waarom koos je voor flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mano82, 23 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

Niemand hoeft op mij te reageren want wat ik schrijf ligt mischien bij sommigen wel heel gevoelig.

Als iemand direct voor kv kiest ben ik wel een bang dat er "wat achter zit". Vrouwen die bijv. een nare ervaring/assosociatie hebben met borsten/bloot omdat er vroeger iets gebeurt is wat die vrouwen niet wilden op dat gebied (ik bedoel dus misbruik)
    Of dat vrouwen zo niet blij zijn met hun lichaam of borsten dat ze zich schamen zodat ze er niet eens aan (durven) beginnen.
    En dat lijkt mij heel verdrietig !

En sommigen schrijven hier dat ze het geprobeerd hebben en dat het niets voor hun was.
    Ik heb ook wel eens aan stoppen gedacht hoor ;) Is niet zo dat als je (lang) voed dat je het dan altijd geweldig vind.

Dat wou ik even kwijt.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

.... Dus......

Weer ontopic

3. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Hoi allemaal,

Als het voor de bv moeders om deze opmerking gaat. Moet je goed lezen. Ik voelde en niet ik vind. Dit was mijn eigen gevoel en vond het heel erg dat ik mijn dochter niet live kon voeden door medice reden.

Dit is het laatste wat ik oftopic kwijt wilde.

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik vind het jammer dat er altijd weer gelazer komt.. Ik vind het in deze ook onterecht dat Bv mama's weer pushers worden genoemd. Heb dat nergens gelezen van geen enkele!

Waar ik me wel aan stoor is: Melkkoe, egoistisch als je bv geeft enz..

Doe lekker waar jij je goed bij voelt.. kv of bv... lekker boeiend wat een ander doet met HAAR kind.

bleh.. kan daar gewoon verdrietig van worden.

5. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    sorry Natasja, maar hoe hebben de antwoorden van moeders die borstvoeding geven te maken met de vraag van de topicstartster? Waarom koos je voor flesvoeding?

Ik weet dat jij ook bv geeft en dat de antwoorden die je leest missschien niet bevallen maar het zijn gewoon eerlijke antwoorden naar elkaar toe. Waarom dan daar aanstoot aan nemen? Ik heb in het bv gedeelte dezelfde antwoorden gelezen over fv. Ik dacht dat het gedeelt voeding net opgesplitst was om deze discussies te voorkomen.
    Ik geloof dat fv mama's mooi wegblijven uit het bv gedeelte. Ik heb daar laatst even gepost en werd meteen op mijn plaats gewezen.....En toen ben ik daar mooi weggebleven. Maar andersom staat er geen rem op. Integendeel. Wij worden weer op de vingers getikt. We hebben een topic over fv en weer mogen we ons niet uitspreken. Ik zeg netjes dat IK bv een beetje egoistisch vind. Dat hoeft niemand met me eens te zijn het is gewoon heel eerlijk hoe ik erover denk.

Het lijkt wel alsof op het forum niets voordeligs over FV gezegd mag worden. :cry: Dat er niet gezegd mag worden dat we blij zijn dat het er is en dat we het om welke reden dan ook gekozen hebben. Daar word ik verdrietig van.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat mag jij zeggen hoor.. ik zeg op mijn beurt weer dat ik er verdrietig van word.
    Niemand wordt hier door mij op haar vingers getikt..

IK als mama word er verdrietig van.

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik ben wel blij dat het bestaat ... anders was ik ook niet groot geworden.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik was degene die het woord pushen in de mond nam. Daar bedoelde ik niet specifiek degenen mee, die in dit topic gepost hebben. Maar dit is mijn ervaring met de mensen om me heen: de vk, de kraamzorg, verpleegkundigen, bepaalde mensen in mijn omgeving en op verschillende fora die heel erg gefocust zijn op borstvoeding en daar ongelooflijk in kunnen doorschieten, zo erg dat het niet meer gezond is te noemen. :rolleyes: Ik zeg niet dat iedereen zo is, maar dat is mijn ervaring. En ik ben het grootendeels wel met Brenda eens, eigenlijk...

9. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    :) je hebt gelijk astrid! Dames, misschien moet over jullie discussie een apart topic worden gestart...?

10. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Ok ontopic: In eerste in stantie gekozen voor BV en heel blij dat FV bestaat en ik hier zonder veel moeite op over kon. Bij mij was de reden dat mijn meise niks binnen hield van de BV.

11. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ik wilde heel graag borstvoeding geven, maar na 2 dagen proberen wilde het maar niet lukte ik had op dat moment gewoon niet genoeg melk :( (mijn lichaam was uitgeput)

ik ben dus helaas over moeten stappen op flesvoeding, ik heb dit ook erg moeilijk gevonden omdat ik me 9maand erop in gestelt had om borstvoeding te geven.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kikkert, borstvoeding komt eigenlijk altijd pas na 2-3 dagen op gang. Ik weet nog dat de kraamhulp zei dat het bij mij zo snel op gang kwam en dat was op 2 januari, toen was Eva ruim 2 dagen.

Daarom vind ik het altijd zo jammer dat er zoveel misverstanden rondom bv zijn. Daardoor mislukt het ook heel vaak, dat is niet leuk als je het graag wil en vaak ook niet nodig.

13. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Nou ik heb het 8 dagen geprobeerd en nog niets...dus t komt niet altijd op gang hoor

14. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Dat was bij mij ook het geval.

15. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    En ik vind het zo jammer dat er zo vaak tegen iemand, bij wie de bv mislukt is gezegd wordt dat het wel zal liggen aan een misverstand of onkundigheid....ik geef toe, 2 dagen is kort, maar wel eens bij stil gestaan dat er een groep vrouwen bestaat die geen borstvoeding kunnen geven al willen ze het nog zo graag?

On topic: ik had geen keus, fv na dagen ploeteren met bv, ik behoor tot die groep vrouwen die heel simpelweg geen bv kán geven omdat ik te weinig klierweefsel heb.

16. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Hier een mama die bijna 7 weken bv heeft gegeven en daarna over is gegaan op fv.

De vraag van dit topic: waarom?
    Onze dochter heeft 4 weken in het ziekenhuis gelegen, ivm vroeggeboorte. Ik heb daarom gekolfd en in het ziekenhuis 2 keer per dag aangelegd. De rest van de voedingen kreeg ze de eerste twee weken via de sonde, de laatste twee weken via flesjes, ik kon immers niet alle 6 voedingen in het ziekenhuis doen....

De overstap naar huis is verkeerd gegaan. Door slechte voorlichting in het ziekenhuis, vind ik. Ik was de onwetende bv-mama en had best kunnen bedenken, maar dacht er gewoon niet aan dat de overstap van 2 keer werkelijk bv en 4 flesjes naar fulltime bv gewoon te vermoeiend zou zijn voor mijn te kleine meisje.

Dus na twee weken ploeteren, van 6 voedingen en een doorslapend kindje terug naar 10 voedingen, waarvan minstens 4 's nachts...een oververmoeide mama een oververmoeid kindje, niet leuk.
    Na overleg met cb ineens overgestapt naar fv.

Het is niet anders en ik ben er ook niet droevig om hoor. Het was gewoon jammer van de onwetendheid, niet zozeer omdat ik persé bv moest geven! Want, ze is zo ook groot geworden, erg vrolijk en nooit ziek....dus tja...

17. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Ik heb meteen voorfv gekozen..moet er niet aan denken om bv te geven,,Dat gehannes en die onzekerheid. Heb bij verschillende nieuwgebakken moeders gezien hoe veel tranen ze hebben gelaten bioj het bv geven, en krijsende babies die niet genoeg kregen en honger hadden...
    Nee voor mij absoluut fv, en als een 2e komt doe ik het zo weer!

Ik ben super blij dat ik voor deze beslissing gekozen heb...

18. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ik weet dat het pas na 2 of 3 dagen op gang komt, maar zoals ik al in mijn overige berichtje omschreef. mijn lichaam was te uitgeput...ik heb veel lichamelijke klachten gehad in mijn zwangerschap en vooral de laatste weken (waardoor ik super moe was) ook heb ik een pittige bevalling gehad. pas na 1 week (iets tot rust te zijn gekomen) kreeg ik flinke stuwing maar toen was ik al of fv overgestapt en we wilde het dylan niet aandoen om weer over te stappen. maar bij een volgend kindje ga ik het gewoon weer proberen ;) .

19. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik zie het al, dit is het zoveelste topic dat in een welles nietes gedoe rond bv eindigt. :(

Zelfs in het fv gedeelte kan men fv moeders niet met rust laten. En die opmerkingen dat als we er zo achter zouden staan dan zouden we ons niet aangesproken voelen. Geldt andersom net zo goed hoor. Men staat volledig achter de keuze bv te geven maar leest en reageert wel in een topic dat gaat over waarom men fv kiest. :( En dan mogen al die ongevraagde adviezen niet pushen genoemd worden. Of dat moeders hier vertellen waarom ze overgestapt zijn.......en dan komen de reakties weer dat men te snel is gestopt :confused: Allemaal onder de noemer om misverstanden over bv uit de wereld te helpen :evil: Daar wordt helemaal niet om gevraagd. Open dan een topic in het bv gedeelte over misverstanden over bv . Dan kunnen de geinteresseerden daar lezen over hoe en wat.

20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    De TS is ook een BV mama als ik me niet vergis? :oops:

Deel Deze Pagina