Heey meid! Ik snap dat je je zo voelt. Maar blijf positief. Wij zouden ook een tweeling krijgen, alleen is 1 vruchtje een miskraam geworden helaas. Toen wij het hoorden had ik ook zoiets van helluuppp hoe gaan we dit betalen? Eigenlijk had ik die gedachte ook toen duidelijk werd dat we er 1 kregen, omdat mijn contract plots niet werd verlengt en ik werkte fulltime. Inmiddels heb ik al vanaf oktober 2012 geen inkomen meer maar onze babykamer staat er hoor! Alles is binnen! Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt! Wij hebben heel veel van marktplaats gekocht, en hebben aan grote aankopen alleen de matrassen, kinderwagen en maxicosi nieuw! Meid je zit ook nog in de prille periode, wat je ook niet echt zeker maakt. Ik weet zeker dat je na deze prille periode meer gaat genieten. En na de 20 weken echo helemaal! Dan krijg je ook meer vrede met je situatie. Dat jullie een tweeling krijgen is een groot kado, er zijn ook mensen die helemaal geen kinderen kunnen krijgen. Komop meid, ookal is de economie niks waard op dit moment, alles komt goed. Waar 1 eet kunnen ook 2 eten zeg ik maar altijd!
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik schrok me ook kapot toen we hoorde dat het een tweeling was. Wel heel blij natuurlijk maar ook zagen wij allemaal beren op de weg. Financieel, ruimte, werk, hoe doe ik het met 2 baby's als mijn man aan het werk is.... Maar geloof me alles is helemaal goed gekomen. Je hoeft geen dure pampers te kopen, die luiers van de Aldi vonden wij een stuk beter. Geloof 70 luiers voor 11,50. Dure flesvoeding hoeft ook niet. Wij gebruikte die van etos eigen merk, samen met die man van de etos de verpakking nagelopen en die waren vrijwel het zelfde. Scheelde iets van 4 euro per pak met een duurder merk. De babykamer hebben wij gekregen (slapen samen op een kamer, nu nog). De rest 2e hands gekocht. We hadden een tweelingbox, 2 wipstoeltjes, 2 eetstoelen en speelgoed voor in totaal 150 euro. Kwam bij 1 man weg en dat was echt heel goedkoop en zag er prima uit. Kleertjes hoeft geen merk te zijn, je hebt hele leuke goedkope kleertjes. De verzorging ging ook allemaal prima, je word super handig met een tweeling. Als ik alleen was lagen ze allebei in de wipstoel, handdoeken oprollen en die op hun buikje leggen en daar de fles op ( waren ze wel iets groter). Natuurlijk is het nu wennen maar ik weet zeker dat je naar een tijdje zegt dat het je meevalt
Oh en daarnaast de band die een tweeling samen heeft is geweldig, hand in hand lopen, knuffelen, elkaar volkomen begrijpen. Heel leuk om mee te maken
Dubbel gefelicteerd! Hier ook een tweelingmama die de eerste weken in shock was! Geef het tijd, je gaat het geweldig vinden. 2 baby's in je buik is zooooo bijzonder, zeker als je ze allebei zal gaan voelen. En voor (bijna) alle anderen problemen is een oplossing; tweelingmama's hebben namelijk bijzondere mama-power en ja, het is druk, en ja, het is heftig, maar dubbele kindjes is ook dubbele liefde!! Hoop dat je er snel van kunt genieten....
hei, ik versta je wel hoor. ik ben ook zwanger van een tweeling, en heb ook heeel lang aan het idee moeten wennen, en had ook zoiets van: ik wilde er maar 1tje nog bij, nu kan ik het al meer accepteren maar er is meer angst in de plaats gekomen: ga ik dit wel aankunnen, hoe gaat mijn ander zoontje reageren, help ineens met 5,.... als je eens een goede babbel wil mag je me altijd een persoonlijk bericht sturen hoor. vriendelijke groetjes sinne
Argh... Superlange reactie kwijt... Batterij leeg... Ayway, t meeste is eigenlijk al gezegd, en ook ik leef met je mee! Laat je goed informeren zodat je je zo min mogelijk zorgen hoeft te maken! Liefs