Suus1983, gaat ook niet bij iedereen op hoor maar ik hoor het toch wel vaak bij meiden die BV hebben gegeven! Dus dat was voor mij ook wel een factor wat meespeelde om het niet te geven. Vinden veel vrouwen misschien raar omdat het wel om het beste voor je kindje gaat maar ik wil zelf ook nog blij met mijn lijf zijn na een zwangerschap. En ja ik ben precies hetzelfde als voor mijn zwangerschap dus ik heb dat geluk gehad door er geen vervelende dingen aan over te houden (zoals striae, kilo's, blubberbuik, theezakjes)
Ik heb bij Louise gekozen voor bv (door allerlei omstandigheden waaronder een borstverkleining) niet gelukt helaas. Ik vind bv geven een natuurlijk vervolg van de zwangerschap, het is beter voor je kindje, goedkoop, altijd op temperatuur etc. Als ik een volgend kindje mag krijgen ga ik zeker weer voor bv, ik hoop dat het dan wel mag lukken, al is het maar een paar weken. Want overstappen naar de fles kan altijd maar andersom niet. Succes met het maken van de beslissing die voor jullie het beste is. Zoals al gezegd, wat voor voeding je ook geeft, als je het maar met liefde doet!
Nee...je huid verslapt door de hormonen die je maakt tijdens je zwangerschap. De hormonen die je aanmaakt tijden de periode dat je bv geeft hebben eigenlijk alleen een connectie met je baarmoeder. Daarom voel je die ook samentrekken in het begin met bv...en kan de menstruatie lang uitblijven...ik ben vanaf okt. 2007 niet meer ongi geweest 8)
Ik heb lang getwijfeld wat ik nou zou willen. Borstvoeding of fles voeding. Nu moet het bij ons ook makkelijk zijn hoor ivm ons werk. Ik was er eindelijk overuit dat ik borstvoeding zou gaan geven, ivm de belangrijke stoffen, je hebt het altijd op tempratuur bij je goed en goedkoop. En het samen zijn van je kindje. De onverdeelde aandacht voor je kind. Maar.... Na vele onderzoeken in het ziekenhuis ivm mijn schildklier afwijking, bleek dat ik verkeerde antistoffen aanmaakte. En dat als ik borstvoeding zou geven ik de kleine ziek zou maken. En dat is iets wat geen enkele moeder wilt. Dus ik heb fles voeding gegeven. Ik vond het de eerste weken verschrikkelijk! VOoral als ik met die kleine onder de douche stond en ze wilde toehappen.. Dan moet je haar van je borst afduwen en haar maar de fles geven. Ik voelde me zo ontzettend schuldig! Later bij de nacontrole van degynaecoloog bleek (ik was met 34weken over gegaan naar een ander ziekenhuis) dat er nergens in mijn dossier stond dat ik geen BV mocht geven. Dus als ik ooit het geluk heb een tweede kindje te mogen krijgen, laat ik alles nakijken en testen. Dan wil ik de test resultaten zelf zien. En als ik dan geen antistoffen aan maak, geeft deze mama borstvoeding! Gewoon omdat het goed is! Maar om erop terug te komen dat je niets kunt vinden op internet: Van de REGERING! mag er geen reclame meer gemaakt worden voor babyfles voeding (flesvoeding nummer 1) Er word ook nergens vergeleken met fles en borstvoeding. Frustrerend. Ik moet je wel eerlijk bekennen dat ik het verschrikkelijk vind hoe mensen zich tegenover borstvoeding opstellen. Je MOET borstvoeding geven! JE word tegenwoordig kwaad aangekeken als je geen borstvoeding geeft.
en over theezakjes.... ik heb geen bv gegeven en ik heb zeook hoor... en het ligt zelfs niet aan je leeftijd, want ik ben 21
Hi, Ik heb een kleine twee maanden bv gegeven en toen was het opeens 'op'. De kleine man bedacht dat hij EN wilde doorslapen EN een voeding minder wilde EN meer wilde eten in zijn algemeenheid. Dat konden mijn tietjes niet aan. Waarschijnlijk als ik er echt voor was gaan zitten dan was het misschien wel gelukt maar dat kon ik niet opbrengen. (had al veel achter de rug.. spruw, continu kolven, verkeerd aanhappen). Maar ik heb na al het gedoe in de 2e en 3 week toch een week of 5-6 genoten van de BV en vond het bijzonder om te kunnen doen. Toen eenmaal de beslissing echt genomen was om de BV niet meer te proberen was het ook wel een soort bevrijding. De FV is prima verlopen en het mannetje doet het er meer dan goed op. Bij een mogelijke volgende zal ik zeker weer BV proberen te geven en hopelijk lukt het dan weer en wat langer maar lukt het niet dan schakel ik om. Mijn eigen mentale gesteldheid en daarmee de rust naar mijn kindje toe is voor mij heel belangrijk. Oftewel.. BV maar niet kost wat kost. Heb je geen echte voorkeur dan zou ik zeggen: geef het een kans (een echte kans want het is wel even doorzetten en oefenen) PS: mijn borsten zijn wel veranderd maar theezakjes? Nee, gelukkig niet. Wat los gevulde theebalen! hahahah.. ik ben niet ontevreden
Ik kreeg ook weleens negatieve reacties of mensen die wisten dat we het niet breed hadden gingen zich ermee bemoeien en vertleden dan dat die flesvoeding zo duur is en ik beter bv kon geven... Nouja alsof je dat zelf niet mag uitmaken! Sommige kijken je ook er echt op aan als of je je kind vergiftigt :S Ik vind de fles gewoon beter bij mij passen en dat hun gezellig bv geven en dat fijn vinden,helemaal top!Doen zou ik zeggen dan maar als je het niks lijkt moet je gewoon doen wat je wilt en de fles geven. Je kunt ook een combi doen en als het niet fijn voeld kun je gewoon redelijk snel weer op fles voeding overgaan (wat ik gehoord heb). Vind het alleen echt jammer dat je dan ineens geen goede moeder meer bent in de ogen van veel anderen....
Ik wil in ieder geval, als de gyn het goedkeurd, de eerste dagen proberen. Daarna zie ik wel verder. Maar ik zou echt geen jaar borstvoeding willen en kunne geven. Daar hebben we een te gestresst leven voor. Jammer maar helaas.
Borstvoeding wordt hoe langer je het geeft, juist steeds makkelijker! Eva is een snelle drinker dus het was juist heel makkelijk, even snel voeden.
Volgens mij zijn de voordelen van zowel borstvoeding als kunstvoeding wel genoemd... Ging ook voor bv, helaas niet gelukt. Ik heb me er lang rot over gevoeld, maar Lena wilde het gewoon echt niet. Niet. Nooit. Tot drie maanden geregeld aangelegd, nou op een gegeven moment houdt het op Met een volgende ga ik zo weer voor bv, maar zoals het bij Lena in het zh is gegaan (met die eelthanden van die verpleegsters dat koppie tegen mijn tiet aanduwen) dat gaat niet meer gebeuren! Lena heeft 6 weken afgekolfde bv gehad, is in 9.5 maanden een keer snotterig geweest. Hoera voor de poedermelk of hoera voor de bv? Och, als je doet wat je denkt dat goed is, of wat bij jou en je kindje past is het goed toch?
en zo zou iedereen eigenlijk moeten denken, dat zou een hele hoop stress hier op het forum schelen niet aan toe te voegen
Voor mij is er nooit een keuze geweest. BV is gemaakt voor je kindje, en kv is een afgeleide daarvan. Dan ga ik voor het origineel. Wat ik wel heel jammer vindt en vaak lees, is door het gebrek aan kennis in onze samenleving veel moeders moeten stoppen terwijl ze dat niet willen. Kijk, als je geen bv wilt geven, of zelf wilt stoppen, prima! Maar als je dat niet wilt, maar door slechte begeleiding of onkunde eigenlijk gedwongen wordt maar niet wilt, dan vind ik dat heel erg. Dat zou niet moeten mogen gebeuren.
Dit kon ik wel hebben geschreven, wou ook zo graag borstvoeding geven en heb heel veel verdriet gehad toen het niet luktte. Heb ook keizersnede gehad en doordat ze zolang hadden gewacht heeft ons meisje een slechte start gemaakt. Ik mocht haar de andere dag pas voor het eerst aanleggen, maar omdat ze zo slapjes was, sliep ze steeds,waardoor ze bijna en soms niets dronk. Toen kreeg ze dus een sonde. Ook mocht ik eerder naar huis, dan mijn dochtertje. en doordat de borstvoeding echt niet luktte. ze knapte er totaal niet vanop, hebben we besloten om toch maar voor de fles te gaan en toen ging ze met sprongen vooruit, zelfs de sonde mocht er dezelfde dag nog uit en 2 dagen later namen we haar mee naar huis. In het ziekenhuis keken ze me zelfs niet meer aan en zeiden geen gedag meer,omdat ze zo anti-borstvoeding waren! Ze zeiden nog wel dat het gewoon toeval was dat ze in 1 keer zo met sprongen vooruit ging! Wij zijn van mening dat het komt door de flesvoeding, dat ze eindelijk een keer iets kreeg waar genoeg in zat om vol van te raken. Ook ben ik van mening dat ik niet genoeg ben geinformeerd over de borstvoeding en dat ik slecht ben begeleid.
Ik geef FV. Ben na 3 dagen stressen met BV gestopt (ook omdat kind er niet goed op boerde. Waarschijnlijk lactose-intolerantie, net als mama).
Ik heb bv gegeven en hier bewust voor gekozen. Ondanks dat ik voor ik zwanger was, echt meer neigde naar kv . Maar tijdens de zwangerschap kwam ik tot de conclusie, dat ik het gewoon wilde ervaren! Het geven van borstvoeding! En tja, veel kansen krijg je daar niet voor. Wel had ik me voorgenomen om te stoppen, als het niet goed voelde, of als het te zwaar werd om wat voor reden dan ook. Uiteindelijk heb ik 4 weken bv gegeven en toen ging het voor mezelf niet meer, ik was te uitgeput (zowiezo al chronisch vermoeid) en ik kreeg een abces op een m'n stuitje (m'n bevalling was pijnlijk, maar het openmaken van dat abces.. .oef!) . Maar ik trok het dus niet meer. Ik was al een tijdje aan het kolven ook, om m'n borstvoeding beter op gang te krijgen. Maar oke, het stoppen vond ik emotioneler dan ik verwacht had. Uiteindelijk was het zo'n mooie ervaring! Ondanks dat Fae de helft van de tijd de fles heeft gehad (gekolfde melk) , maar het feit dat ze echt definitief niet meer aan de borst kon, vond ik toch wel erg verdrietig. Maar oke, wat iemand ook al noemt: Ik vond het wel moeilijk (zeker toen ik een tijdje gekolft had) om erop te vertrouwen dat ze genoeg gegeten had. Als je kolft, zie je natuurlijk precies hoeveel je kindje binnenkrijgt. Overigens: Bij een 2e ga ik zeker weer beginnen met bv - daar was de ervaring gewoon te mooi voor. Zeker ook bij de geboorte, vrij snel aan de borst... geweldig !
Nou ik vindt dat als je wilt je genoeg informatie kunt vinden hoor. Internet en je hebt lactatiedeskundige, cb enz. Als je echt wilt kun je genoeg info vinden
Wat mij opvalt is dat er inderdaad veel info en hulp te vinden is voor wanneer je borstvoeding geeft. Heel goed allemaal. Maar als je voor de flesvoeding kiest dan moet je je maar redden, niemand die je verteld welk merk het beste is enz enz want voor baby voeding 1 mag je nu eenmaal geen reclame maken. Gelukkig voor mij is dit nu nummer 2 en start ik meteen met Friso comfort omdat dit voor Kylian toen het beste bleek te 'werken', nu alleen hopen dat nummer 2 op nummer 1 lijkt Het belangrijkste is dat JIJ KIEST WAT BIJ JULLIE HET BESTE PAST. En nu nog even mijn redenen om te kiezen voor flesvoeding. - Ik wil precies weten hoeveel mijn kind drinkt - Ik ben geen type om een kind aan mijn borst te hebben - Ik wil bij een eventuele terug van van de MS zonder problemen de complete zorg van mijn kind naar man kunnen overdragen zonder dat mijn kind dan ook meteen moet overstappen naar een andere voeding of dat mama ondanks dat ze het misschien niet kan toch moet kolven - Ik wil bij een eventuele terugval van de MS meteen medicijnen kunnen nemen Groetjes Anita
ja maar van de instanties waar je het meest mee te maken hebt, vk/kraamhulp/CB, die weten er vaak juist niet veel van en helpen veel moeders van de bv af. En waarom zou je verder zoeken als je erop vertrouwt dat zij het weten. En ik vind dat je daar ook op zou mogen vertrouwen.... maar in de praktijk is het heel anders. Het is toch te zot dat wij met een paar dagen op zoek naar informatie moesten op internet en dat de kraamhulp en vk ons van de wal in de sloot hielpen