waarom kan ik niet afvallen?????

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties allemaal!

@cynnie ik zal eens aan me huisarts vragen of ik me daar op kan laten prikken. Als het zo is dan is er misschien ook wat aan te doen!

@chilleke goed zo! Ga mooi zo door!!

@brett ja ik moet inderdaad me eetpatroon veranderen. Dan maar wat langzamer afvallen maar word dan wel gezonder!

@syrae bedankt voor je tip zal hem zeker onthouden!!

@nijntje misschien heb ik ook wel pco ik moet nog na de huisarts want me cyclus zit nu ook al op dag 119 of 120 alweer pff....

@babs ja wandelen gaat wel met me knieeen alleen als ik ga hardlopen komt me volle gewicht steeds op me knieeen vandaar.

@poppedopje ik snap je. Ben alleen helaas al bij een dietiste geweest en viel daar helaas ook niks mee af.....

De rest van de meiden ook bedankt voor jullie ideeen en tips zal ze zeker onthouden!!

2. Troelala21

Op straat heb ik lak aan anderen, in het zwembad ben ik al gauw bang als ze mijn kant op kijken dat ze het ook daadwerkelijk over mij hebben. Daar moet ik even over heen!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan, dat ze het over jou hebben, maar hoeft niet.
    Ik maak me er ook wel eens schuldig aan hoor, maar moet zeggen dat ik me vaak afvraag hoe iemand zo ver is gekomen om het zichzelf aan te doen, zo dik te worden, (ben hulpverlener, dus tja... ;)).
    Maar goed: boeiend, wat ik van jou zou vinden in het zwembad... of wat de rest van de wereld vindt. Als jij weet dat je goeie keuzes aan het maken bent, draait het daar om en nergens anders om :)

4. Troelala21

Daar heb je ook helemaal gelijk in!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

En dat moet je dus vooral steeds tegen jezelf blijven roepen, tegen alle gevoelens van onzekerheid enzo in :) Dan zul je merken dat op een dag die onzekerheid minder is en je echt steviger in je schoenen staat :)

6. Troelala21

Ik hoop het! Bedankt voor je goede woorden!!

7. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Weet je wat ik dan altijd doe, dan sta ik stil en ga ik ze aan staan kijken, vaak draaien ze dan de koppen om en weet ik dat het over mij gaat, dan lach ik ze vierkant in de rondte uit hahaah :D
    En meestal als ik ze dan ergens rustig zie zitten, langs de kant van het zwembad of gewoon rustig in het zwembad dan maak ik ff een bommetje ... Gewoon voor de fun ... Ik heb me er altijd druk om gemaakt hoe andere over mij zouden denken maar dat is geen doen, verziekt alleen maar je humeur en je dag en dat is zonde, dat pleziertje moet je ze niet geven. Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is mar je moet proberen er boven te staan.

8. Troelala21

whaha die is goed! Wou dat ik zoveel lef had! Ik was nooit onzeker over mezelf had altijd over sch**t aan maar de laatste tijd ben ik zo enorm gegroeid dat ik mezelf niet eens kan aanzien in de spiegel :(

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Precies dat heb ik ook scheit (met een korte ei) aan iedereen!!

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als je overgaat op koolhydraat arm brood kun je wel 4-5 boterhammen per dag eten.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik denk dat je een dieet moet vinden dat bij je past. Dus veel uitproberen en gedukd hebben.
    Ik heb geprobeerd:
    -sonja
    - dietiste
    -cambrigde
    - zkh dieet
    - gewoon gezond eten en niet snoepen
    - brood/fruit dieet en alle mogelijke varianten
    - weight watchers online

Nu met weight watchers met bijeenkomsten is het raak! Ik ben bijna 10 kilo kwijt, moet er nog 30 maar dat gaat helemaal goedkomen.
    Voor mij werkt het omdat ik nog steeds lekker af en toe mag snaaien. Dat heb ik gewoon nodig. Je mag alles eten binnen de grenzen van de ww. Zolang je je aan je punten houdt komt het goed.
    Daarnaast werken die bijeenkomsten heel goed. Als he gewogen wordt (alleen door de coach, de andere cursisten horen je gewicht niet) WIL je gewoon per se afgevallen zijn.

Voor mij werkt het goed, wie weet voor jou ook. Maar neem de tijd om te onderzoeken welk dieet voor jou het beste is.

Ik laat me trouwens ook eenmaal per jaar onderzoeken door een arts om mijn gezondheid na te laten kijken. Zodoende weet ik dus dat er geen medische reden is waarom ik het niet zou kunnen. Scheelt ook.

12. MiSe

MiSe Niet meer actief

Heb niet alles gelezen en kan me ook niet echt in je verplaatsen omdat ik geen ervaring heb met willen afvallen. Maar ik geloof dat je niet alleen je lichaam moet aanpakken, maar ook je denkpatroon en vooral de reden waardoor je zoveel eet/snackt. Er zit meer achter en als je dát niet aanpakt zul je (naar mijn mening) altijd in strijd zijn met je lichaam en met jezelf..

13. Troelala21

Je moet inderdaad een dieet hebben dat bij je past, heb alleen volgens mij bijna alle dieten wel gehad die er zijn. Weightwatchers heb ik een week online gedaan, eerste dagen gingen goed maar daarna begon alweer meer te eten dan mocht. Het is zeker goed omdat je alles kan eten maar met mate, alleen ik begin dan te makkelijk te smokkelen. EN dat moet ik dus afleren. Ik moet me gewoon houden aan het dieet en verder overal vanaf blijven!

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    weightwatchers heb je dat al gedaan, val je op een gezonde manier af, en gezond, er is ruimte voor wat lekkers.... moet je wel wat anders voor laten, heel snel val je er niet van af, maar dan komt het er ook niet snel weer op.... ik heb eigenlijk niet gauw snaaitrek meer, alleen door de maandelijkse hormonsters en soms tijdens mijn nachtdienst.... je mag eten wat jij lekker vind als het maar binnen je punten is.....ook ik zit bij een forum hier, samen staan we sterk, daar zijn een paar meiden die weightwatcheren maar ook dames die het anders doen!

s6... je moet de knop om zetten... dat kan allen jij zelf!

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ja maar dat kun je bij geen een dieet vinden, dat moet je zelf doen.... misschien moet je koolhydraatarm gaan eten, reageer jerg op koolhydraten.....waardoor je steeds wilt eten....op het weightwatchers forum zijn meerderen die een koolhydraat arm dieet binnen weight watchers toepassen.

Om binnen een week te concluderen dat het niet werkt omdat je snaait is te makkelijk.... gewoon je verlies nemen en elke keer weer opnieuw verdergaan . ik denk dat je toch een beetje een motivatie probleem hebt....het lijkt alsof je jet helemaal buiten je zelf plaatst, alsof je zelf geen enkel controle hebt over je eetgedrag.

misschien eens anders benaderen, geen dieet maar therapie? Ik bedole dat niet verkeerd hoor....

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat kun je dus heel goed leren met dat boek uit de ban van emotieeten. Daarin staat echt wat daar nou achter zit en hoe je dat bij jezelf kunt voorkomen.

17. Troelala21

ik zal eens kijken over dat dieet, ken het niet dus bedankt voor de tip!

18. Troelala21

Bedankt voor de tip zal eens kijken voor dat boek!

19. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik heb het boek: uit de ban van eetbuien. als je wilt mag je hem hebben! niet dat je eetbuien hebt zoals ik lees maar het kan helpen bij het anders denken over eten en het los te laten?

20. Troelala21

Ohh ik heb echt wel last van eetbuien hoor. Kan zo de hele dag door eten als ik wil. Hoe beroerd ik me ook voel ik ga gewoon door :(

Deel Deze Pagina