soepstengel bij 3 maand en 3 weken?

Discussie in 'Voeding' gestart door sukkie, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Nou, de titel zegt het al. Mijn dochter kauwt sinds een paar dagen op mijn vinger, en niet zo'n beetje ook! Kan ik haar i.p.v. mijn vinger ook een soepstengel geven?

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik zou het persoonlijk niet doen, geef dr dan een bijtring.

ik ben met koekjes geven pas met 6 maanden begonnen.
    pas geleden heeft esmee voor het eerst en gelijk voor het laatst een soepstengel gehad ,kind stikte zowat in die droge dingen.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.811
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    datzelfde had ik met 5,5 maand met een rijstewafeltje.. die krijgt ze hier dus nooit meer haha.
    Ik zou dus ook wat anders geven. Een plastic lepeltje ofzo als je erbij zit kan ook. En ik heb laatst een tandenborsteltje gehaald en daar zat ook een masseerborsteltje bij voor het tandvlees en daar speelt ze ook mee onder toezicht ;) (ze duwt hem weleens te ver in haar mond) .
    Maar een bijtring is gewoon het veiligste en meest effectief denk ik.

4. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    je hebt van die koekjes die je vanaf 4 maanden kan geven, die kun je door de maaltijd kruimelen maar kun je ook gewoon aan je dochter geven.

Deze worden heel zacht en smelten in haar mond.

Sarah krijgt deze pas sinds gister maar ze smult er heerlijk van en alles zit onder omdat het dus heel papperig wordt :)

Misschien voorzichtig proberen, ik had het persoonlijk niet gedaan maar jij weet het beste wat je dochter kan hebben en als jij denkt dat ze er klaar voor is is dat denkik de beste manier.

Liga Eerste Stap heten ze, vanaf 4 maanden.

Succes

5. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik heb de bijtring geprobeerd maar die kan ze nog niet vasthouden. Een soepstengel is natuurlijk wat makkelijker vasthouden voor haar dan een bijtring. En de bijtring was nog vrij groot, past niet goed in haar mond. Ik dacht, een soepstengel is ongeveer zo groot als je vinger, dus waarom niet?

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje heeft pas soepstengel gekregen na 6 maanden ivm gluten. ben overigens wel met ongeveer 4 maanden begonnen met bijvoeden, maar gluten heb ik echt pas na 6 maanden gegeven.

groetjes, Miranda

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    liga eerste stap deed ik alleen door het fruit heen.

maar als jij je dochter een soepstengel wilt geven is dat jou goed recht , wie weet vind zij het wel lekker

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Tja er zijn zoveel dingen evengroot als je vinger. ;)

Als je iets geeft, zou ik het persoonlijk bij een Liga 1e stap houden.
    Met 3,5 maand zou ik echt nog geen gluten geven, plus dat een soepstengel ook redelijk hard is en er makkelijk stukjes kunnen afbreken.

9. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    waarom geen gluten dan?

10. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    gluten onder de 6 maanden wordt afgeraden ivm glutenallergie. gluten zitten zo ongeveer overal in, dus als je kindje daar een allergie tegen ontwikkelt is het heel moeilijk met eten later. in babyvoeding zit het niet. in elk geval niet in potjes tot een jaar.

groetjes, Miranda

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik dacht trouwens dat liga eerste stap niet voor in het handje was, maar alleen voor in de fruithapjes bijv? Omdat het te papperig zou zijn ofzo? (staat er geloof ik ook op).

Een soepstengel kan op die leeftijd trouwens ook best gevaarlijk zijn omdat er redelijk grote stukken van af kunnen breken in het mondje.

12. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    in liga zit ook gluten en dat mogen ze wel hebben van af 4 maanden.

13. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik gaf liga eerste stap wel in het handje. ik bleef er wel als een politieagent naast zitten, maar het is altijd goed gegaan. mijn zoontje heeft altijd al goed kunnen eten.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Liga eerste stap niet.

15. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    klopt, liga eerste stap is glutenvrij.

16. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Maar is het dan zo dat ze in het eerste jaar nog over de allergie heen kunnen groeien of zo? Anders maakt het toch niks uit, is het toch alleen maar goed dat je er achter komt of ze die allergie heeft? Daarbij ga ik er niet vanuit dat onze dochter die allergie krijgt aangezien wij allebij niks geen allergien hebben.

17. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    liga eerste stap, zou ik ook wel proberen, maar een soepstengel. zou ik nog even mee wachten. Die lijkt mij erg hard voor zo'n kleintje.

18. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ja, maar ze sabbelt er toch op, dan wordt het toch zacht?

19. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    LIGA Eerste Stap wordt gemaakt in een bedrijf waar ook tarwe, gluten, melk, ei en sesam worden verwerkt. LIGA Eerste Stap is volgens recept zonder gluten, koemelk, kippenei en sesam. Dit houdt in dat de ingrediënten van LIGA Eerste Stap geen gluten, koemelk, kippenei of sesam bevatten. Bij het gehele productieproces besteden wij de grootste aandacht om te voorkomen dat het product in contact komt met grondstoffen of producten die gluten, koemelk, kippenei of sesam bevatten. Echter gluten, melk, ei en sesam zijn wel in de fabriek aanwezig waar LIGA Eerste Stap wordt gemaakt. Wij kunnen daarom niet voor 100% garanderen dat er nooit een spoortje van deze allergenen in het product aanwezig zullen zijn.

dus het kan er wel in komen als ik het zo lees.

20. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    liga smelt gelijk als het in de mond komt, denk dat die soepstengels lang hard blijven.

Deel Deze Pagina