Hi, Sinds een paar dagen plast Lisa opeens veel meer. Ze drinkt volgens mij niet echt meer dan voorheen, wel drinkt ze sinds een week wat meer water op een dag, ipv appelsap. Ze poept nu ook minder vaak, slaat soms een dag over. De afgelopen 2 dagen was ze doorgelekt in bed, haar luier zat helemaal vol. En dat terwijl ze sinds een week ongeveer doorslaapt, voorheen werd ze wel eens wakker 's nachts en dronk dan vaak wel een beker water leeg. Nu dus niet, maar ze plast veel meer, want haar luiers zaten nooit helemaal vol 's ochtends. Verder gaat het prima met haar, ze is gewoon vrolijk en oogt absoluut niet ziek ofzo. Ik moet morgen toch even de huisarts bellen voor mezelf en vraag het dan even na, maar herkennen jullie dit, of wat zou het kunnen zijn? Ik maak me niet direct zorgen, maar ik vind het zo vreemd. Vanmiddag zat haar luier ook weer veel voller dan normaal. Zou ze doordat ze nu meer water drinkt ipv appelsap minder vocht vasthouden ofzo?
T heeft ook een behoorlijke periode overvolle luiers gehad inclusief doorlekken en dat is nu al een tijdje niet meer het geval. Ik heb niet het idee dat hij meer of minder is gaan drinken. Verder heb ik er niet echt over nagedacht of bij stil gestaan *schaam*, dus geen idee ...
Ik herken het niet helemaal, maar hier is het wel zo dat als Sven appelsap drinkt hij eigenlijk heel snel gaat poepen (soms ook diarree). De kinderen van mijn zus hebben dat ook. Dus het idee erachter dat het komt omdat ze minder appelsap drinkt vind ik niet eens zo gek.
Hm het zal dan dus niet echt iets zijn. Maar ik vind het zo apart, zo opeens. Romy, ik ben dus gaan minderen met de appelsap omdat Lisa eigenlijk altijd peuterdiarree heeft (en omdat het toch aardig in de centen loopt ). Nu met minder appelsap heeft ze het nog steeds wel (niet altijd), maar dus iets minder vaak, is sowieso wel beter denk ik voor haar vochthuishouding (we hebben geen grote drinkers). Beetje dom van mij dat ik ermee wilde beginnen met het warme weer, want behalve niet zulke grote drinkers kunnen ze ook flink koppig zijn. Maar ze zijn er inmiddels aan gewend: bij het fruit krijgen ze appelsap en verder zuivel of water.