ik heb clomid gekregen om mijn luteale fase (tijd tussen eisprong en menstruatie) te kort is. Maar had niet veel effect. Utrogestan werkt daarvoor wel bij mij. Clomid stimuleert de follikelproductie, waardoor er meerder eitjes kunnen groeien. Je hebt dus meer kans op een meerling. Maar ik heb een paar keer meerdere eitjes gehad, maar was niet zwanger!
Misschien is het handig om even te googlen naar de gebruiksaanwijzing? Daarin staat heel duidelijk beschreven waarvoor het gebruikt word. Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Clomid Dit geld overigens voor alle medicijnen!
Ik neem clomid (50mg) om sneller een eisprong te krijgen. Ik heb dus wel een natuurlijke eisprong, maar pas rond dag 20. Mijn man is verminderd vruchtbaar, en daarom zijn wij nu bezig met IUI. Mijn gyn heeft me na de eerste cyclus IUI clomid voorgeschreven zodat mijn cyclus korter zou zijn, en zodat ik niet steeds 3 - 4 keer op follikelmeting zou moeten gaan. Het kan dus ook voorgeschreven worden voor het versnellen van het rijpen van follikels.
Ik heb 8 rondes clomid gebruikt om een eisprong te krijgen (2009/2010) Helaas heeft dit niet geresulteerd in een zwangerschap.