overtijd, moraal weg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cathelijne81, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cathelijne81

6 mrt 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 5 dagen overtijd en over 2 dagen word ik geprimed en ingeleid. Goed dat er iets gebeurt natuurlijk maar ik zit er echt zo ontzettend doorheen...ik vind t echt verontrustend.
    Het lijk wel alsof er een stofje op is, ik zie ook ineens niet meer zitten om moeder te worden...waar begin ik in godsnaam aan...!
    (voor de 40 weken had ik dit niet zo)
    Ik zit al weken thuis te wachten en kan de deur amper nog uit ivm b.i. en volledig ingedaalde (in de weg zittende) baby. Als ik dan bedenk dat het primen en inleiden ook nog daaagen kan duren en dat ik dan uiteindelijk na die dagen ook nog eventueel een keizersnee kan verwachten. Pfff ik heb er helemaal geen zin meer in en de moraal over het zwanger zijn, de bevalling en het moederschap is echt in heel hard tempo gaan dalen sinds een paar dagen.

Is dit nou normaal? Moet ik er iets aan doen?

2. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Ik herken het wel een beetje. Ik zit er ook flink doorheen, nu 4 dagen over tijd en mis het "de deur uitgaan" ook heel erg. Ik moet wel zeggen dat het de ene dag erger is dan de andere.

Hoe langer je over tijd gaat, hoe meer tijd je hebt om na te denken over wat er allemaal mis kan gaan... Ik probeer m'n gedachten zoveel mogelijk te verzetten, maar het lukt me ook niet altijd.

Soms vind ik mezelf gewoon zielig!

3. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Och lieve meiden, ik voel zo met jullie mee... mijn baby is ook al weken volledig ingedaald en ik word donderdag as ingeleid. Mijn gynaecoloog zei dat het idd wel een aantal dagen kan duren bij de eerste.... Ik kan me ook nauwelijks nog bewegen. Mijn buik is al 5 weken keihard en wordt alsmaar harder. Hij doet intussen zo'n pijn dat ik ook de deur niet meer uit kom. Mijn man heeft het hele huishouden van me overgenomen omdat elke beweging me zeer doet. En dan ben ik nog niet eens overtijd!! Maar ik heb wel een grote, zware baby volgens de gynaecoloog en dat is ook de reden dat ik ingeleid wordt. We hebben ons ingesteld op een paar dagen 'kamperen' in de kraamsuite van het ziekenhuis. Laptop mee en een hele tas met boodschappen. Alleen de poezen laten we thuis (helaas:). Eerlijk gezegd denk ik dat jullie moraal wel weer terug komt zodra de baby is geboren. Als je dat hummeltje voor het eerst in je handen krijgt... ik kijk er heel erg naar uit! Probeer niet te ver vooruit te kijken. Zoals je je nu voelt gaat over. Er komt een moment dat het allemaal achter de rug is en we als trotse moeders met onze baby's op de bank zitten te pronken:) Sterkte de komende tijd!!

4. lvd81

lvd81 Lid

8 mrt 2010
    72
    0
    0
    Hoi dames,

Bij de eerste ben ik met 41.2 ingeleid en binnen 10 uur na het infuus inprokken was ik moeder. Worden jullie niet dmv een infuus ingeleid? Dan duurt het echt geen dagen, maar ben je dezelfde dag nog moeder! Hoop voor jullie dat het snel gaat...

5. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Aankomende dinsdag gaan ze proberen te strippen... Daarna zou ik het nog niet weten.

6. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik krijg pillen tegen mijn baarmoedermond aan ingebracht. Geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen. 3 x per dag als het niet aanslaat.

7. Mammie83

Mammie83 Actief lid

11 jun 2011
    160
    0
    0
    Den Haag
    Heey meiden,

Wat kan ik me jullie goed voorstellen zeg. Na 2 zwangerscahppen en 2 bevallingen weet ik goed wat jullie voelen/bedoelen.
    Van de eerste ben ik met 42 weken bevallen, ze hebben mij met 41+4 gestript, maar moest ook al een afspraak maken in het ziekenhuis om ingeleid te worden. 2 uur voordat ik ingeleid zou worden, is mijn zoon (pffff) "zelf" ter wereld gekomen.
    Bij mijn 2de, 40+3 (dus valt nog mee) heb ik op psies 40 weken gesmeekd of ze me wilde strippen, ik d8 dat ik gek werd, het gevoel alsof ik met een basketbal tussen mijn benen liep, ik kon en wilde niet meer en ook het voor de 2de keer moeder worden zag ik zo ontzettend tegen op, totdat ze geboren werd....magische moment...vanaf het moment dat je kindje op je buik wordt neer gelegd lijkt alsof alle pijn en ellende als sneeuw voor de zon verdwijnt!
    Probeer aan het mooie moment te denken en put daar jullie krachten uit....en over 30 weken lees is dit nog even voor mezelf terug ;)

8. cathelijne81

6 mrt 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank meiden voor de reacties. Fijn dat ik niet de enige ben...
    Ik hoop dat jullie allemaal heel snel een baby in je armen hebben!

@Lvd81 dat inleiden kan volgens mij pas na een paar centimeter ontsluiting. Ik had de vorige controle maar 1cm. Dus gaat ze eerst primen ( in mijn geval om de paar uur pillen in de baarmoedermond) dat kan volgens de folder die ik kreeg dagen duren :(
    Ik hoop van harte dat ik dinsdag al verdere ontsluiting heb zodat het inleiden meteen kan beginnen.
    Ik begrijp dat je tijdens dat prime-proces ook nog eens op een zwangerenafdeling komt te liggen ipv lekker in je eigen bed met je echtgenoot. Call me een doemdenker maar dat is toch zéér onwenselijk zo vlak voor de bevalling niet je partner bij je te hebben en met vreemden op een zaal te liggen...

Succes allemaal!!!

9. lvd81

lvd81 Lid

8 mrt 2010
    72
    0
    0
    @Cathelijne81: Ik ben ingeleid met infuus omdat mijn vruchtwater bijna op was. Had toen 1 cm ontsluiting. Mss door het weinige vruchtwater dat ik infuus kreeg. Ben er ook niet zo in thuis. Primen ken ik niet, maar zoals ik het bij je lees, is het niet heel fijn.

Hoop voor jullie allemaal dat het snel mag gebeuren!!
    Succes allemaal!

10. monedoos

monedoos Actief lid

12 mrt 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    Ik ben pas 1 dag overtijd maar verlies de moed ook af en toe hoor. Kan het me dus zeker voorstellen.
    Ik bedenk me dan ook vooral dat ik al die weken nog gewoon had kunnen werken.
    Het zat zijn is bij mij vooral in de pijn die ik s nachts ervaar bij het omdraaien en overdag bij mijn ribben aan de rechterkant.
    Onze baby ligt nu al 6 weken ingedaald, maar herken niet het verhaal dat je het gevoel van een meloen tussen je benen hebt.

Hoop dat iedereen snel een gezonde baby in haar armen mag houden.

Deel Deze Pagina