Ik ben nu helaas mijn BV aan het afbouwen, ik wilde altijd heel graag Borstvoeding geven, maarik heb het nu 2 weken geprobeerd en ik heb niet genoeg voor mijn mannetje elke keer na het voeden bleek hij nog honger te hebben, ik heb met de verloskundige en kraamhulp overlegt en eerst geprobeerd met constant aanleggen, maar dat hielp niet, toen hebben we via de VK een kolf gehuurd om het weer op gang te brengen maar dat hielp ook niet, dus helaas ben ik aan het afbouwen. Ik weet dat heel veel mensen meteen denken dat je er niet genoeg je best voor hebt gedaan, maar zo werkt het voor ons gewoon niet. maar bij de 2e ga ik absoluut weer borstvoeding proberen wie weet lukt het dan wel
Hihi daar zat ik ook aan te denken bij het lezen van dit topic En als onderschrift: 'Supersterk op poeiermelk "
Why not? Ik bedoel als jullie er trots op zijn dat jullie kindje kv krijgt, zet het neer! Waarom zou je het niet doen? De mama's die de bv varianten hebben staan doen dit ook omdat ze er trots op zijn! (en ja ik weet ook wel dat niet zo bedoeld is zegmaar, maar gewoon toch even mijn reactie, ik kon het gewoon niet laten, en geef lekker mn hormonen de schuld! )
Superrrrrsterk op poeiermelk wees er maar trots op (sorry voor diegenen die ik voor de kop stoot omdat de BV echt niet lukte terwijl ze dit wel graag hadden gewild)
Och voor de kop stoten is een groot woord maar moet zeggen dat ik er wel een avondje of wat huilend van in mijn bedje heb gelegen. In plaats van me schuldig te voelen ben ik er liever trots op dat mijn dochter supergoed groeit, heel blij en tevreden is en haar flesjes altijd met veel plezier opdrinkt. En dat dat op poedermelk ook lukt vind ik alleen maar heel erg fijn. Ik snap niet dat er altijd zo aanvallend (met vast welgemeende excuses er achteraan) moet worden gedaan over dit soort dingen. Jouw kindje hoeft het toch niet te drinken? De mijne drinkt het wel en ja ik ben er trots op dat ze het zo goed doet. Waarom elkaar altijd zo bekritiseren? Kunnen we niet gewoon allemaal blij voor elkaar zijn dat we van die lieve leuke schattige kindjes hebben ofzo? Een beetje positief doen? Waarom altijd dat commentaar? Om te zorgen dat mensen niet ook flesvoeding gaan geven als ze het lezen? Om iemand toch een schuldgevoel te bezorgen? Om jezelf beter te voelen? Vertel! Ik ben echt heel benieuwd! Nu hoef ik me niet te verantwoorden, maar misschien ben je benieuwd waarom je me toch een beetje voor het hoofd stoot. Mijn dochter heeft met d'r hoofd heel erg klem gezeten (kin eerst dus met het breedste deel van het hoofdje geboren worden) en ik was vastbesloten bv te gaan geven. Toen ze werd geboren was ze helemaal opgezwollen en haar gezichtje was een grote blauwe plek, er had giga veel druk op gestaan. Ze moest helemaal bijkomen en had heel veel bloed en vruchtwater binnengekregen. De eerste dag kreeg ze twee maagspoelingen waar ze helemaal van de kaart van was. Ondertussen had ik heel veel bloed verloren en daardoor en het feit dat ze niet wilde drinken (logisch na zo'n start) en bijna 13% was afgevallen moesten we in het zh blijven. Probeerde haar steeds aan te leggen maar het was steeds krijsen! En die verpleegsters maar haar hoofd tegen mijn borst aanduwen, wat het steeds erger maakte. Ondertussen ging ik kolven en ondanks de pijn en de bloedblaren doorgegaan. En hoe harder Lena weigerde hoe harder ze gingen duwen. Terwijl er superveel druk op haar hoofdje had gestaan dachten ze dat dat de manier was om 'r aan de borst te krijgen. Achteraf denk ik dat ze haar echt zo veel pijn hebben gedaan. Haar eerste dagen waren dus gewoon echt kl*te! Thuis ben ik gaan kolven en dat ging in het begin goed, maar na zes weken was het op, ik was op, acht keer kolven op een dag en k had wel een flesje van 150 ml vol. Toen ben ik gestopt en heb besloten me niet schuldig te voelen en lekker flesjes te gaan geven. Ik heb elke dag geprobeerd haar aan te leggen, heel soms hapte ze goed en dan dronk ze zo'n 3 seconden om dan weer in huilen uit te barsten. Heb alles gelezen, alle adviezen opgevolgd, maar niets hielp. Ik las dat een tepel voor een baby naar vruchtwater ruikt, gezien haar nare laatste ervaringen met vruchtwater misschien een reden.... Weten zal ik het nooit. Dus ja, fijn voor iedereen bij wie het lekker loopt, zo had ik het ook liever gezien. Echt, serieus, ben heel blij voor jullie en niet jaloers maar had het ook liever zo gehad. Dus... ik voel me echt niet zo voor mijn hoofd gestoten maar ik vond dit gewoon de zoveelste niet echt doordachte 'flesvoeding-is-net-iets-beter-dan-rattengif' opmerking dat ik er toch iets over moest zeggen. Het is een redelijk verhaal geworden geloof ik. Ik ben trots op mijn meisje en mag ik het dan fijn vinden dat ze het zo lekker doet op melkpoeder? Ik denk dat iedereen zelf een keuze kan maken en dat ook alle informatie hiervoor tot beschikking staat. Echt typisch een vrouwending, elkaar afkraken. Sommige mensen geven nu eenmaal flesvoeding. Heel lief dat je zo bezorgd bent om de gezondheid van andermans kindjes maar ik denk toch echt dat we bijna allemaal volwassen en doorgaans weldenkende mensen zijn hier op dit forum en prima eigen keuzes kunnen maken. En dat het niet de jouwe zijn, nou en. Leven en laten leven.... Oh ja, het is niet persoonlijk tegen jou Sembo, maar gewoon een reactie op dit soort berichtjes in het algemeen. Zo.
Ik kan me alleen maar aansluiten bij Valhalla. Als je een pagina terug kijkt dan lees je mijn verhaal mbt borstvoeding en dat het inderdaad niet lukte. Maar toch, ik ben blij dat er zoiets is als fv want anders weet ik niet of die kleine van mij er nog geweest was. En hij doet het er harstikke goed op! Supersterk En al had ik direkt gekozen voor fv zonder bv te proberen? Er zijn hier genoeg moeders die dat wel doen, ieder heeft daar zijn eigen reden voor en ik kan me écht niet voorstellen dat zij niet het beste met hun kindje voor hebben. Iedereen maakt zijn eigen keuzes en dat hebben we nou toch van elkaar te accepteren? Als iemand zijn kindje bv geeft en dat gaat harstikke goed, fijn toch? Hoor je mij dan roepen over de nadelen? Nee toch? Ik heb verschillende vriendinnen die bv geven en dat vind ik super voor ze. Dus ja, ik ben er trots op dat mijn vent supersterk wordt op poeiermelk! En kom op.. een beetje humor op zijn tijd Sembo?
ik heb 6 weken borstvoeding gegeven en ben sinds vandaag overgegaan op kv van nutrilon.. ik dacht eerst dat mijn dochter last had van de regeldagen maar de 4de dag bleef ze maar huilen en hoe hardt ze ook zoog aanmijn borst er kwam niks ik had nog wat ingevroren melk in de vriezer en heb haar toen 80 cc gegeven ze dronk dit heel gulzig op..hierna was ze stil.. ik werd dus ook erg onzeker van die borstvoeding maar goed ze heeft het de eerste 6 weken gehad en dat is ook goed
Ik vind het ook heel raar hoe er over flesvoeding kan worden gedaan. Ik vind sommige moeders die zo pro BV zijn zooo raar reageren hierop. Ze hebben echt oogkleppen op en zien alleen de dingen die voor borstvoeding werken. Zo vind ik de sites over borstvoeding vaak ook behoorlijk eenzijdig en totaal niet objectief benaderd. Al het wetenschappelijk onderzoek dat enigszins in het voordeel van flesvoeding is, wordt gewoon van de hand gedaan als onzin of compleet genegeerd.
Als je al vermoed dat je mensen voor de kop kan stoten met die opmerking, waarom plaats je hem dan? Als je terug had gelezen hebben de meesten hier wel eerst geprobeerd bv te geven en is dat niet gelukt.
Ik heb nooit aanvallend gedaan over het feit dat mensen flesvoeding geven in plaats van borstvoeding. Kijk al mijn berichten er maar op na. Ik kom vandaag voor het eerst op dit topic gedeelte kijken en ik las deze laatste pagina en ik zie overal kreten staan als: superrsterk op poeiermelk en mijn eesrte reactie was inderdaad: wees er maar trots op! Ok, ik had misschien een stuk terug moeten invallen en ik ben er teveel vanuit gegaan dat er weer eens een eeuwige discussie gaande was tussen BV en FV. In die discussies worden er veel onwaarheden verteld over BV (en worden ook wij hard aangevallen hoor)en daar kan ik nooit zo goed tegen. Iedereen moet voorzich uitmaken wat voor voeding ze geeft, maar vertel geen onwaarheden. Ik val nu niemand persoonlijk aan hoor. Ik probeer even uit te leggen waarom ik net zo reageerde. En idd Valhalla erg vervelend de start die je dochtertje mee heeft moeten maken en natuurlijk ben je trots op je meisje. En je hebt gelijk iedereen moet blij zijn dat we leuke en lieve kindjes hebben. En ik zie er nu ook wel de humor van in hoor Uiterste genoegdoening met borstvoeding
Omdat mensen die flesvoeding geven, heeeeel slechte moeders zijn, en dat zullen ze weten ook... Ik zou zeggen joh, over 18 jaar spreken we elkaar weer. Wedden dat het best wel meevalt? Dat mijn dochter niet chronisch ziek is? Dat we het vast wel kunnen vinden samen? Dat ze vast wel een fatsoenlijke opleiding doet (FV wordt in verband gebracht met een lager IQ... Ja, met een papa met HBO en een mama die WO doet, denk ik ook dat het vmbo nog lastig wordt maar ja, dat komt dan natuurlijk door de poeiermelk) Oh ja, speaking of ongenuanceerd. Van borstvoeding.com. Supersterk op poeiermelk!
Aw zie je wel, we vinden elkaar allemaal wel lief! Maar lees voortaan dan eens wat meer dan de laatste pagina Ik voel me ook echt niet snel aangevallen en vind iedereen lief tot men het tegendeel bewijst hoor maar ik dacht echt na jouw opmerking van nou hoor Nu moet ik er iets van zeggen. Het is hier zoals je kan lezen echt geen yeah yo poeiermelk topic, maar gewoon een topic met berichten van mensen die weloverwogen / noodgedwongen kv zijn gaan geven. En volgens mij zijn we allemaal goeie moeders en zit liefde en een goeie opvoeding niet in een flesje of in een tiet.
Heh gelukkig.. was zo bang dat dit topic ook weer zo'n enorm reltopic zou worden.. En dat is jammer want dat is helemaal niet nodig. En ik snap wel hoe je je voelt Sembo want ik zit net in de omgekeerde wereld hier in Zweden. (zie mijn verhaal op pagina 8 ).