Waarom kan ik het er nooit bij 1 houden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi,

Zijn er in de buurt niet meerdere plekken ww?
    Ik vind de kracht van ww dat je daar heen moet om te wegen, dit is een stok achter de deur, met een cd rom denk je snel van; 'ik sla maar een weekje over met invullen".
    Zeker als je iemand weet te vinden om samen mee te gaan.
    Ik kreeg trouwens van mijn zorgverzekering ongeveer 75% terug van het cursusgeld, maar dit ligt eraan hoe je verzekerd bent, moet je maar even in de polisvoorwaarden kijken.
    Succes groetjes Senna

2. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Dat kun je dus eigenlijk beter niet doen.. veel mensen denken dat vruchtensappen gezond zijn, maar uit een Amerikaans onderzoek is gebleken dat vruchtensappen iets beter zijn dan frisdranken, maar dat het eigenlijk nog steeds niet zo gezond is als dat de fabrikanten ons doen willen geloven. Als je een glas sinaasappelsap drinkt, drink je al gauw 3 a 4 sinaasappels weg met alle bijbehorende suikers en caloriën. Als je 1 sinaasappel eet, ben je waarschijnlijk meer verzadigd doordat je meer vezels eet en omdat je even bezig bent met een sinaasappel eten.

Zie ook deze link: http://www.news.com.au/heraldsun/story/ ... 62,00.html.

Op vruchtensappen zitten weliswaar geen toegevoegde suikers (en dat zetten de fabrikanten er ook met koeienletters op), alleen wat ze er niet bij zetten is dat er nog steeds een behoorlijke dosis fructose inzit, die de vrucht van nature al bevat. En hoe je ook wendt of keert, fructose is ook suiker en van die suiker wordt je ook dik als je er teveel van binnenkrijgt.

Als je geen tijd of zin hebt om fruit te schillen, kun je beter een cracker met light smeerkaas nemen dan een glas vruchtensap.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) zo en ik heb net 10 netjes chocolademuntjes gehaald voor in de pot.. 8) ;)

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Idd Lia, met al die sapjes en drankjes tussendoor ben ik al jaren geleden gestopt. Allemaal loze calorieeen. Op een verjaardag of gezellige avond drink ik het wel. Verder de hele dag door thee (zonder suiker of melk) of water, water, water :D

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    En dit moet een motiverend berichtje zijn of....? :(

Anyway: Ben vandaag al goed bezig. Vanmorgen samen ontbeten met Vigo (ik heb 1 peer gehad) Vanmiddag samen brood gegeten, en vanmorgen bij mijn moeder heb ik het aangeboden koekje bij de koffie afgeslagen 8) Straks als Vigo een tussendoortje krijgt, eet ik een mandarijntje. Vanavond alleen warm eten en daarna geen lekkere snacks meer!

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de tip! Ik zal het eens even nakijken!
    Helaas zijn er geen andere meetingplekken in mijn woonplaats.

7. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse

Voor jou, omdat je het koekje bij de koffie hebt afgeslagen!

8. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    is melk in de thee ongezond eigenlijk?
    Ik doe altijd thee met een scheutje melk en een zoetje.?

@ Minyaweth: dat is al een goed begin meid ;) ...

9. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Minyaweth, je kan het makkelijk zelf doen allemaal. Je moet het ook niet zien als een dieet maar een aangepaste levensstijl. Het zal even moeilijk zijn in het begin maar na een paar dagen is het al makkelijker om van de suiker en koekjes enzo af te blijven.

Ik ben net een maand totaal suikervrij gaan eten vanwege een slechte darmflora en verzuring waardoor ik altijd maagdarmklachten heb en me moe voel. De verzuring kwam door te veel suikers en zetmelen. Heb alle suikers laten staan, dus ook witte pasta en rijst, aardappels etc. zoetjes en ook ketchup en mayo en dat soort dingen die allemaal suiker bevatten en ook fruit maar mocht van de therapeut wel een klein beetje 72% pure chocola dus dat hielp voor de avonden! :)

Mooi wel 4 kilo kwijt in 1 maand dus erg blij. Ik was niet te zwaar maar het was voor mij 2 vliegen in een klap...de laatste kilo's en minder buikpijn en meer energie want suiker is gewoon gif helaas.

Maar goed, heel extreem maar je kan gewoon al een beetje anders eten en dan val je al af. Als je alleen al alle vruchtensappen en zoete dranken laat staan, niet meer dan 2 stuks fruit per dag. Je aantal boterhammen per dag verminderen naar max 3 en bijv. voor het ontbijt yoghurt met gezonde muesli en voor de lunch een roerei met tomaat of een salade met boontjes en een ei of zo...gewoon veeeeeeel meer groenten eten en peulvruchten om je op te vullen en minder brood, sap, koek, zoet. dan gaat die lekkere trek ook vanzelf weg en zul je zien dat je meer energie krijgt ook. Je suikerspeigel gaat stabiliseren. Echt super goed. Nou ja, voor mij is het makkelijk praten want ik werk dan ook niet dus heb ook de tijd om een roerei te regelen enzo maar misschien heb je er wat aan. Gewoon eens kritisch kijken naar wat je eet en niet extreem gaan doen want op een peer ga je het niet lang uithouden. Je kan tussendoor gerust een boterham eten maar niet meteen 2. 3 normale maaltijden per dag en 2 x iets kleins tussendoor.

Succes met afvallen! Marijn

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @mila, de melk in je thee is heus niet ongezond, alleen is je thee dan niet meer calorie/vet vrij.

11. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant

ben het zeker met je eens, dat je hoe dan ook beter langzaam af kan vallen dan snel.
    maar als je eenmaal echt.. maar dan ook echt te zwaar ben, zie je die 10 kilo niet eens die eraf zijn,
    verder heb ik ook een tijd gehad, ik eet chips of een koek, want dik ben ik toch al.
    en zo is het nu weer.. walg van mezelf,

moet nu weer wat afvallen, ben met me zwangerschap veel aangekomen, en hoe dan ook, als je eenmaal dik bent geweest, dan moet je je hele leven uitkijken, en blijf je snel aankomen.
    maar je heb het vaak zelf in de hand.

12. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    @elke1984

heb het even na gekeken, en ik ben in 9,5 week ... echt WEEK toen 40kilo afgevallen, ongelofelijk snel.. daarom ook vol te houden. je zag gelijk verschil.

snel afvallen is nooit goed. maar ik ben blij dat ik het gedaan heb ;)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Herkenbaar helaas....

Ik zou heel graag weer Sonja Bakker doen, begin vorig jaar ben ik daar ruim 8 kilo mee afgevallen in 9 weken, het ging super, ik had er zin in en toen raakte ik zwanger! (was ook de reden dat het zo goed ging, was advies van de gynaecoloog).
    Maar goed, ik geef nog borstvoeding en dan mag je maar 500 gram per week afvallen en niet te rigoreus lijnen (je moet wel voeding hebben voor je kind). Dus ja, lastig. Ik ga er liever helemaal voor, dan half (voor mijn gevoel dan). Aan de andere kant, ik eet echt heel veel nu, maar kom ook niet verder aan. Dus dat is wel weer fijn. En eigenlijk gaat het best goed, ik eet al een stuk minder chocola en geen chips meer, nu de rest nog :(.

14. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ben ik niet met je eens.
    Na 3 zwangerschappen was ik blijven hangen op 98 kilo. Na 1 jaar lijnen woog ik nog 65 kilo (wat ook mijn gewicht voor de zwangerschappen was)
    En ben in een tijd van 13 jaar gestegen naar 70 kilo.
    En ik heb die jaren gewoon weer normaal (dus geen tig repen choco in een week) gesnoept en gebakjes gepakt op verjaardagen etc.

Onlangs weer zwanger geweest en hoppa, kilo's blijven meteen zitten.
    Woog weer 84 kilo. Heb een beetje gelijnd maar niet fanatiek, want de kasn was grootg dat ik snel wer zwanger zou zijn, dus dan is de motivatie om streng te lijnen weg. Ben nu weer zwanger voor de laatste keer en ga na de BV er hard tegenaan. Dus in mijn geval, en ik denk bij meerdere wel, dat er een verschil in zit waarom die kilo's er zitten. Ik ben van nature niet dik/stevig, maar na n zwangerschap bijven wel bijna alle kilo's plakken en die komen na t lijnen niet meer terug.

15. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    nou dan klopt dat toch?

als je eenmaal veelafgevallen bent, moet je altijduit blijven kijken,zo is dat gewoon.

en ik zei je hebt het 'vaak' in de hand..ik begrijp wat je bedoeld hoor.

16. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ja, niet zwanger worden heb je idd zelf in de hand :D
    Maar ik heb dus 13 jaar lang niet uit hoeven kijken.
    Die zwangerschappen, die doen het m (net zoals al mijn vullingen alleen ontstaan zijn tijdens mijn zwangerschappen, heb echt nooit iets, alleen dan)

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn nicht was veeeeeel te zwaar en viel onder artsenbegeleiding kilo's af dmv shakes.
    die dingen zetten je energieverbranding laag, dus toen ze klaar was is ze alles + meer weer aangekomen en nu zit ze in een rolstoel omdat haar knieen haar niet meer kunnen dragen.
    zo snel afvallen is voor de meeste mensen niet geschikt.

het hangt ervanaf wat bij je past. ik heb zelf een eetstoornis gehad en als ik snel ga afvallen krijg ik (zoals ik ze dan noem) anorectische neigingen. daarom doe ik heel langzaamaan. ik heb mijn voedingspatroon stapje voor stapje aangepast en ben onlangs begonnen met sporten.

Deel Deze Pagina