Zoals de titel al zegt, heeft iemand tips om te kolven tijdens carnaval??? Ik vier graag carnaval, deels is buiten, deels binnen. Overal is het natuurlijk druk en ik zie dat kolven nog niet zo zitten (daarom misschien ook BV afbouwen..). Maar misschien dat jullie nog goede ideetjes hebben.
Vier je de hele dag carnaval, of alleen een avondje? Als het alleen een avondje van 10.00 tot 2.00 is bijvoorbeeld, dan zou ik voor die tijd voeden en na die tijd kolven (of voeden als je niet gedronken hebt en je kindje honger heeft). Ik weet natuurlijk niet hoe lang je al bv geeft en wat je productie aan kan. Heb je een rustig adresje in de buurt waar je zou kunnen kolven? Misschien een kennis? Maar om nou de bv af te bouwen voor carnaval, zou ik persoonlijk niet doen, hoe graag ik zelf ook van carnaval hou. Zelf vier ik het dit jaar maar 1 avondje en mijn borsten houden het wel een avondje zonder kolven uit en wat ik daarna kolf gaat door de gootsteen.
Geen carnaval vieren? ik vier zelf geen carnaval en ben er niet mee opgegroeid dus ik heb makkelijk praten haha. Maar om nou voor het carnaval je bv af te bouwen vind ik persoonlijk wel ver gaan.. ik zou idd kijken of je iemand in de buurt kent waar je kunt kolven. Of anders een rustig plekje proberen op te zoeken. Als je productie het aankan kun je ook met een handkolf op het toilet even de druk eraf kolven. Of ga je de melk ook gebruiken? Tja mn laatste optie is niet zo goed voor de bv; heel veel alcohol drinken en dsn gewoon kolven. Denk dat de drempel om te kolven dan een stuk lager is Ik wens je in ieder geval heel veel succes en veel plezier met carnavsl vieren.
Ik weet niet hoever je dan van huis bent? Hier wordt carnaval vaak in eigen dorp gevierd. Mocht je nou ergens anders gaan vieren, dan idd bij een kennis bijv. Of gewoon vragen bij een hotelletje/restaurant of zo of ze even een ruimte beschikbaar hebben.
Ik ben ook al aant bedenken hoe ik dat ga doen. Dus lees ff mee. Wie weet zitten er wat ideetjes bij.
Ik ga een keer een avond, dat is wel vol te houden. Maar ga ook 2x overdag, wat zomaar uit zou kunnen lopen tot de avond/nacht! Dus dan zou het wel eens erg pijnlijk kunnen worden en niet goed voor mn produktie. Het is niet zo dat ik alleen voor de carnaval met BV zou willen stoppen, er zijn meer redenen, maar ik zit nog beetje in dubio, dus wil ook niet te snel af bouwen. Als er hier goede ideetjes komen helpt me dat weer om het toch vol te houden. Ik ben te ver van huis om even terug te gaan, vond het hotelletje wel een goed idee. Ik heb me ook ineens gerealiseerd dat mijn medela swing op batterijen kan, dus ik kan me ook gewoon ergens op een toilet opsluiten.. Alleen geen idee hoe lang je met die batterijen kan doen???
Ik kon met de swing best een heel aantal keren kolven. Ik zou inderdaad kolf in de tas en ruimte in hotel/bar/restaurant vragen of er mogelijkheden zijn. Zo niet dan maar wc. Ik weet niet hoe lang je al voedt en hoe vaak je normaal kolft/voedt. Maar ik zou er wel voor kiezen om een paar keer desnoods wat korten ff te kolven en goed leeg te drinken/kolven voor vertrek. Veel plezier
Onze zoon is nu 16 wkn, hij zit op 5 voedingen per dag, op dit moment krijgt hij daarvan 1 FV, rest BV, maar dit is pas sinds een weekje, voorheen was alles BV. Op dagen dat ik werk kolf ik 2x. Ik denk dat het dan toch toilet wordt haha. Ik drink graag een biertje, dus zal het toch weg moeten gooien. En ik heb dan dus ook geen auto bij me..
Ik zat me hetzelfde af te vragen enige optie lijkt mij ook op een wc kolven, hoewel ik dat ook een beetje ranzig vind (aangezien de wc's over het algemeen vrij vies zijn met carnaval). Maar misschien ga ik niet drinken en rij ik dan even op en neer naar huis om te voeden/kolven.
Ik ben geen carnavalsvierder, maar staat er dan niet een hele rij te wachten als je op het toilet gaat koven? Misschien tocht niet zo'n rustig gevoel....
Een vriendin van mij heeft vorig jaar 1 keer gekolft bij de V&D en 1 maal in een cafe (dat ik weet). Ze heeft van te voren met de V&D en dat cafe gebeld met de vraag of er een mogelijkheid tot kolven was en dat was geen probleem. Ze heeft in een aparte ruimte mogen kolven. Ikzelf ken iemand die in de stad woont en ga daar even kolven. Wc lijkt me inderdaad niet zo prettig als er nog 10 dames in de rij staan. Voornamelijk vanwege dat irritante harde gezoem van dat ding.
ga je echt op kroegentocht of heb je een "stamcafe" waar je de hele tijd bent? Je zou kunnen vragen of je daar in het magazijn/berghok ofzo even mag zitten en of je flesje in de koelkast mag. Ik heb zelf een handkolf voor dat soort gelegenheden, mijn medela kan ook op batterijen, maar ben doodsbenauwd dat die het begeven Als de situatie onhygienisch is spoel je de melk weg, dan is het alleen om je productie op peil te houden.
Of even van te voren naar een hotel in de buurt bellen met de vraag of je daar kan kolven? Of idd een wat groter cafe/eetgelegenheid. Die hebben vaak wel een ruimte waar je even kan zitten.
Dat klopt, maar ik ken wel wat cafés waar het wat minder druk is. Maar inderdaad, een heel rustig gevoel zal het sowieso niet zijn met carnaval denk ik
Op de wc's zal het niet rustig zijn en misschien wel smerig, maar dat neem ik voor die ene keer dan maar ff voor lief. En jammer dan voor degene die moet wachten. Waarschijnlijk is het per dag maar 1x nodig. We houden geen kroegentocht, maar we hebben ook geen vast café. En op zondag zal de V&D niet open zijn Ook is er regelmatig buiten wat te doen en staan er ook toiletten, maar ja, beetje van het weer afhankelijk Tja, ik denk dat ik het gewoon maar op me af laten komen en ergens ga proberen. Lukt het niet, dan zal ik eerder naar huis moeten fietsen of pijn lijden haha..En hopen dat ik mn produktie na die paar dagen toch weer op peil krijg.
geen carnavals ideeen, maar als je gewoon goede nieuwe batterijen in de swing doet, gaat dat hier wel een keer of 10 van min. 30 kolven goed komen hoor.