Dat denk ik ook, dat dat allemaal wel mee zal vallen. Zowel mijn flesgevoede als borstgevoede broer zijn beiden cum laude afgestudeerd... en flesgevoede ikke met hangen en wurgen de Mavo, maar ik was een etterbakje, dat absoluut niet wilde leren (is later best wel weer goed gekomen, hoor ) Ik denk inderdaad dat uiteindelijk de keuze tussen bv of fv er echt minder toe doet dan wij hier allemaal denken... bv zal best het beste voor je kindje zijn, maar aan de andere kant zou ik van de mensen in mijn naaste omgeving echt niet kunnen zeggen wie aan de borst en wie met de fles is groot gebracht. offtopic: mooie spreuk trouwens in je banner... geen idee welke Scandinavische taal het is, maar de betekenis is wel mooi!
@Valhalla: wat bedoel jij met dat plaatje ? Helaas is het wel de werkelijkheid. Die reactie's krijg je wel als je bv in het openbaar geeft (dus niet aleen kv moeder krijgen commentaar hoor )
Wilde er eerst niet op reageren omdat er al dingen over zijn gezegd en je zelf ook al hebt verduidelijkt. Maar toch even: Ik vind dit persoonlijk echt een rotopmerking! Alsof je in het donker in een hoekje moet gaan zitten om je kindje flesvoeding te geven.... Flesvoeding is gewoon een volwaardige voeding en iedereen heeft een eigen reden om die te geven. Zo komt het bijna op mij over dat je een bewijs moet hebben dat je bv toch echt geprobeerd hebt voordat je fv mag geven....
Ik dacht dat zij dit had geschreven Maar ik zie nu dat iemand anders dat had geschreven. Mag ik mijn hormoontjes de schuld geven ?
Kortom: het is nooit goed volgens sommige mensen. Dus kunnen we toch wel in elk geval hier op dit forum elkaars keuzes accepteren i.p.v. elkaar te veroordelen? Wel zo gezellig
Valhalla, je hebt helaas gelijk: het is nooit goed volgens sommige mensen. Dat zal je altijd blijven houden, dat kom je helaas overal tegen. Laten we het hier idd gewoon gezellig houden
Had ik idd al gelezen, je eerdere opmerking was alleen heel erg verkeerd gevallen dus ik wilde er wel even op reageren.... Laten we het er maar op houden dat het nog vroeg was/is
Mijn mening is het maakt niet uit wat een kind krijgt FV of BV, als moeder en kind maar goed in hun vel zitten. En zich er prettig bij voelen. of dat nou is met: supersterk op poeiermelk of met: supersterk op mama's melk Annemarie
Hmmm die opmerking valt mij ook behoorlijk verkeerd (ondanks je laatste opmerking) Wees er idd maar trots op dat je kind gezond en supersterk is. En laat ik nu maar ophouden met typen want anders komen er hele nare dingen uit.
Om een beetje een idee te geven van de cultuur hier, dit is een spotprentje uit een boek, geschreven door een jonge Zweedse moeder. De vrouw in de witte jas stelt de dame van het Zweedse CB voor: Vertaling: Burgerlijke ongehoorzaamheid in de 21ste eeuw: -"Niet vergeten! Geen fles, geen tut, geen poedermelk, alleen maar de borst!" -"Anders wil ze de borst niet meer hebben!" -"Je wilt toch geen kind met allergien?" -"De borst is de beste!" -"Iedereen kan borstvoeding geven!" (PS: ik wil hiermee echt niemand aanvallen die bv geeft, het plaatje geeft voor mij alleen een aantal eigen ervaringen weer)
Vind het flauw dat er telkens weer overnieuw op gereageerd moet worden, ze heeft het toch uitgelegd? Laat die ouwe koeien toch lekker zitten!
Whatever, wie maakte er hier een k*topmerking? Juist.... @ Marieke, hehehe.. verschrikkelijk dat het daar zo erg is. Het zou niks voor mij zijn. Ik had waarschijnlijk elke dag ruzie gemaakt Over allergiën.. Nathan heeft hier niks, nakkes, nada, nul allergiën. Hij heeft al kiwi, tomaat een aarbei gehad zonder reactie. Ik wist niet eens dat die dingen allergie opwekkend waren. Ik hoorde dat later pas via het CB. Ook is hij tot nu toe niet 1 keer ziek geweest. En ik heb nooit scheve ogen gehad bij het ziekenhuis, CB en kraamhulp toen ik melde dat ik direct op FV ben gestart (nou bijna direct, na 1 minuut aanleggen ofzo) Alleen van de HA (invaller) die begon moeilijk te doen. Ik heb haar gemeld dat ze normaal kon doen en mijn keuze kon accepteren, of maken dat ze weg kwam (net bevallen, hallo hormonen! Bitch )
Nou okee, hebben beiden gereageerd op een bericht zonder de berichten ervoor of erna te lezen. Staan we weer gelijk Kunnen we nu gewoon weer lief zijn voor elkaar? Haha en dan je kinderen leren dat ze lief moeten spelen, we vliegen elkaar al in de haren omdat de ene de borst geeft en de ander de fles... Wat f*ckt mij het nu wat een vreemde met zijn of haar kindje doet? Als je 't maar eten geeft... Verdorie er zijn mensen die laten hun kinderen sterven van de honger en dat soort dingen. Dat is erg. Dat is iets om je over op te winden en niet welke voeding yaddayaddayadda. Kan ook het weer niet de schuld geven want altijd gaat het op deze manier en dat is echt jammer. Ik stel voor dat iedereen effe zijn lange tenen intrekt, gewoon lekker doet wat ie zelf wil en zich niet zo laat opfokken. Maar goed, das blijkbaar te simpel of te moeilijk ofzo... Maar toch, zullen we het gewoon eens proberen? Wordt het vast veel gezelliger van
Gelukkig maar dat iedereen een eigen mening heeft Wat ik wel wil toevoegen, wat bij ons is voorgekomen: het zoontje van een vriendin van mij was enkele weken geleden hier, ik ging oppassen op hem. Mijn moeder kwam ook bij ons en heeft dat zoontje opgehaald. Echter, wat bleek toen ze hier waren? Dat zijn papa de flesjes met mama-melk was vergeten mee te geven, die waren in de koelkast blijven staan... En dat terwijl zijn mama ook een echte bv mama is (kleine is nu ruim 6 mnd en ze wil nog door gaan tot ie een jaar is, gelukkig gaat het goed en ik vind het ook super dat ze het al zo lang volhoudt) Wij waren hier thuis al bezig met over stappen, en ik had dus nutrilon HA in huis. Nou, in overleg met zn mama hebben we geprobeerd om hem kv te geven, maar meneer wilde het absoluut niet drinken! Hij vond het vies, want zijn gezicht vertrok helemaal. We hebben van alles geprobeerd, maar nee hoor, het wou niet lukken. Gelukkig hadden we die dag voor Lana net een flesdag, een dag volledig op kv, omdat ik wilde weten hoe ze daar op reageerde. Dus ik kolfde verder wel af. Weer met die vriendin gebeld en aangegeven dat ik dus genoeg bv in de koelkast had staan voor haar mannetje. Dit geprobeerd en gelukkig, dit dronk meneer heerlijk op. Wat ik dus wil zeggen, is dat je in dit soort situaties toch een soort van voordeel hebt als je kv geeft. Mocht Lana uit logeren zijn of bij de opvang en ik vergeet een keer de voeding mee te geven, is in elke supermarkt voeding te krijgen en zal Lana zonder problemen drinken. Ik ben daarom echt een voorstander om je kindje toch al af en toe een flesje kv te laten proberen voor de smaak. Net als met de hapjes, duurt het een paar keer voor ze het echt lusten. En in geval van nood, gaat het dan een stuk makkelijker met eten geven.
Kijk en daar heb ik nou een vreemd gevoel bij, om je eigen borstvoeding aan andermans kindje te voeden. Ook al doe je het niet live aan je borst. Dat vind ik een beetje vreemd, zou ik neit doen, denk ik. Maar goed, ieder voor zich natuurlijk, ik ventileer alleen even mijn gevoel daarbij
Mischien voor de smaak handig maar niet voor de gezondheid van je kindje. Nee kv is geen vergif. Maar met een flesje kv veranderd alwel de darmcultuur. Dus ik zou het nooit doen. Hier voor de nieuwsgierigen wat ik bedoel.