waarom koos je voor flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mano82, 23 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Waarom? Daar gaat het volgens mij al 20 pagina's lang over. Waarom mensen 'desondanks' besluiten geen bv te geven. Heb er wel vertrouwen in dat de gemiddelde lezeres van dit forum zich voldoende ingelezen heeft en op basis van gedegen voorlichting haar keuze maakt.

2. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hier in Zweden kan ik 2 soorten melkpoeder kopen (afgezien van merk) in de supermarkt: een gewone en een voor kindjes die wat meer moeite hebben met hun spijsvertering. Die laatste heeft Elian uiteindelijk gehad maar daar kreeg hij enorme honger van.

En daar zat ik dan. Met een kind wat krijste van de krampjes of van de honger en ik bleef maar denken: als ik nou nog net wat harder had geprobeerd met bv dan had hij nu geen buikpijn gehad. Verdorie wat heb ik me rot en schuldig gevoeld. Gelukkig heb ik een schat van een begeleidster op het CB die me zo goed mogelijk probeerde te helpen maar ook haar kennis van fv was redelijk beperkt, al had zij iig een folder met verschillende flesvoedingen.
    Daarna begon Elian te spugen (vermoed nog steeds dat hij een reflux heeft) en na veel puzzelen, vertalen en zoeken op internet kwam ik erachter wat de Zweedse variant van Johannesbroodpitmeel is en waar ik dat kon kopen.

Nu krijgt hij dat en is hij over op opvolgmelk, barst hij niet meer constant van de honger en zijn de krampjes ook over.

Maar wat heb ik afgezocht online en wat ben ik dankbaar dat er zoiets als zwpagina is. Flesvoedingschema's? Afbouwen van flessen en overstappen op bijvoeding? Wat mag een kindje drinken aan fv?

Ik haal het allemaal hier vandaan. Op het CB hebben ze GEEN enkele info daarover en dat kan ik mijn begeleidster niet kwalijk nemen. Zweden is borstvoedingsland numero uno volgens mij (of iig in de top) en de info mbt fv is zeer spaarzaam.

Ik weet nu dat bv waarschijnlijk nooit helemaal gelukt zou zijn, ik was zo ziek, mijn zoon viel 11% van zijn gewicht af, was geel aan het worden en werd steeds moeilijker wakker, als hij niet aan het huilen was van de honger. Maar ik vergeet nooit meer die gezichten in het ziekenhuis toen mijn vriend en ik er op stonden dat hij een flesje kreeg ipv dat we 's nachts hem met een metalen theelepeltje wat fv naar binnen aan het lepelen waren om hem daarna weer aan proberen te leggen. Nou komt de opmerking van een van de vk's daar weer naar boven: "tja... ik hoorde dat je vannacht weer om fv vroeg voor je zoontje.. Ja... ik had idd al tegen haar gezegd dat ze niet de discussie met je aan moest gaan. Maar we zouden toch proberen om alleen de bv te doen?"

Maar mocht er ooit een tweede komen dan probeer ik het weer met bv. Echt waar. Maar ik verrek het om me nog schuldig te voelen. Mijn 1e kraamweek is grotendeels verknald door de slechte begeleiding in het ziekenhuis terwijl ik minst gezegd behoorlijk labiel was.

Zo.. geen idee waar dit verhaal eigenlijk heen ging maar het moest er even uit. Sorry voor de offtopic 'vervuiling' ;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik bedoel dat als je info wil over kunstvoeding, dat je beter eerst hier kan gaan lezen, zodat je goed voorbereid kunt beginnen met flesvoeding. Ik bedoelde niet de keuze tussen fles of borstvoeding, maar als je de keuze als hebt gemaakt.

4. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Melissa, ik zie dat je inmiddels bent bevallen... gefeliciteerd met de geboorte van Quinty, leuke naam (mijn zoontje heet Quinten).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je uiteindelijk voor hebt gekozen, als je dat hier met ons wilt delen...

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hier uitgebreid het verhaal van Melissa.

Deel Deze Pagina