Waarom krijgen sommige mensen alle ellende en anderen helemaal niets?

Discussie in 'De lounge' gestart door Klaproos, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Ik vind je vraag nogal zwart wit gesteld, alsof dat wat jij niet ziet er ook meteen niet is. Iedereen heeft recht op zijn eigen geluk. water, vind ik, nooit zou mogen gebeuren is een ander het gevoel geven dat deze persoon niet voldoende voor de kiezen heeft gehad om een net zo volwaardig mens te zijn als jij. Ook is het compleet aan de ander of die alleen maar naar het positieve wil kijken. Dat betekent niet dat er nooit ellende is geweest maar dat dit is wat die persoon staande helpt te houden. Ook hoeven mensen die ongelukkig zijn niet te gaan bewijzen of ze daar genoeg reden voor hebben. Niemand is ongelukkig voor zijn lol. Aandacht trekken? Verdienen bepaalde problemen geen aandacht dan? Echt iedereen moet 100% die keuze kunnen maken hoeveel reden ze hebben optimistisch of pessimistisch te zijn. Een ander staat gewoon niet in jouw schoenen.
    Wel geloof ik dat er een soort negatieve spiraal bestaat, met name bij getraumatiseerde kinderen. Zo zal een kind dat onzeker is omdat het mishandeld is daardoor ook sneller gepest worden, nog onzeker der worden, daardoor geen baan vinden enz.

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Wat vreselijk vervelend voor je moeder.
    Mijn moeder heeft altijd tegenslagen met haar chronische ziekte, terwijl veel mensen er juist prima mee kunnen leven.
    Dat vind ik dan ook vaak zo zielig.
    Sommige mensen lijken inderdaad in dat opzicht wel vaak net iets meer pech te hebben dan een ander.

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik ben het helemaal met je eens.

4. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
  5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik kan me eigenlijk heel goed aansluiten bij de reacties die al gegeven zijn.

iedereen zal zijn portie wel krijgen en het is vooral hoe je daar mee omgaat.

De één ziet negatieve dingen alleen negatief, de ander probeert uit de negatieve dingen iets positiefs te halen.

kortom het is niet altijd wat je ziet, je kunt niet aan iemand zien of deze persoon een gelukkig leven heeft zonder problemen.

een kort voorbeeldje: het is iets wat ik zelf meemaak maar dat wil niet zeggen dat ik hierover klaag of zo..
    ik heb een chronische ziekte en ben snel vermoeid. het is voor mij erg lastig om lang in de bus bijvoorbeeld te moeten staan als die vol is. dus ik stap de bus in en deze zit vol er stapt ook iemand in die loopt op krukken
    er staan wel 10 mensen op,of zeggen je mag hier wel zitten.. logisch want aan die persoon zie je dat die iets heeft en moeilijk lang kan staan. maar wie weet hoeveel meer mensen er in de bus staan die ook moeilijk kunnen staan waar je het niet aan ziet?

ook hoor ik vaak dat ik gemakkelijk zou kunnen werken ( heb een volledige Wajong uitkering) en dat ik de kantjes ervan af loop, profiteer enz.. maar ja je ziet aan mij niet dat ik een chronische ziekte heb,ze moeten eens weten hoe graag ik zou willen kunnen werken!

en dan heb ik het nog niet over mensen met andere problemen die je ook niet aan de buitenkant kunt zien.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Maar zo is het hier op het forum toch precies hetzelfde?

Als je niet al je "shit" in je handtekening hebt staan, ben je dus:
    - gezond
    - heb je gezonde kinderen
    - ben je heel makkelijk zwanger geworden
    - heb je een hele makkelijke zwangerschap
    - heb je geen miskramen gehad

Dus moet je niet overal je mening over geven, want daar weet je nou eenmaal niks van.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jaaa :D
    Hoevaak ik wel niet zin heb om die bij iemand op zijn/haar Facebook te zetten :p

8. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Het gras lijkt altijd groener bij de buren.

Wij hebben hier ook genoeg problemen. Lopen er alleen niet mee te koop. Dus dan lijkt het dat bij ons altijd alles goed gaat, en we gaan problemen hebben.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ik geloof niet dat er iemand bestaat zonder enige ellende/problemen. Soms lijkt het van de buitenkant zo geweldig te gaan en spelen er toch dingen waar niemand vanaf weet. Denk aan sommige mensen die zo vanuit het niets zelfmoord lijken te plegen. Anderen hebben meer zichtbare problemen (of hebben er gewoon geen probleem mee dit kenbaar te maken) waardoor het lijkt alsof de één meer problemen heeft dan de ander.

10. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik heb alleen de openingspost gelezen, maar ik denk dat iedereen weleens heftige dingen mee maakt. Alleen loopt niet iedereen ermee te koop, waardoor je ook niet alles van elkaar weet.

11. Melief

Melief Niet meer actief

Mee eens! Al ben ik eerlijk, die gedachtes heb ik af en toe ook wel. Zeker in de tijd waarin het zwanger worden bij ons niet wilde lukken.

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    mee eens.. al moet ik zeggen dat ik ons verhaal over de kinderwens wel gedeeld heb op tv..
    ik was samen met de draagmoeder afgelopen zaterdag en zondag te zien in " KRO de wandeling."
    en dit hebben wij gedaan om draagmoederschap wat bekender te maken en te laten zien dat zwanger worden niet voor iedereen even vanzelfsprekend is. ik wilde hiermee laten zien dat er geweldige mensen bestaan zoals de draagmoeder die iets heel moois over hebben voor een ander.

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik weet het eigenlijk ook niet. Ik denk ook wel dat veel mensen hun portie ellende krijgen en daar niets van laten merken, maar ik ken ook wel een paar mensen waar werkelijk waar álles meezit.

Ben er zelf alleen niet over uit of het gewoon pech heeft of een andere reden heeft.

14. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Eens met bijna alles wat boven mij gezegd is.

Ik heb soms ook het idee dat alles goed gaat bij mensen. Zoals een vriendin van mij;
    Zij is super slim, heel getalenteerd, alle energie van de wereld, krijgt altijd de goede baan, heeft haar leven perfect op orde, spreekt 3 talen, heeft een zeer fijne persoonlijkheid en kun je altijd op aan. Daarnaast is ze mega knap.
    Ze heeft al 6 jaar een vriend en binnenkort gaan zij een huis kopen.
    - Soms word ik best jaloers op haar situatie, maar ik moet dan denken: ik weet niet wat zij heeft doorgemaakt om te komen waar zij nu is. En misschien gaat haar leven ook niet perfect.
    Hoewel ik denk dat zij damn dichtbij perfectie leeft :p

Ieder huisje heeft zijn kruisje, maar soms zie je ze niet. En zul je ze ook nooit zien.

Leven en laat leven, focus op je eigen leven, met vergelijken kom je nergens :)

15. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ik heb het gevoel ook wel eens dat sommige mensen veel nare dingen overkomen...

Ikzelf mag in mijn handjes wrijven, we zijn allebei gezond, hebben gemakkelijk kinderen gekregen, goede financiele situatie, goede vrienden en een lieve familie... en toch maakt dat me wel eens bang... soms ben ik zo bang dat mijn geluk op is en dat er wel iets ergs moet gebeuren.... stom hé? :)

16. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet, wij hebben tot 2 jaar geleden een hele zware tijd achter de rug en nu gaat het allemaal wel weer. En in die tijd begonnen andere mensen ook meer over hun zware tijden te praten, en toen bleek dat bijna iedereen wel wat mee gemaakt heeft.

17. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik denk ook dat iedereen zijn portie wel krijgt.
    De een loopt er inderdaad gruwelijk mee te koop en de ander houdt het voor zichzelf.
    Ik ben ook van mening dat als je altijd bezig bent met de negatieve dingen in het leven, je daardoor in een neerwaartse spiraal terecht komt, waardoor je de goede en fijne dingen niet meer kunt waarderen.

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt. Het gras lijkt altijd groener aan de overkant.

Onze vorige buren leken altijd zo gelukkig. Een dochter en een zoon. Een eigen zaak. Dikke auto voor de deur. Verbouwingen aan hun huis tot alles er picobello uit zag. Vaak op vakantie. Het leek hun allemaal voor de wind te gaan en ik was ook stiekem een beetje jaloers.

Totdat ik steil achterover sloeg....ze gingen scheiden. Huis moest verkocht. Dikke auto moest verkocht. Etcetera.

Dit heeft me aan het nadenken gezet.

Buren een eindje verderop lijken het ook zo voor elkaar te hebben. Gelukkig getrouwd. Zoontje. Dochtertje op komst. Mooi huis en prima ingericht. Vaak op vakantie of weekendjes weg. Overal geld voor lijkt het wel. Maar ik ben niet meer jaloers. Want ook daar gebeurt vast wel eens iets wat niet gezegd wordt en wat ik dus niet weet.

Ook zijn het vaak de sterkste schouders die vaak de zwaarste lasten dragen.

19. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dat hoor ik zo vaak van mensen. Dat ze bang worden omdat ze te gelukkig zijn op het moment.
    Ik heb juist zoiets van: het gaat nu redelijk, het gaat vast slechter :p We haven't reached bottom yet, people! zoiets, haha.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Ik denk dat iedereen wel het nodige meemaakt, maar niet iedereen vat het hetzelfde op en niet iedereen kan hetzelfde dragen.

Voor de buitenwereld lijkt hier alles goed te gaan, en eerlijk, we hebben het ook niet slecht. Wat mensen niet zien (en ik ook niet mee te koop loop) is dat ik al dik anderhalf jaar vecht tegen een ppd en dat dat een aardige druk op je relatie geeft, mijn schoonvader een alcoholverslaafde smeerlap is (denk jonge kindjes) is en mijn man een niet al te leuke jeugd heeft gehad.

Niet alles is wat het lijkt wil ik alleen maar zeggen.

Deel Deze Pagina