Een serieuze vraag, ook al komt ie wat onaardig over (maar zo bedoel ik het dus niet....!): Heb je met andere dingen ook zo weinig doorzettingsvermogen? Als je dat niet hebt, dan kun je blijven beginnen, maar dan wordt het nooit wat! Misschien moet je eerst hier eens aan gaan werken...
En probeer gewoon realistische doelen te stellen! Dus zeg niet dat je over een jaar 30 kilo kwijt wilt zijn. Maar dat je over 4 maand 10 kilo kwijt wilt. Heb je dat gehaald, dan stel je jezelf een nieuw doel bijv nog eens 10 kilo in 4 maanden. Op die manier raak je veel minder snel gedemotiveerd! Enne.... een gevleugelde uitdrukking bij ons thuis: Wil niet ligt op t kerkhof en Kan niet ligt er naast Dusssss.... waar een wil is, is een weg!!
Ik ben, voor ik zwanger werd, zo'n 40 kg afgevallen. Dit door gezond te eten (normale portie), veel water te drinken en te sporten (wandelen en thuis op hometrainer en diverse spieroefeningen). Als ik uit eten ging, dan nam ik gewoon wat ik wou...en af en toe iets lekkers kon best. Die 40 kilo, daar heb ik wel bijna 2 jaar over gedaan... Langzaam maar zeker dus. Na mijn zwangerschappen was er weer 20 kilo bij, jammer genoeg, want ik blef eigenlijk heel goed op gewicht na het afvallen. Nu ben ik sinds juni terug aan het afvallen. Ben ondertussen weer 15 kilo kwijt. Nu ga ik ook hardlopen, zalig! Durfde ik nooit aan vanwege het overgewicht, maar gaat nu prima. Terwijl ik nog wel 15 kg boven een gezond bmi zit. Maar goed, mijn advies: niet snoepen, snaaien en vette hap gedurende 2 weken en je voelt je al een ander mens. Die trek in suiker en vet is dan echt veel minder en kun je de verleiding makkelijker weerstaan. Eet gewoon gezonde dingen, maar wel normale porties. Veel water drinken en bewegen! Wandelen op hoog tempo is ideaal. Ik vind ook dat 20 kg in 3 maand veel te veel is om gezond af te vallen en dit te behouden... Zo'n resultaat bereik je meestal met crashdieten en dit houdt niemand vol. Zeker als je heel veel moet afvallen. Je kunt het echt wel, je moet het alleen ook echt willen! en niet opgeven als het een keer wat minder gaat, want dat gebeurt echt wel een keertje...
Ga met je kinderen mee eten !! Dus eet wat zij eten. En probeer erbij te bewegen. Al is het elke dag maar een wandeling met de kinderen of zo. Zonder gezond eten en bewegen gaat het zeker niet lukken.
Ik snap je heel goed! ik wil ook al zo'n twee jaar graag afvallen maar op een of andere manier kan ik de knop niet vinden. ik wil graag een tweede kind maar zelfs met dat als motivatie lukt het niet. gezond eten en niet snoepen lukt een paar weken maar dan beginnen de snoepjes er weer in tesluipen ik heb ook het cambridge dieet gedaan maar hield ik niet langer dan drie weken vol. ik word gek van mezelf Dus ik geef mezelf een schop onder de kont en jou ook
Ga sportvasten! Ik heb het vorige maand gedaan en bevalt me goed. (nog steeds) Kijk op www.sportvasten.nl. Het kost wel wat maar dan heb je wat, en je blijft afvallen. Ik herken mijn figuur nu al niet meer terug....
Hoe graag wil je afvallen? Ik zie namelijk vooral "ik MOET afvallen" niks moet.. je doet het omdat je het graag WILT: omdat je zwanger wilt worden, omdat je gezonder wilt eten, je beter wilt voelen. En elke keer als je denkt dat je zo'n zin hebt in snacks, denk je aan je lange termijn doelen Ik ben eindelijk 7 kilo aangekomen en ook als ik geen zin had in eten, was het "kom, even doorzetten want die kilo's zijn nodig en ik wil me beter voelen en meer kans hebben op een zwangerschap". Heel af en toe zat er ook een minder dagje bij, dan moet ik niets, maar morgen geef ik mezelf weer een schop onder m'n kont. Niet omdat het moet, maar omdat ik het wíl. Qua dieet geloof ik trouwens vooral in: 3 goede maaltijden per dag, geen snacks (of appel/komkommer), geen alcohol, geen frisdrank en 's avonds 1 koekje om het vol te houden. Als je het echt wilt, kan je het
ik ben ook begonnen met afvallen sinds 16 januari. ik ben nu 4 weken verden en ik ben nu 5.7 kg kwijt door 3 keer per week te gaan sporten en niet meer te snoepen. voor de weekenden maak ik wel een uitzondering anders is het niet vol te houden. ik had een doel om in 1 maand tussen de 3en 5 kg af te vallen. dat is dus gelukt. vrijdag is de eerste maand voorbij. misschien moet jij ook een doel voor jezelf stellen. het geeft mij wel een kik en het motiveerd om door te gaan omdat het mij gelukt is.
Het lijkt mij dat je er niet 100% achter staat. Ik zou professionele hulp inwinnen van een dietiste en ook de psychologische kant aanpakken. Daarnaast zou ik ook meer gaan bewegen. Ga lekker wandelen met je kids buiten. Want afvallen kun je ook door meer te bewegen. Als je dan al gezonder bezig bent met bewegen, dan helpt het wellicht ook om gezonder te eten. En geen snoep, koek en chips in huis halen, dan heb je ook geen verleiding. En de snackbar en frituur zijn dan voorlopig ook uit den boze. Je weet toch waar je het voor doet? Ga er gewoon voor en voel je niet zielig! Virtuele trap onder je kont. Succes ermee. Als je doorgaat met jo-joen wordt je uiteindelijk alleen maar zwaarder, dus daar zou ik sowieso mee stoppen. Probeer gewoon eerst eens een gezond eetpatroon te krijgen.
Ik zou niet aan de crash dieeten gaan de kilo's die er dan afgaan komen er met een noodgang weer bij op als je stopt. Ik zou het eens proberen met normaal te gaan eten: 1 a 2 boterhammen ochtend, middag 2 boterhammen en savonds een normale portie warm eten, gewoon gezond zonder sauzen oid. Broodbeleg mager. Tussendoor: bouillon, fruit en water.
Is het een idee om voor de avond een hobby te zoeken, waardoor je misschien juist dan niet aan 'snaaien' denkt? Verder ben ik er niet bekend mee, dus geen tips.Wel succes!
Ik denk ook dat je het best kunt, maar je moet er gewoon echt klaar voor zijn. Mij lukte het ook pas om af te vallen toen ik echt helemaal klaar was met mijn overgewicht en mijn lijf. Ben toen begonnen met Sonja Bakker en uiteindelijk 15 kilo kwijtgeraakt. Die kilo's zijn ook weggebleven tot ik voor de eerste keer zwanger raakte. Nu ik bijna twee zwangerschappen verder ben, is er wel weer werk aan de winkel, maar ik weet nu dat ik het kan én ik heb ervaren hoe fijn het is om die kilo's kwijt te zijn! En wat ik nooit van mezelf verwacht had: ik ben zowaar gaan hardlopen! Dat geeft gewoon nog meer energie en motivatie (en een goed excuus om af en toe toch een klein beetje uit de band te springen).
Ik denk dat je koolhydraatverslaafd bent....google eens op grip op koolhydraten van Yvonne Lemmers.Ik herken het niet kunnen afvallen en het snaaien heel goed en heb dit dieet gedaan waarbij je wel lekkere dingen mag eten)koolhydraatarme dus,vlees....kaas....worst...griekse youghurt enz enz)
Zoveel afvallen in korte tijd is dus ook de rede dat je het niet volhoud en alleen maar zwaarder wordt. Ik ben nu 6 weken met Sonja Bakker bezig en ben bijna 5kg afgevallen. Maar ik eet vaak net iets meer dan wat Sonja voorschrijft. Ik doe dit bewust omdat als ik straks op gewicht ben, ik echt mijn maaltijden e.d. niet af ga staan te wegen en ook echt weleens lekker veel zal eten of snoepen. Het gaat mij erom dat mij eetpatroon weer normaal moet worden. Ik ben een emo-eter en een ontzettende snoepkont. Ik heb de laatste jaren aardig wat meegemaakt en 2x zwanger geweest en ben nu echt weer te zwaar. De 1e week heb ik 's nachts liggen zweten en had ik een ontzettend slecht humeur, maar ik heb doorgezet, want ik wil me weer lekker voelen. Ik wil aankomende zomer gewoon lekker aantrekken wat ik wil zonder die blubberbuik te zien. Blijkbaar heb je nu niet genoeg doorzettingsvermogen en daardoor raak je alleen maar meer gefrustreerd. Denk na over wat je wilt bereiken en denk aan alle positieve dingen, uiteindelijk ging bij mij de knop om en ga ik er voor. Misschien heb jij iemand nodig als stok achter deur zoals een voedingsdeskundige of dietiste. Als je echt wilt afvallen dan kan dat! Je bent gewoon een doos als het je niet lukt (dit is de schop onder je kont waar je om vroeg )!
@ts: Had jij voorheen een forumnaam met S...N...? Dan heb jij al meerdere topics geopend hierover? (sorry als ik het mis heb maar denk je te herkennen). Zo niet: Alleen als jij het voor 100% zelf wilt, dán kun je ook afvallen. De vraag is helaas niet 'waarom kan ik niet afvallen' want je zegt het zelf al: je houdt het niet vol...als je het echt heel graag wil, dan kun je het ook en dan lukt het ook. Succes...
Suiker en de ongezonde vetten, hebben een verslavende werking in je lijf, waar je serieus van af moet kicken. Dat betekent dat je het beter helemaal kunt laten staan, zodat je niet door kleine beetjes toch weer trek krijgt. Een beetje als roken dus: stoppen met roken doe je ook niet door toch dagelijks nog een sigaretje te roken. Je zult echt door die afkickfase van een aantal weken heen moeten en dan moet het daarna gemakkelijker worden. Daarbij is het natuurlijk wel handig als je gezond EN lekker kookt en jezelf dus ook kunt belonen met ander lekker eten, waar je van MAG genieten. Die balans zou ik dus zoeken. En misschien wat coaching erbij, want mogelijk zit er ook een emotioneel patroon achter? Emoties weg-eten enzo? Dat ga je niet onder controle krijgen met een dieet... daarvoor zul je zicht moeten krijgen op je emoties en alles.
Daar zit wel iets in, maar langs de andere kant is er ook de psychologische kant. Ik wou als jonge tiener zo graag afvallen. Ik was doodongelukkig met mijn gewicht dus ik wou meer dan wie dan ook afvallen en toch lukte het me niet. Door die frustratie van de oncontroleerbare eetbuien en het falen in afvallen (en natuurlijk ook mijn slechte zelfbeeld) heb ik boulimie ontwikkeld. Ik vind de wil heel belangrijk, maar daarnaast moet het in je hoofd goed zitten om het afvallen te doen slagen. Snap je me nog De wil alleen is niet altijd genoeg... @ Ts, als ik jou was zou ik ook wat meer hulp inschakelen om het afvallen te doen slagen. Een extra duwtje in de rug van iemand professioneel kan ook al veel doen. Succes!!!