Waarom laat mijn kind los tijdens de borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Viviennee, 25 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik heb haar de eerste dagen wel wat aangelegd, maar het mocht niet meer omdat ze afviel en niet op temperatuur kon blijven. De laatste avonden kan ik het weer proberen, dan is ze wakker, en op zich hapt ze wel goed aan en soms hoor ik haar ook een paar slokjes drinken, maar dan laat ze weer los/doet niks meer en laat uiteindelijk los.
    Dit herhaalt zich een paar keer en daarna is ze superboos en probeert ze nog wel aan te happen maar laat dan eigenlijk meteen los.

    Ik wil tzt wel een lactatiekundige kopen, maar ze is nu overdag toch niet wakker dus dat lijkt me meer iets voor volgende week.
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Ik zou dat even overleggen met je LK.
    Klinkt wellicht niet leuk, maar van uitstel komt regelmatig afstel, is de ervaring hier op het forum...
    En van wie mag je eigenlijk niet meer aanleggen?
     
  3. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    In het begin niet, ze moest al haar energie sparen. Nu ze gestaag wat aankomt probeer ik het weer.
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Inderdaad zsm lactatiedeskundige inroepen en even tongriempje laten checken.
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    #5 Shakes, 25 okt 2019
    Laatst bewerkt: 25 okt 2019
    En heb je dan in de plaats gekolfd? Hoe vaak? Het klinkt namelijk alsof er te weinig melk komt?
     
  6. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, ik kolf prima. Heb nog steeds tussen liter en 2 liter in de koelkast/vriezer. Ze drinkt nu 80 en moet eigenlijk alweer wat omhoog.

    Ze drinkt fulltime bv met kolf.
     
  7. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Okay. Kan zij er iets mee dan als mijn kind alleen maar knock out ligt en niet eens gaat aanhappen? :roflmao:
     
  8. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ze is twee weken oud en drinkt 80 in de fles? Hoe lang duurt zo'n voeding? Ik denk dat haar speentje misschien wat te groot is, waardoor ze erg makkelijk aan melk komt via de fles. En dus gefrustreerd geraakt omdat ze aan de borst harder moet werken.

    Heb je nooit begeleiding van een lk gehad? Denk dat het nodig is om meteen hulp in te roepen, als je je dochter nog aan de borst wil krijgen.
     
  9. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Jep.
     
  10. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Sjah.. te vermoeid, te weinig melk, te sterke toeschietreflex, korte tongriem, niet juist aanleggen, te afgeleid... het kan van alles zijn. Ik zou hulp inschakelen van iemand met meer ervaring/verstand. Familie/vriendinnen/kraamzorg/lactatiekundige/etc.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  11. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ze kreeg altijd de P-speen, maar ze moest echt meer gaan drinken om aan te komen en energie te krijgen, dus sinds een paar dagen heeft ze de 1-speen erop. En drinkt ze idd wat meer. Daarvoor was het 60.
    Dr Brown's, overigens.

    Overdag gaan de flessen altijd met pijn en moeite, want te moe. s Avonds wordt ze steeds wakkerder en zeurt ze de afgelopen dagen zelfs om extra.

    Overdag aanleggen is nu dus ook nog voor niemand leuk, zeker niet nu ik daar zelf nog niet goed genoeg in ben. s Avonds proberen we het wel nu ze aankomt, een avond of 2-3 nu.
     
  12. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik heb de LK-pagina al klaar staan, dacht alleen dat zij ook nog weinig zou kunnen als baby alleen maar slaapt.
     
  13. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Lk kan zeker helpen, ook voor het loslaten
    Soms word het vergoed door je zorgverzekering :)
     
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee hoor. Zij kan ook meekijken of je het juiste advies gekregen hebt mbt aantal voedingen en hoeveelheid. En ze kan je leren hoe je aan droomvoeden doet. Een lk is er niet enkel voor bv.
     
  15. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik moest mijn dochter in het begin echt prikkelen om te blijven drinken. Haar ideale idee van de wereld was 24/7 liggen dutten met een borst in je mond en daar eens per 20 minuten een slokje uit nemen. Mijn tepels waren het daar niet mee eens ;) LK heeft toen geholpen met laten zien hoe haar meer te stimuleren.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  16. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja hier niet, was eerst niet van plan zwanger te gaan worden dus ben super basic :rolleyes: Maar goed, dat is het punt niet.

    Zal maandag bellen
     
  17. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Als mijne echt honger heeft wordt ze alleen maar pissig als ik haar wil aanleggen. Als we s avonds oefenen doet ze oa ook wat jij hier beschrijft idd
     
  18. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Aantal voedingen en hoeveelheid was hier puur om aan te komen. Ze is van 2760 afgevallen naar 2580 en bleef daar 3 of 4 dagen op hangen. Ze is net op tijd weer gaan groeien.
    Nu ze aankomt durf ik dus ook weer wat meer met haar. Ze zit nu vandaag nog net onder haar geboortegewicht.

    Ze moest per se om de 3 uur mbt aankomen, en vooruit, s nachts mocht ik er dan 4 uur tussen laten, maar ik laat haar de nachten zelf beslissen nu. Dat wordt dus meestal ergens tussen 4 en 6 uur nu.
     
  19. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Als je een goede LK benadert is ze wellicht ook wel bereid om s avonds langs te komen als jij aangeeft en uitlegt dat je denkt dat het dan zinvoller is.

    Maar ik zou zeker maandag bellen want hoe langer je wacht hoe kleiner de kans dat je haar nog aan de borst krijgt.
     
  20. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, stom he. Mijn VK zei dat ze met 3 weken misschien beter kan live voeden, moet je alleen tot die tijd productie hoog houden bla bla. En hier snel snel want anders lukt het nooit meer :$
     

Deel Deze Pagina