Hoi allemaal, Wie start er ook binnenkort met IUI? Ik zou graag wat ervaringen willen uitwisselen. Een beetje ons verhaal: We hebben allerlei onderzoek achter de rug en zijn onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. We hebben al een zoontje van ruim 2,5. Bij hem duurde het ruim twee jaar (23 rondes) voordat ik zwanger werd. Na zijn geboorte is mijn menstruatiecyclus verkort en inmiddels zijn we alweer 29 rondes bezig voor een broertje of zusje. De laatste ronde was ik er helemaal klaar mee en heb ik het ziekenhuis gebeld voor een vervolgafspraak (na verplichte 3 maanden zelf proberen na de THL). Gisteren hebben we adviesgesprek in het ziekenhuis gehad en de uitleg voor IUI gekregen: Ik moet nu mijn menstruatie afwachten (waarschijnlijk volgende week donderdag), dan vanaf dag 3 Puregon spuiten en vanaf dag 8 naar het ziekenhuis voor de follikel metingen. Wanneer er 2 of 3 follikels groot genoeg zijn, moet ik Pregnyl spuiten en de inseminatie plannen. Ik vind het allemaal best spannend. Ben benieuwd of de hormonen invloed hebben op mijn stemming en heel eerlijk gezegd ben ik een beetje bang voor een meerling zwangerschap... Tegelijkertijd ook heel blij dat we nu wat hulp krijgen en onze kans op een zeer gewenst tweede kindje vergroten. Ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen! Groetjes, Smitje
Hoi Smitje! Wat toevallig, we zitten in precies hetzelfde schuitje! Hier ook onverklaarbaar verminderd vruchtbaar en we mogen binnenkort met IUI starten. Waarschijnlijk volgende maand. We moeten nu eerst nog een kijkoperatie ondergaan om alles uit te sluiten en dan mochten we starten. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe alles zal gaan. Ik weet niet of we direct met hormonen moeten beginnen of een IUI in eigen cyclus krijgen. Ik heb namelijk best een regelmatige cyclus. Ik zou graag ook wel wat ervaringen willen delen als het kan. Ik ben benieuwd hoe het bij jou zal gaan Wij gaan voor onze eerste, inmiddels ronde 22
Wij starten morgen met poging 1 omwille van endometriose (zie onderschrift) 1 poging in eigen cyclus en vanaf volgende maand met clomid!
Hee Dames, Ook hier starten we met de eerste x iui weekend moet ik ongie worden en de week erna starten we met de iui! Ook hier op cyclus dag 3 echo en starten met spuiten van hormonen, en erna terug voor follikel meting en pregnyl spuit erna de insininatie! Hier ook een zoontje van 3 jaar en nu al meer als een jaar aan het proberen! Kijk operatie gehad en niets gevonden! Bij het doorspuiten van mijn eileiders deed de rechter eileider het niet.. Wilde hij niet was het een spasme of is hij egt dicht is een raadsel! Van onze zoon waren we zo zwanger daarom ool al snel doorverwezen en kunnen we gaan starten met het traject wat spannend allemaal!! Had zo gehoopt dat ons dit bespaard zou blijven...😥 Lijkt me fijn om hier wat ervaringen en emoties te kunnen delen... Liefs
Hoi allemaal, We zitten dus allemaal ongeveer in hetzelfde schuitje... Vinden jullie het fijn om met de behandeling te kunnen beginnen? Dora, hoe gaat het? L89, ben je ongesteld geworden?
Alles is heel goed en vlot verlopen bij ons! Ging eigenlijk allemaal heel goed en geen last of pijn van gehad! Ik had een iui in eigen cyclus, maar moest dus toch wel de pregnylspuit zetten om mijn eisprong min of meer te kunnen timen, dus heb nu wel wat last van zwangerschapskwaaltjes door die pregnyl. Ik weet nog dat mijn arts me zei dat ze liever geen iui in eigen cyclus deed, omdat je met een lichte hormonale ondersteuning betere kansen hebt... Maar ik ben van België en misschien staan ze er in Nederland net iets meer voor open! Nu afwachten maar!
Hoi allemaal! Wij willen in mei ook weer gaan bellen voor een doorverwijzing voor een tweede wondertje. Ons eerste kindje hebben wij ook via IUI mogen krijgen, is inmiddels 1 jaar oud. Hier is wel een oorzaak gevonden, mijn man is verminderd vruchtbaar. Succes allemaal!
Heel herkenbaar! Hier net begonnen met de behandeling (ook voor nr 2) hier leek het in eerste instantie ook onverklaarbaar... Maar bleek toch wel een zeer lage progesteron waarde te hebben na de eisprong (kwam niet boven 7 en ondergrens zou rond 20 zijn) dus naast puregon en pregnyl ook utrogestan. Nu overigens geen inseminatie maar gewoon lekker thuis☺️ Bij nr 1 ook al via iui (toen met inseminatie) zwanger en miskraam daarna wel puregon maar eisprong gemist en dus geen pregnyl gebruikt. Wel utrogestan en daaruit zwanger (met fantastisch resultaat) Succes allemaal!
Succes allemaal! Vandaag ben ik ongesteld geworden en mag dus woensdag beginnen met spuiten. Op welk moment van de dag doen jullie dat?
Hoi meiden ook ik doe IUI gaan nu tweede ronde in nadat de eerste mislukt is. Zijn al met al bijna 4 jaar bezig. Er is ook al een groepje met net startende IUI meiden http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/611968-februari-maart-2016-start-iui-46.html#post19688127 misschien tot daar. Veel succes iedereen xo
Ik heb endometriose en start volgende ronde met IUI (Gonal F en Ovitrelle voor de eisprong). Ik verwacht er niet teveel van omdat ik ook vocht in 1 eileider heb, maar we zullen zien. Nu eerst 'n kuurtje Duphaston om te zorgen dat ik een goede bloeding krijg.
Wij gaan in juni weer het IUI traject in. We proberen het nu eerst 3 maanden zelf. Mijn man maakt antistoffen aan. Daardoor is onze kans erg klein, maar er is desondanks wel een kans. Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat het ons toch weer gaat lukken via IUI. In 2013 zijn wij na 3 pogingen zwanger geworden van onze zoon die inmiddels 2 is.
Ik start begin mei met onze eerste IUI behandeling via een donor. Mijn man is helaas niet vruchtbaar. Ik heb een whatsapp groep aangemaakt met meiden die allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Dit om ervaringen te delen en vriendschappen op te doen. Als iemand het leuk vind, stuur je nummer prive en ik zet je erin!