Dat zal wel jaloezie zijn dan. ik liep laatst door de stad en toen kreeg ik een appje van een kennis die in een winkel werkt en mij zag lopen. Ze vroeg of ik een sollicitatie had want ik zag er zo mooi uit. Vond het heel lief hoor, maar ik zie er graag goed verzorgd uit.
Waha wat zijn dat voor mensen? Ik kom ze niet tegen maar ik sta ook nog niet op schoolpleinen. Ik kom ook met make up hakken en mantelpak bij de opvang. Op m'n vrije dag loop ik er vaak wel wat relaxter bij maar met een zonnetje doe ik zeker een jurkje aan. Lekker laten kletsen. Dat je het durft te vragen zeg. Onbeschaamd! Hoe moet je je dan kleden?
Natuurlijk is ze jaloers, waarom vraagt ze het anders? Of ze denkt: waarom in Godsnaam nog moeite doen als de buit al binnen is? Die heb je er genoeg tussen zitten; zodra er een man en kindjes zijn is de motivatie weg. (Om het maar even netjes te houden 😉
Nou, ik doe altijd moeite om me mooi aan te kleden. Ook als ik gewoon een dagje thuis ben met de jongste. Maandag was zo'n dag, ik was net weer een beetje op de been na 4 dagen geveld te zijn geweest na een griepje ofzo en ik had een heel eenvoudige outfit aan. Gewoon een shirt met lange mouwen en zo'n vestje van de Hema die ze in heel veel kleuren hebben. Bekijkt mijn zoontje me eens kritisch en zegt vervolgens: "Je ziet er vandaag niet zo mooi uit mama, een beetje saai.". Dus zelfs mijn kinderen zijn het niet gewend dat ik gewoon een vestje aan heb ofzo .
Waar mensen zich al niet druk om maken! En wat brutaal hoe ze jou er op aanspreekt. Al kom je in galajurk met 12 cm. stiletto's en je haar opgestoken. Ik zou zelf bijvoorbeeld weer niet in joggingpak/huispak de straat op gaan, maar doet iemand anders dat wel dan moeten ze dat lekker zelf weten.
Ik draag wat ik draag. Ook toen ik mijn stiefkinderen nog uit school haalde. Overigens gebruik ik geen make-up, vind ik erg vervelend zitten. Maar ik ben wel altijd verzorgd, mn haar zit half-opgestoken of in een vlecht, mn outfit is met zorg uitgezocht en alles past bij elkaar. Overigens probeer ik op plekken als een schoolplein zoveel mogelijk contact te vermijden. Ik HAAT 'gesprekjes' en de meeste mensen heb ik niets mee. Dus ik sta het liefste een eindje verderop en vermijd oogcontact. Geef ze geen enkele aanleiding om op me te duiken 😇
Haha toch te erg zon vraag als die bedoelt is zoals het overkomt....! Ik kleed me zoals ik me wil kleden. En naar school ook zeker niet minder. In joggingbroek naar buiten die ik sowieso niet. Hoogstens als we een bezoekje aan het zwembad brengen. Maar dan nog is het wel een redelijk mooie joggingbroek...!
Hahaha dat ken ik grappend ook hoor! Ook al hou ik ervan om verzorgd de deur uit te gaan, je hebt van die dagen........ Of als er een film of reclame op is met een veel te knappe vrouw en mijn man of ik valt dat op. Dan wil ik ook nog wel eens grappend zeggen: kutw*f.....!
Ik vind het altijd juist geweldig om vrouwen te zien die zichzelf goed verzorgen en er netjes bij lopen. Ik hou er zelf ook van om mijzelf goed te verzorgen en loop er grotendeels van de tijd ook netjes bij als ik mijn zoon naar het kdv breng. Ook omdat ik daarna gewoon naar werk ga en ik dan netjes gekleed moet gaan, maar als ik vrij ben ga ik ook graag netjes gekleed. Behalve op de zondag en ik nergens heen hoef, dan wandel ik het liefste de hele dag in mijn joggingsbroek en mijn haar op half 6.
Dat is echt jaloezie. Ik zie er ook altijd graag verzorgd uit en ik besteed veel aandacht aan haar, make-up en kleding. Soms heb ik weleens dagen dat ik daar even geen zin in heb en dan doe ik gewoon wat simpelere make-up op en een staart of knot in.
Meestal staat er sochtends een hele andere vrouw dan tussen de middag op het schoolplein. Ik ga meestal vroeg trainen of naar m'n paard dus dan kom ik in m'n sportkleding of paardenkloffie aan. Als ik m'n zoontje weer ophaal ben ik altijd fris gedouched en in vlotte schone kleren. Als ik tijd heb föhn ik m'n haren en trek ik er een stijltang doorheen maar ik kom ook vaak met een nat knotje op m'n hoofd aan. Een beetje make up kan ook vaak geen kwaad Er lopen heel veel mooie verzorgde moeders bij ons op school maar ook zat types met een "lekker makkelijk kort kapsel want de kinderen kosten al tijd genoeg en ik heb toch al een vent trainingspakken uniform". Ieder zijn ding maar om iemand er nou op aan te spreken? Heel apart
Gewoon een heel jaloers iemand!! Niets aantrekken van zo'n mens. Waarschijnlijk zou ze ze zichzelf ook wel zo willen aankleden, maar is ze er te onzeker voor weet ik veel wat
Ik mag hopen dat dat een geintje is. Hier een kort kapsel (altijd al), maar ik moet elke ochtend mijn haar wassen, föhnen, gel en haarspray erin doen. De reden is omdat lang haar mij niet staat en mijn haar enorm dun is. Dus kort is niet automatisch makkelijk. Al snap ik echt wat je bedoelt, maar ik wil het toch even uit de wereld helpen...!
Vast jaloezie, bah hekel aan dit soort mensen, laat iedereen in hun waarde denk ik dan... Ik zou ook never nooit niet in een joggingbroek of slonskleding naar school gaan, altijd netjes en ook altijd make up op...
Ach...ik vind het altijd zo flauw om iemand te beoordelen op wat ze wel of niet dragen. Laat mensen gewoon. Als jij je prettig voelt zoals jij je kleed prima toch. Hier op school lijkt het wel een trend om in sport kleren de kinderen te brengen of halen...zo dat iedereen ziet dat ze gelijk doorgaan naar de sportschool of gaan rennen. Niks make up of mooie jurkjes maar sportschoenen en veel te strakke broekjes ( ik zag laatst een man in een strak fietsbroekje zijn kind brengen... dat was wel even...ahum)
Meer omdat mijn training om 09 00 uur begint en ik me niet 2x ga omkleden omdat andere moeders er misschien wel iets van zouden kunnen gaan denken Maar oké een confrontatie met een strak mannen fietsbroekje om 08.30 kan wat veel van het goede zijn
Misschien is ze bang dat jij er met haar vent vandoor gaat Dus lekker opgetut naar het schoolplein om mannen te scoren haha Ik loop er ook altijd verzorgd bij. Ook wel eens in een joggingsbroek, shirt en slippers, maar dan wel een haremmodel en met make-up op m'n smikkel. Dus alsnog verzorgd mens had gewoon een slechte dag...