelt in vergelijking met gewone bak- en braadproducten.. alle kleine beetjes helpen tenslotte. Verder is ook dit wel een handig boekje. Kost maar 5 euries en je ziet in 1 oogopslag niet alleen de energetische waarde van voedingsmiddelen, maar ook of ze deel uitmaken van de schijf van 5. http://www.bol.com/nl/p/boeken/caloriee ... index.html Nou, al met al een behoorlijk lang verhaal! Als je verder nog dingen wil weten, dan hoor ik het wel. In dit topic houden overigens een aantal van ons onze vorderingen op het terrein van gewichtsverlies bij, je bent van harte welkom om je daar natuurlijk aan te sluiten! http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 77#3385477
Sannie, Sonja Bakker ken ik niet maar met WW zijn er ook héél veel mensen ide 40kg of meer zijn afgevallen maar vaak wel op een langere termijn dan 9 wéken? (klopt dat? is het geen 9maanden ofzo? al vind ik dat nog vrij kort...) Ik vind het knap dat je dat gekund hebt en dat je je gewicht kan behouden maar ik denk dat de meeste vrouwen te zwaar zijn omdat ze in een spiraal zijn terechtgekomen van: ik ben te dik...ik eet een stuk chocola want ik ben toch al te dik dus dat stuk maakt ook niet zoveel meer uit...kijkt in de spiegel: ik ben te dik...eet nog een stuk chocola....enzoverder... Volgens mij is het belangrijker om rustig af te vallen maar vooral om gezonder te gaan leven met als gevolg dat je afvalt en een gezond gewicht krijgt (gezond gewicht is niet altijd gelijk aan jouw ideaal maatje ) En ik denk dat WW daar dé ideale methode voor is: het laat je àlles eten, het zorgt dat je de volledige voedingsdriehoek eet, het stimuleert tot bewegen omdat je extra punten krijgt en het garandeert een blijvend resultaat als je je aan de regels houdt. Minya, das vervelend! Pfff... er zijn wel meer vrouwen bij ons op de meeting die hun kindjes meebrengen. Mss een optie? En anders, heb je voldoende zelfdisicipline om de internet-versie te volgen? Wij kunnen je aanmoedigen!
Volgensmij is daar een programma over en een boek, net zoals sonja bakker. Nog 1 tip, heb je bv om 2 uur smiddags honger, dole een glaasje sap, vult de maag weer, en bij elke maaltijd een glas water, zo krijg je minder honger gevoel, en eet je minder, dus goed bij koolhydraten.
Vegetarisch eten helpt. En gewoon gezond eten (groenten, fruit, halfvolle/magere producten, volkoren). Als je trek hebt: Ga voor jezelf na wat het precies is waar je behoefte aan hebt. Welke smaak, welke structuur, en wat daar aan voldoet. Als je enorme trek hebt in zoete, zachte, dikke fudge helpen rijstewafels, biscuitjes en worteltjes niet om dat te stillen. Ga je dan toch dat "gezonde" alternatief eten, dan ga je te veel eten omdat je echte behoefte niet wordt gestild. Maar misschien voldoet een banaan wel (ook dik, zoet, zacht). En blijk je niet in huis te hebben waar je behoefte aan hebt dan is het ook makkelijker om dat te duiden (ik heb enorme trek in fudge, wat jammer dat ik dat niet heb) en dan zul je minder snel een zak chips leegvreten. En zorg dat je genoeg eet. Dus niet een boterham minder en dan een zak chips leegeten...