@Umm85: In vaccins zit Thimerosal wat ongeveer voor 50% uit kwik bestaat. Het is een desinfecteringsmiddel wat gebruikt wordt om de vaccins zo lang mogelijk goed te houden. En ja het deel over de ingrediënten van de vaccins is idd geknipt. Maar ik dacht dat dat het was...? En als je naar het buitenland gaat heb jij en je kinderen inderdaad nieuwe prikken nodig. Dit omdat de hygiëne in het buitenland nogal eens te wensen overlaat. @Kristelstrijbos: dat klopt het wordt in het spierweefsel ingespoten. Waarna het geleidelijk aan het bloed wordt afgegeven omdat de spiercellen waarin geprikt wordt sterven. Die spierpijn na een prik herken je vast nog wel, dit is daar de oorzaak van. Dus het klopt dat het niet direct in het bloed wordt ingespoten maar het effect is het zelfde. Mijn punt wat ik wilde maken is dat het afweersysteem (mond, neus, maag enz.) van het kind wordt omzeild. @BeHappy: klopt dat dit mijn eerste reactie is. Het is de account van mijn vriendin die hier vaak op kijkt maar niet zo graag zelf iets zegt. En ik wilde onze twijfels/opgedane kennis met jullie delen. Overigens voorkomen vaccins niets. Vele kinderen die zijn gevaccineerd krijgen nog steeds de ziekte waarvoor is ingeënt. En om op je laatste stelling te reageren. Er was een richtlijn om het vaccin voor Polio in 2000, en wederom in 2005, uit de DKTP te halen net zoals er tegenwoordig niet meer geprikt wordt tegen Pokken. Dus ik vraag me persoonlijk af of er wel iets zou gebeuren. Maar ik denk dat we teveel van het onderwerp afwijken nu.
maar dat is geen antwoord op mijn vraag, kun je mij aantonen dat die Thimerosal in de vaccins in het rijksvaccinatieprogramma zitten. En wat het buitenland betreft heb ik het niet alleen over de hygiene, ook over de ziektes waar wij voor worden ingeeent maar daar nog wel heersen.
Overigens Ahuka, wat betreft de pokken. Die zijn sinds halverwege jaren 70 volledig uitgeroeid op deze wereld.. Het kan toch gewoon gebeuren dat de vaccinaties worden aangepast, lijkt me nogal logisch, maar dat heeft tijd nodig.
Op deze site kan je zoeken op bijlsuiters van vaccinaties, ook die van het RIVM. Daar staan ook de ingredienten die soms niet mis zijn maar ook wat de mogenlijkheden qua enten zijn. Bij de HIP is het bijvoorbeeld mogenlijk 1 injectie te geven met 12 maand en dat zijn ze net zo goed bescherm als wanneer ze er 4 krijgen vanaf de leeftijd van 2 maand Gezondheid Nieuws, Medische Dossiers, Ziekten & Medicijnen - ConsuMed Briljant trouwens dat in de bijlsuiter van Hepetitus A (vanaf 1-10-11 in het vaccinatieprogramma) staat dit: Niet gebruiken bij (= contra-indicaties) o.a. Kinderen jonger dan 16 jaar (alleen indien strikt noodzakelijk)
en die HIB staat zelf in je tekst waarom ze die al vroeg geven, omdat zeer jonge kinderen de grootste bedreigde groep vormen.
Ik ben ook druk aan het afwegen wat te doen.. De enigste reden om al wel met 2 maanden te beginnen is dat er momenteel meer kinkhoest heerst, en dan zijn baby's onder de 6 maanden de risicogroep. Heb vandaag een homeopaat gebeld en zij schrijft een zogenaamde onstoringskuur voor, zodat de vaccinaties niet zo hard aankomen. Wat betreft hepatitis B: vind ik ook totaal onnodig om nu al te geven. Voor polio, difterie en tetanus geldt hetzelfde, maar eengezien die bij de kinkhoest zitten ontkom je daar niet helemaal aan. Volgens onze CB-arts is het ook juist de kinkhoest component die de bijwerkingen geeft. Zijn hier mensen die ervoor gekozen hebben om losse vaccins te geven? Zoals kinkhoest?
dom.. eerder zei ik het goed. zal de warmte wel met de hormonen geweest zijn, niet dat beeb hier hep B wel krijgt ofzo
Sorry hoor, ik kan snappen dat de eerste prikken eng zijn. (Vond het zelf ook afschuwelijk en zat redenen te verzinnen waarom ik het niet zou geven). Maar het is gewoon ronduit DOM om de vaccinaties niet te geven. Er zijn altijd van die ''geiten-wollen-sokken'' types die daar mooi op inspelen bij onzekere ouders. De reden waarom er in NL weinig van deze ziektes heersen, is gewoon omdat er vaccinaties zijn en de reden waarom GGD en RIVM benauwd zijn voor epidemieën is omdat steeds meer mensen de vaccinaties uitstellen of helemaal niet geven, maar wel doodleuk met zijn allen op vakantie gaan. Dan kunnen er misschien wel 5 ouders doodleuk zeggen: Mijn kind heeft geen enkele vaccinatie gehad en is toch gezond en heeft nog nooit een griepje o.i.d. gehad, maar ik zou dat risico persoonlijk liever niet nemen. Ik ben blij met het feit dat de vaccinaties bestaan, want je ziet het nu maar met de kinkhoest , moet er niet aan denken dat mijn kerel daar de volle pond van zou krijgen. Voor een volwassene is het al amper uit te houden. Mijn idee ervan: Hou toch op met die complot-theorieën en het uitpluizen van de ingrediënten van medicijnen en vaccinaties. Zelfs als je op een simpele verpakking kijkt in de supermarkt zit er zoveel van vanalles is en bij medicijnen e.d. zijn het een hoop dingen waarvan we de naam niet kennelijk en afzonderlijk misschien schadelijk zijn, maar icm met de andere bestanddelen dus weer totaal niet. Simpele scheikunde. Die vaccinaties zijn nodig en de bijwerkingen ervan wegen LANG niet op tegen de daadwerkelijke ziektes die ze kunnen krijgen als je het niet doet.
Ik denk altijd aan mijn collega; die zit zwaar gehandicapt in een rolstoel omdat zijn ouders hem niet hebben laten inenten (of omdat ze dat niet konden, dat kan ook). Hij heeft daardoor polio gekregen als kind...
Ik ga daar wel voor kiezen zo gauw onze vaccinatie tijd weer aanbreekt. Zoals ik eerder al zei, ik wil kritisch prikken.. (kijk maar eens op de site van nvkp)
De site heb ik bekeken, maar ik vond nog niet echt een concreet advies. Het leek alsof ze sowieso niet zo voor kinkhoest-vaccinaties zijn. Hoe heb jij het gedaan bij jouw kinderen?
Mijn dochter heeft alle inentingen tot nu toe gehad, ze is nu 2,5. We zijn hier eigenlijk 'pas' vanaf mei dit jaar bezig met wat kritischer kijken naar voeding e.d. Ik ben nog volop aan het oriënteren. Een definitief advies geven ze in ieder geval niet nee, maar niemand kan dat ook echt, zeggen of het wel of niet goed of slecht is. Ik ben blij dat die site niet geheel anti vaccinaties is maar twee kanten ervan laat zien. Ik hou ondertussen ogen en oren open, we hebben nog even..