Waarom lukt het niet? Meerdere met korte cyclus? =(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jaysa, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaysa

    Jaysa Actief lid

    24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik begin mij een beetje zorgen te maken.. Ik ben nu 22 jaar en ik ben eind september 2010 gestopt met de pil.. We gaan nu dus ronde 8 alweer in en begin me echt zorgen te maken.
    Ik dacht echt dat het deze maand was gelukt! Nou niet dus. Je leeftijd heeft natuurlijk niets met de vruchtbaarheid te maken maar ik dacht ben lekker jong en het gaat vast snel!
    Ik hoopte dus echt dat het binnen 4 maandjes zou lukken!
    Ik heb een hele korte cyclus namelijk 20 dagen! Ik had afgelopen maand een positieve ovulatie test, we klussen veel.. Zou niet weten wat er mis kan zijn! Denk dat ik de hoop maar een beetje op ga geven.. Meer mensen met een beetje hetzelfde verhaal? Of mensen die wat meer weten over zwanger worden met een korte cyclus? Liefs
     
  2. Jaysa

    Jaysa Actief lid

    24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand :(??
     
  3. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    hoi, wat jammer dat het niet lukt he. het zou kunnen dat het nog met het ontpillen te maken heeft. dat kan wel een jaar duren.
    als je twijfelt, zou je naar de huisarts kunnen gaan. hij of zij kan je vast meer vertellen en je eventueel doorsturen.

    ik ben sinds ik in december gestopt ben met de pil niet meer ongesteld geworden. afgelopen vrijdag ben ik naar de ha geweest en ik ben direct doorgestuurd.
    dus wie weet jij ook! je kunt altijd je twijfels aangeven.

    en leeftijd heeft wel met vruchtbaarheid te maken. jij zou nu heel vruchtbaar zijn. ik geloof dat het vanaf je 25e of 26e weer iets terugloopt, al ben je dan natuurlijk ook nog heel vruchtbaar.

    succes!
     
  4. Jaysa

    Jaysa Actief lid

    24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super bedankt voor je berichtje! Kan ontpillen een jaar duren? Wow dat wist ik niet.. De apotheker vertelde me dat het al lang uit m'n lichaam is Mja die weten ook niet alles! Ik maak me gewoon zorgen :( 8 maanden zonder resultaat! M'n vriend en ik hadden afgesproken om na een jaar naar de dokter t gaan! Ik ben bang dat ik geen eisprong heb met een cyclus van 20 dagen! De dokters assistente zegt van wel!! Heel vaag al die dubbele antwoorden.. Miss gaat het sneller als ik me erbij neer leg dat het niet lukt ofzo...liefs
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hoe lang is je cyclus en op welke dag daarvan is je eisprong?
     
  6. Jaysa

    Jaysa Actief lid

    24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn cyclus duurt 20 dagen, waneer mijn eisprong precies is weet ik niet.. Heb 1 x positief getest en dit was aan het einde van mijn menstruatie... :s
     
  7. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Let daar deze cyclus dan even goed op, ga testen of tempen, of beide, en kijk even hoe je cyclus in elkaar zit.
    Idealiter heb je een cyclus met een luteale fase, (de fase vanaf je eisprong tot je eerste menstruatiedag weer), van 10-14 dagen.
    Met visoliecapsules of tarwekiemoliecapsules kun je je cyclus beter op regel krijgen trouwens. Behandeling van een osteopaat doet vaak ook erg veel goed.
     
  8. Jaysa

    Jaysa Actief lid

    24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de info' ga straks even viskuit capsules halen.. Wanneer moet je beginnen met ovulatietesten?
     
  9. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Een cyclus van 20 dagen is kort. Ik heb ergens gelezen dat je cyclus minimaal 21 dagen moet zijn. Wat vooral belangrijk is, is je lf. De tijd tussen eisprong en menstruatie. Is dit minder dan 9 dagen, dan kun je beter naar de gyn.

    Succes ermee!!
     

Deel Deze Pagina