42 weken zwanger en dan ...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loeki2, 22 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ben nu ruim 41 weken zwanger. Woensdag gaat de VK kijken wat er moet gebeuren als de bevalling niet van zelf op gang komt. Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van anderen die tegen deze 42-weken-grens aanliepen. Wat heeft de VK of gyn gedaan om de bevalling op te wekken.

2. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Hoi Loeki,

Bij onze oudste was ik 16 dagen overtijd en ben ik ingeleid in het ziekenhuis. Ik werd op zaterdag opgenomen omdat ik toen zou worden ingeleid, maar omdat mijn baarmoedermond nog niet was vertreken, kon dat niet. Ik heb toen gel gekregen en kreeg daarop al weeën. Zondagochtend om half 9 aan het infuus (had toen al 4 cm ontsluiting) en om half 4 is Coen geboren.

Verder een normale bevalling gehad en vond het goed te doen. De tweede is met een geplande keizersnede gehaald met 38 weken.

groeten,

Anja

3. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hoi,

Is het zo dat als je ingeleid wordt..dmv infuus je ook een ruggeprik krijgt?
    Ik ben as dinsdag 41 weken en de verloskundige heeft vorige week gezegd dat als het er dinsdag niet is ..dat ze me dan gaat strippen..Ik ben zelf namelijk erg huiverig voor een inleiding..

Groetjes

4. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    ps sorry dat ik mijn vraag bij jouw vraag neerzet..

5. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Hoi,

Dat is bij mij niet gebeurd. Ik heb geen ruggeprik gehad bij Coen (4 jaar geleden )en heb het allemaal gewoon goed kunnen opvangen.
    Ik weet niet of dat tegenwoordig wel gebeurd.

groeten,

Anja

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ben ook huiverig voor het inleiden,ik ben woensdag als ik naar de VK ga 41 weken en 4 dagen en dan worden de optie bekeken. Ik was benieuwd wat anderen hierbij ervaren hebben. Ik heb zelf namelijk het idee dat de kleine niet vanzelf gaat komen.

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hier word je pas doorgestuurd als je 42 weken bent.
    Ik was dus 1ste kerstdag 42 weken en ging toen naar de gyn.
    Ik ging eerst aan de CTG en toen gingen ze kijken of er al wat aan het gebeuren was benenden en ik had 2 cm ontsluiting en toen mocht ik gelijk blijven en hebben ze me ingeleid.

Ik was al een paar keer daarvoor aan de CTG geweest omdat ik Wessel niet meer zo goed voelde en heel veel voorweeén had.
    Zondag was ik nog gestript ik wist dus al dat ik ontsluiting had maar helaas heeft het niet doorgezet dus ben ik die maandag ingeleid en daar zag ik ook heel erg tegenop maar nu ik terug kijk is het me meegevallen.

8. keizerin

keizerin Niet meer actief

Nee hoor die krijg je echt niet standaard.
    Ik heb wel een ruggeprik gekregen omdat mijn weeén om de halve minuut kwamen en ze niet meer kon opvangen ik kreeg ook hyperventilatie.
    Toen de prik was gezet kon ik weer even op adem komen maar ik heb zeker al mijn weeén nog erg gevoeld en als pijn ervaren.
    Dus zelfs met een ruggeprik geven ze je niet zoveel dat je niks meer voelt wat ook goed is vind ik.
    De volgende keer wil ik echt geen ruggeprik meer ik heb me er nooit inverdiept omdat ik het eigenlijk niet wilde en er zitten best veel nadelen aan wie ik ook zelf heb ondervonden.

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ik was 41 weken en 3 dagen zwanger.
    Bij controle bij de gyn bleek dat ik bijna geen vruchtwater meer had ( liep al bij gyn voor controle )
    Dus toen werd besloten om gelijk de bevalling in te leiden.

Ze gingen eerst kijken ( voelen) of mijn baarmoedermond al verweekt was. Als dat niet zo zou zijn dan zouden ze eerst een gel inbrengen om het te doen verweken.
    Maar mijn baarmoedermond was al verweekt. Had ook al 1 cm ontsluiting.
    Dus gingen ze mijn vliezen breken.

Toen ze dat hadden gedaan wachte ze 15 minuten om te kijken of de weeen spontaan op gang zouden komen.
    Helaas gebeurde dat niet dus werd ik ingeleid.

Na 10 minuten lieten ze het infuus ( met de wee opwek hormoon ) zo snel lopen dat ik weeen kreeg om de minuut.
    Dat was echt niet om uit te houden !
    De weeen bleven maar komen en ik kreeg geen rustpauze tussendoor.
    Ik kon de pijn echt niet meer opvangen.
    Na 3 uur had ik nog maar 2 cm ontsluiting :(

Er werd besloten om me een ruggeprik te geven maar de narcotiseur zat vast in O.K. Dus ter overbrugging kreeg ik een spuit. Met daarin een mengsel van pijnstiller, spierverslaper en kalmerende middel.
    Dit hielp. Ik voelde de weeen wel heel erg maar kreeg adempauze ertussendoor en in die pauzes doezelde ik weg door het kalmerende middel.

Door het ontspannen had ik na ongeveer 3 uur 8 cm ontsluiting. ( dus een ruggeprik was niet meer nodig ;) ) En toen na een half uur 9 cm en 10 minuten later mocht ik persen. :D

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Pfff, dat is best zwaar geweest Kiowa.

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja vooral het eerste stuk ;)

Hoop dat jij het makkelijker gaat krijgen meis!

Sterkte met de laatste loodjes! Nog even volhouden en dan heb je je kleintje in je armen :D

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dank je Kiowa, ik wacht het gewoon rustig af en hoop dat ze zich voor vrijdag nog spontaan meld, zo niet dan zien we het komende weekend wel wat er gaat gebeuren.

13. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Moed houden hoor, Loeki.....Het schijnt dat heel veel baby's zich alsnog spontaan melden als de afspraak voor het inleiden al gemaakt is. Bij mij ook!
    Dus wie weet.... Ook ik dacht dat hij zich echt niet meer spontaan ging melden, maar je weet 't: hij kwam alsnog spontaan.
    Ik ga heeeeel hard voor je duimen meid!

14. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi Loeki,
    En ik zit nu al te wachten op mijn meisje hoop niet
    dat het nog lang gaat duren.
    Hoop dat jou baby snel komt ga voor je duimen.
    liefs Chantal.

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Geduld is een schone zaak :D

16. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Erg hé, zitten/zaten jullie te wachten en te wachten op de bevalling, moet ik koste wat het kost de beeb zien in m'n buik te houden voor nog zeker 5,4 weken :p

Bij de oudste ben ik ook ingeleid (40.1 weken), placenta was volledig verkalkt. Gelukkig had ik een cm opening en konden ze de vliezen breken. Het infuus met opwekkers heb ik niet eens nodig gehad, het begon onmiddellijk.
    Ook een epidurale was niet nodig, vanaf het breken van de vliezen tot het moment dat ik m'n zoon in m'n armen had, waren er amper 40 minuten voorbij.

Bij de jongste hebben ze ook ingeleid op 36.4 weken, de voorweeën waren niet te doen en ik had al een goede 2 weken niets geslapen en was bekaf.
    Dat ging nog sneller!
    Vliezen gebroken om 7.30u precies bij 4.5 cm ontsluiting, geen activiteit tot 7.57u (eerste wee), tweede wee om 7.59u en om 8.02u lag meneer in bed zonder persen.

Inleiden is bij iedereen anders hé.
    Ik hoop dat je bevalling prima verloopt Loeki2! :)

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Platliggertje, mijn moeder had dat met haar 4e ook, niet zo lang als jij maar idd vanaf week 30 plat, ze ging uiteindelijk ook 2 weken overtijd.

18. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    je bent welkom bij de mei mama`s hoor.

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik ben met 39 + 5 bevallen na inleiding. Dit vanwege een dreigende zwangerschapsvergiftiging.

Bij mij was alles nog helemaal onrijp. Geen verweking en geen ontsluiting. De eerste dag hebben ze bij een veter ingebracht (soort tampon waarbij het tampongedeelte erg klein is en het touwtje juist zo dik als een veter) om mijn baarmoedermond te laten rijpen (primen). Dit leidde tot niets. De volgende dag opnieuw 's ochtends vroeg een veter ingebracht. Dat leek ook niets te doen tot om 11 uur 's ochtends mijn vliezen spontaan braken. De weeen kwamen toen ook meteen spontaan op gang. Later in de middag heb ik nog wel weeenopwekkers gekregen door mn infuus (hing heerlijk aan de pijnstilling). Dit omdat mn weeen niet hoog genoeg piekten op het CTG en te lang duurden. Van de weeenopwekkers heb ik helemaal geen last gehad terwijl ik er wel erg tegenop zag.

Veel succes met je bevalling!

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dank je Chantal, maar ik hoop met mijn uitgerekende datum van 14 april toch echt een april mama te worden.

Deel Deze Pagina