Was je überhaupt de nieuwe kleding niet dan? Ik vind het best vies om ze zo nieuw in de kast te hangen tussen de schone kleding...wie weet wat voor mensen ze hebben aangeraakt en gepast De babykleertjes worden hier ook met Neutral gewassen en gebruik geen wasverzachter. Alles heb ik eerst gewassen zelfs de knuffels en boxkleed. Als hij een paar maanden ouder is en begint te kruipen en alles in zijn mondje stopt krijgt hij genoeg gelegenheden om in contact te komen met bacteriën en om weerstand op te bouwen.
Omdat iedereen in de winkel de kleertjes door de handen heeft gehad, en ik vond het ook frisser, als alles fris in de kast hing En ik heb gewonen wasmiddel + wasverzachter gebruikt(robijn)
Met hoeveel weken zwangerschap wassen jullie de kleertjes dan? En misschien een hele stomme vraag, maar wassen jullie ook het boxkleed voor je het gebruikt? en de knuffeltjes die in de box liggen?
Vindt het logisch dat alle kleertje gewassen moeten worden voordat de baby het voor het eerst aan heeft. Maar ik lees ook overal dat de kleertjes ook gestreken moeten worden. Ik strijk zelf nooit mijn kleren en vindt het eigenlijk onzin om dat straks voor de baby wel te doen. Of is hier een goede reden voor..? Groetjes Noa
Ik begin dit weekend ook met wassen. Ik ben nu in de 34ste week. Idd zonder wasverzachter en gewoon wasmiddel wat ik altijd gebruik. Alleen kleertjes met print enzo gooien jullie die gewoon bij elkaar in? Ook als het bvb wit of creme is met kleurige opdrukjes? Vind het zo lastig. Ben bang dat het wit/creme verkleurd...
ik was alles voordat ik het gebruik dus ook knuffels etc, ik wil graag dat het mijn eigen geur heeft. ik strijk al de kleren dus ook babykleren.
Ik heb van mijn schoonmoeder behoorlijk prijzige kleertjes gekregen, dit nu eenmaal gewassen en tot mijn grote verbazing... zijn sommige kleertjes echt niet mooi meer, ze pluizen! Dit heb ik met mijn eigen kleding nooit gehad en ik heb echt netjes op 30 graden gewassen.... Wie herkent dit of weet waar het aan kan liggen??
Ik heb wel alles met neutral wasmiddel en wasverzachter gewassen. Maar dat is ook omdat ikzelf al maanden al mijn was met neutral was, omdat ik sinds ik zwanger ben kotsmisselijk wordt van de geur van schone was die met normaal wasmiddel is gewassen. Elke ochtend als ik schone kleren aan deed moest ik kokhalzen en ook als ik op de trap naar zolder liep, waar de was hangt te drogen. Overgestapt op neutral en sindsdien kan ik weer normaal aankleden en wassen. Als ik dit niet had gehad, had ik denk ik in het begin toch ook met neutral gewassen, want mijn man en ik hebben beiden meerdere allergieën, dus de kans dat het kindje er last van krijgt is dan groter. Van strijken heb ik gehoord dat het ook goed is omdat je op die manier ziekteverwekkers dood. Die gaan dood van de hitte. Maar ik vind dat een beetje onzin. Ik hang / leg het daarna in de kast en daar ligt het nog wel even voordat het kindje het aan krijgt. Tegen die tijd is het echt niet meer steriel! Wat ik me afvraag: moet je dekentjes ook wassen? Lakentjes was ik natuurlijk, daar liggen ze immers echt tegenaan. Maar tussen een dekentje en de baby ligt altijd nog een lakentje. En als de deken eenmaal in gebruik is, hoe vaak moet je 'm dan wassen?
Ik heb ze gewassen als er een vlekje op kwam of als het naar m'n gevoel nodig was, er al lang op lag. Er zijn geen richtlijnen voor denk ik. Ik heb de dekentjes trouwens wel gewassen voordat ik ze in gebruik nam. Doe ik met alles, anders zit er zo'n chemisch luchtje aan, vind ik niet lekker voor de baby.