Waarom ligt dat zwaar op me maag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ummi92, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

In België is alleen de poliovaccinatie verplicht, de rest is vrije keuze (weet niet of dat in NL ook zo is?)

Mijn dochter heeft tot nu drie vaccinaties gehad. Ze is er gelukkig helemaal niet ziek van geworden, geen verhoging, geen huilerigheid, niets. Bij de eerste vaccinatie had ze wel wat opgezwollen dijbeentjes, maar de tweede ronde met 3 maanden hebben we bij een kinderarts laten doen en die prikte heel ouderwets in haar billetje. Helemaal niets van gezien/gevoeld later.

Mijn dochtertje reageerde er goed op maar ik zal ook zeker kritisch blijven omtrent vaccineren... denk maar dat je kindje na vaccinatie bijna 100% beschermd is tegen verschillende dodelijke ziektes en als ze er niet goed op reageert kan je altijd besluiten ze uit te stellen of over te slaan.

2. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ik heb precies hetzelfde, alleen heeft mijn dochter de 1e prikjes al gehad. Ze moet nog steeds voor de BMR die had ze eigenlijk met 14 maanden al moeten hebben. Ik blijf het uitstellen... Ik twijfel ook heel erg

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wat ik uit jouw post opmaak is dat je niet zozeer twijfelt over uberhaupt wel of niet vaccineren, maar dat het moment je niet zo'n goed gevoel geeft???
    Als ik jou was zou ik gewoon vragen of je de eerste vaccinatie wat uit kan stellen met een paar weken...

Hier overigens alle vaccinaties tot nu toe gewoon (bewust!) gehad, en ja ook goed over nagedacht.
    Ze heeft nergens last van gehad en tot nu toe ook niks aan over gehouden!

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    o, ja en wat ook wel helpt om de bijverschijnselen wat milder te maken en lichama beter te helpen omgaan met de vaccinatie is tujababy van VSM en vallen en stoten gel een paar dagen op de zere plek smeren (Elise krijgt echt van die dikke harde plekken ondanks dat voor en na de vaccinatie de plek goed gemasseerd wordt)

Tujababy druppels | VSM Geneesmiddelen maakt geneesmiddelen uit de natuur. Homeopathie en fythotherapie
    Arnikind Vallen en stoten gel | VSM Geneesmiddelen maakt geneesmiddelen uit de natuur. Homeopathie en fythotherapie

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik zou het wel doen liever veilig dan dat ze straks een van die ziektes oploopt.

ik heb mijn dochter ook laten vaccineren, heb zelfmet tranen in mijn ogen gestaand met de eerste prikjes maar watmoet datmoet.. Ze is nu wel beschermd.

6. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat het goed is dat je erover nadenkt en het niet klakkeloos ondergaat. Maar het niet doen, zou ik echt niet durven. De risico's van enten zijn echt lang niet zo groot als de risico's van niet laten enten. Dus laat je niet gek maken door allerlei sites.

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

De eerste keer dat er hier geprikt moest worden, viel me dat ook ontzettend zwaar op de maag. Logisch ook, je laat een spuit zetten in je baby... Maar ik was wel zo realistisch om te weten dat over het algemeen de voordelen groter zijn dan de nadelen van enten. Bespreek je gevoel met het CB, laat je goed voorlichten, je hoeft niet alle prikken te doen, ook niet in cocktail-vorm.

8. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Misschien een aardig voorbeeld: een vriendin van mij is zelf heel ziek geworden en zelfs blijvend beschadigd door vaccinaties. Zij is inmiddels arts. Ik heb haar gevraagd hoe zij staat tegenover vaccinaties en zij zei dat ze mij zeker aanraadt te laten vaccineren.

9. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Bij mijn oudste dochter ben ik pas met 4 maanden begonnen met vaccineren.

Mijn jongste ( nu 4 maanden) werd geadviseerd om met 8 weken te starten, daar er kinkhoest was geconstateerd bij iemand in onze directe omgeving. Ik ben nu met 8 weken begonnen....gelukkig heeft ze nergens last van gehad....

10. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    mijn dochter heeft alle vaccinaties gehad tot nu toe en helemaal geen last ja bij de eerste had ze iets wat verhoging en voor de rest niks ik heb liever dat ze die prikken krijgt dan dat ze het risico loopt om een of andere enge ziekte op te lopen

11. ahuka

ahuka Nieuw lid

9 sep 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed even een vader aan het woord hier, als er al een post is geweest door een vader... Sorry!

Allereerst wil ik even zeggen dat het vaccineren in Nederland niet verplicht is, ook voor polio niet(!). En ten tweede je moet doen waar je je goed bij voelt, ook al zeggen site's en dokters of artsen dat het moet. En zelfs de kinderbescherming kunnen je niets maken, het is jou/jullie kind en hebt alle recht om zelf de keuze te maken.

Naast vader ben ik ook bioloog en heb ik zelf mijn zoon, nu negen maand, nooit in laten enten. Voor ons klopte het ook niet en na wat verder onderzoek en een aantal lezingen hebben we de knoop doorgehakt om het niet te laten doen. Hier zijn onze overwegingen en 'hak' momenten:

De daling van kinderziektes in de Nederlandse geschiedenis is begonnen ver voor dat wij in Nederland, 1974, zijn begonnen met vaccineren. Grafiek van de mazelen; http://www.vaccinvrij.nl/img/mazelen.gif
    De daling van deze kinderziektes in Nederland werden veroorzaakt door een beter leefmilieu in Nederland. De wc was in ieder huishouden aanwezig en er was meer aandacht voor hygiëne in het algemeen. Als je dit aan een arts voorlegt zal hij dit niet geloven. Waarom niet?: in hun boeken begint de grafiek niet bij 1901 maar bij 1974... Dat is toch raar, of niet? Eigenlijk niet want vele van die boeken worden geschreven of idd gefinancierd door grote farmaceuten... *kassa gerinkel*

Daarnaast wordt, als je borstvoeding blijft geven, je kind nog steeds beschermt door jou (moeder's) immuunsysteem. De antistoffen tegen ziektes die door jou zijn gemaakt worden ook dan nog gebruikt door je kind. Dit wordt wel eens vergeten maar is zeker nog belangrijk. Hiervoor heb je geen middeltjes of prikken nodig, je draagt het altijd bij je. Het lijkt me ook dat dat een veiliger gevoel moet geven dan een spuit in je kind te zetten.

Verder is het inspuiten van ziekteverwekkers in de bloed baan zeer onnatuurlijk voor het lichaam. Wat er natuurlijk gebeurt met ziekteverwekkers is dat ze via de mond of neus binnen komen. Vaak worden ze weggevangen door de haartjes in de neus of gedood door het zure milieu in de mond. De ziekteverwekkers die gevangen worden, worden hierna afgebroken in deeltjes. Deze deeltjes worden door het lichaam als vreemd herkent en er worden antistoffen gemaakt... Geheel natuurlijk! Het kind wordt niet ziek maar is wel beschermt.
    Na de mond krijgen we de luchtpijp of slokdarm, ook allebei bezet met haartjes met de zelfde werking, zo niet beter, als de neus.
    Na de slokdarm komt de maag en iedereen weet wat daar met ziekteverwekkers gebeurt. Hier worden ook alle deeltjes van de ziekteverwekkers herkent en komen ook natuurlijke antistoffen tot stand.
    Let wel al dit werkt het best als het kind gezond is, genoeg frisse lucht, gezonde voeding krijgt en beweging.

Er zijn wel eens verhalen over kinderen die na een prik koorts krijgen. In mijn ogen is dit nogal wiedes! Het lichaam van je kind is letterlijk in shock! Er is een ziekteverwekker, vaak meerdere, in het lichaam aangetroffen die door alle natuurlijke afweersysteem heen is gekomen, er moet actie komen. Dit doet het lichaam door het verhogen van de temperatuur, soms zelfs zo hoog dat er stuipen ontstaan. Als het lichaam zo in shock is staat in het lichaam alles even stil, de ontwikkeling van de hersenen, boten, spieren, motoriek. Er zijn doktoren die hier een verband zoeken naar de tegenwoordige hippe jeugd aandoeningen als ADHD en bepaalde vormen van autisme.

Verder hebben wij een beetje onderzoek gedaan wat er eigenlijk in zo'n prik zit. De ergste dingen; morfine, zware metalen(kwik) en formaldehyde(!).
    Morfine; pijnstiller en zorgt voor verhoging. Een pijnstiller in een prik konden we nog begrijpen maar dat het voor koorts zou zorgen vonden we een beetje raar. Maar eigenlijk is koorts zeer goed voor het immuunsysteem, het kan beter zijn werk doen en de rest ligt even stil in het lichaam. Je wordt toch altijd slap als je koorts hebt? Komt omdat je maag, darmen en lever even op pauze worden gezet.
    Zware metalen: Allereerst worden ALLE zware metalen opgeslagen in je lichaam. Je kunt er niets mee daarom poep je ze normaal ook uit, maar... het wordt in het bloed ingespoten! Het kan dus nergens heen en wordt door het hele lichaam gespoeld en verspreid waar het het hele leven blijft! Dit is waarschijnlijk, een van de, oorzaken van de vele geestelijke jeugd aandoeningen.
    En dan kwik: kwik is zo'n beetje de meest giftige stof voor de mens. Mensen die met kwik werken hebben speciale handschoenen aan die voorkomen dat er kwik op hun huid komt, een druppel op je huid is al genoeg om binnen een paar maanden te sterven. Een andere zeer nare eigenschap van kwik is dat hoeveelheden die je niet doden zich ophopen in je hersenen en daar letterlijk je hersenweefsel wegvreten. Dit proces stopt ook niet, eenmaal in je hersenen blijft het kwik jaar in jaar uit zijn vernietigende werk doen... Het is een kleine hoeveelheid in een prik maar toch...
    Formaldehyde: wordt vooral gebruikt om dode mensen of dieren te conserveren. De toerende shows als Human Body of Corpenwelt al die dode lichamen worden behandeld met deze stof. Ook de kikker of slang op de lagere school liggen in formaldehyde. Veroorzaakt kanker en koortsstuipen...

Zo dit zijn de grootse doorslaggevende dingen die ons er toe hebben gezet om onze kleine niet te laten inenten. Ik hoop van harte dat jullie er iets uit kunnen halen wat goed voor je voelt. Mijn bedoeling is niet om iedereen te bekeren, iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt!!!!
    Maar een kleine irritatie die ik toch wel opgebouwd heb in mijn 'strijd': Mensen die zeggen dat ze niet alleen hun eigen kind beschermen maar ook die van een ander...? Waarom ben je bang voor een ziek kind als je eigen kind is ingeënt...? Waarschijnlijk omdat de meeste kinderen bij een uitbraak(je) van een kinderziekte vaak allemaal zijn ingeënt!

12. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Dankjewel voor je uitgebreide reactie Ahuka.
    Ik heb geen zin om een strijd aan te gaan maar wilde toch even lezen wat er zoal gereageerd wordt.

Ik denk dat niemand elkaar moet proberen te bekeren, laten we elkaar wel vrij laten in de keuzes die we maken.

Ik heb mijn keuze nog niet gemaakt, los van de keuze om kritisch te zijn en er goed over na te denken voordat het weer "zo ver" is.

13. kv78

kv78 Actief lid

19 apr 2011
    348
    0
    16
    Ik denk dat het ook belangrijk is om je eens te verdiepen in alternatieven.
    Wij laten onze kinderen op homeopatische basis " enten".

Dus kijk verder dan je neus lang is.

14. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Mag ik vragen hoe dat werkt?

Ik weet dat mijn man als kind zo panisch voor prikken was dat hij er één niet hoefde maar er een pilletje voor kreeg van de huisarts.. ?

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ahuka, waar vind jij terug dat er kwik in vaccinaties voorkomt.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Overigens is een heel groot deel van je tekst geplakt en geknipt van het internet, geen idee of het je eigen site is.

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zou maar zo kunnen. Heeft speciaal een account aangemaakt om hier te reageren? :(
    Edit: is lid sinds 9 september 2011...maar dit is zijn eerste bericht.

Hier wel gewoon de entingen laten doen. Mijn mening: voorkomen is beter dan genezen.

Wat zou er gebeuren als niemand meer zijn kind zou inenten? Zou dat een goede ontwikkeling zijn? Ik betwijfel het....

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Overigens lees ik ook steeds in de tekst over 'Nederland'.. iedereen is er zeker van voor eeuwig in Nederland te blijven vertoeven? Wij blijven hier niet wonen, wil nog zeker een keer (of vaker) naar Indonesie (roots) en veel andere plekken bezoeken incl kids, neem aan dat ik niet de enige ben.

19. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    @ Ahuka: vaccinaties worden niet rechtstreeks in de bloedbaan ingespoten, dus die redenatie klopt niet...

20. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik ben het eens met de laatste 2 opmerkingen. :)

En het zou best kunnen dat er nadelen kleven aan inenten maar ik vind het risico om het niet te doen toch te groot; ik zou mezelf nooit vergeven als mijn kind later polio kreeg of iets dergelijks...

Deel Deze Pagina