Waarom lukt het niet om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zoe1, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Nou ik geloof dat ik inmiddels op het wachtbankje zit, obv mijn temp had ik eerder een ei dan een pos ovutest :x rotdingen
    Niet kansloos, maar niet ideaal geklusd

2. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    He bah Bouwjaar jij ook al niet blij met de ovu testen. Stomme dingen ook :(

3. sunny me

sunny me Lid

24 feb 2012
    36
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ik heb het een en ander terug gelezen en ik krijg het gevoel dat ik helemaal nog niet zo lang bezig ben.

Maar toch maar even mijn verhaal hier doen. Want de buiten wereld begrijpt er niet zo heel veel van.

Ik ben nu 27 en mijn man 30. Ik heb altijd maar 1 droom gehad en dat is moeder worden. Jan 2012 durfde ik de stap eindelijk te nemen (nogal een volle rugzak en ik was bang de opvoeding te doen, zoals mijn ouders dat deden). Maar goed waren gestopt met de pil.

Inmiddels hebben we de eerste testen gehad en moesten we het nog tot aan juni weer opnieuw zelf proberen. Of ik wel wist dat je ook ovaluatie testen hebt, kan tempraturen en naja noem alles maar op. Verder moest ik er vooral niet mee bezig zijn. Dus netjes geen sites meer bezocht, geen zwangerschapstesten meer gedaan (maar uit je gedachte gaat het nooit).

We zijn een geklust huis, 2 vakanties, weekendjes weg en een trouwerij verder. Nou het helpt allemaal geen zier. Heel de vrienden kring is zwanger......

En ik niet....

Ik vind het allemaal zo leuk niet meer. De naaste mensen weten dat ze er niet meer naar moeten vragen en dat ze het vanzelf wel een keer horen...

Maar wat moet ik mezelf wijs maken?

4. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Radiogirl, bedankt voor het welkom. Idd niet fijn dat het nog niet gelukt is, maar wel goed om er hier over te praten.

Bouwjaar, vervelend dat je ovutesten niks duidelijks hebben aangegeven, maar goed geklust. Duim voor je.
    Ik gebruik ook de zwanger en kids ovutesten en heb altijd een posi test.

Sunny, wat vervelend dat het nog niet gelukt is. Begrijp dat het moeilijk is, als iedereen om je heen wel zwanger word en jij niet. Heel herkenbaar. En idd dat je het van je af moet zetten....pfff makkelijker gezegd dan gedaan. Succes meid, het komt echt wel een keer! Ik duim voor jou!

Hoe vaak doen jullie het in je vruchtbare periode? Ik heb namelijk al van alles geprobeerd! Ene cyclus elke dag, dan weer om de dag. Dan alleen vruchtbare periode. Zelfs met mn benen in de lucht en klaargekomen na ML. Helaas zonder resultaat.
    Vandaar dat ik benieuwd ben wat jullie doen.

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @radiogirl jij kan het ook niet worden met die dingen?

@sunny zwanger worden is ook helemaal niet leuk (en zijn was bij mij ook niet leuk) Het is gewoon k*t als je hele omgeving zwanger wordt (en blijft) en zelf blijf je maar wachten. En er niet mee bezig zijn... bah stomme opmerking, want natuurlijk ben je er mee bezig! Het is alleen wel zo veel als het geen obsessie wordt en je ook nog van andere dingen kan genieten.

@julia nou goed geklust wil ik het niet noemen. Zondag blij met een smiley. Nu t besef dat t niet klopt en de hoop alweer opgegeven. Tja de klusfrequentie: ik heb ook al vanalles geprobeerd maar het maakt mi allemaal geen zak uit. Je moet gewoon mazzel hebben.

6. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sunny me, het is helemaal herkenbaar. Ondertussen zijn er vrienden zelfs al zwanger van de tweede en wij blijven helaas (nog) met lege handen staan. Geloof ook niet dat het loslaten en niet mee bezig zijn ene zier scheelt. Ik kreeg ook dit advies van de HA een paar weken geleden..ja duh, zou graag de knop weer uitzetten hoor maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

@bouwjaar, deze ronde en ook een aantal rondes vorig jaar dreven me zo'n beetje tot wanhoop met die stomme krengen. Ben toen ook 3 rondes op de gok bezig geweest. In jan dit jaar weer begonnen en zowaar en posi ovutest en vorige maand ook, maar deze ronde was het weer helemaal niks :( was wel allemaal van Z&K dus weet het ook ff niet meer??

@julia ik heb ook al zo'n beetje alles geprobeerd, van iedere dag in de vp tot de hele maand om de dag. En je hoort ook vanalles van verschillende gyns, dus zelfs die mensen zijn het niet eens met elkaar..wat bouwjaar zegt, het is gewoon geluk hebben.

7. sunny me

sunny me Lid

24 feb 2012
    36
    0
    0
    Bedankt voor de reacties.

In de vruchtbare periodes proberen wij van alles. Om de dag, paar x per dag, spontaan of moetjes. Ook tussen door een keer geen testen en zien wanneer je zin hebt (aan me lichaam merk ik wel wanneer het ongeveer is dus dan stuur ik er wel op aan).

Mag ik vragen welke onderzoeken jullie allemaal hebben gehad? Ik vooralsnog alleen getest op ziektes, maar omdat ik gewoon regelmatig ben vond de HA de rest niet nodig. Bij manlief is zijn zaad getest. Maar als er niks gebeurd, dan wil ik in juni verdere onderzoeken. Welke hebben jullie allemaal gehad?

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    In maart vorig jaar een HSG gehad, in september de laparoscopie.

9. Moekie

Moekie Niet meer actief

sorry, was even van de aardbodem. Baalde nogal van de ongi:x

Fiet: is er al nieuws?
    Bouwjaar79: Succes methet wachtbankje!

Sunny me en Julia, welkom hier. Hopelijk kunnen jullie je ei kwijt.

Gisteren bij de arts geweest. Ik krijg een fertiloscopie. Is net iets anders dan een HSG. Hebben meiden hier dat ook gehad? Je krijgt een sneetje in de vaginawand en daar gaat dan de camera doorheen. Lijkt me nogal eng.

En inderdaad, al die vrienden en familie die om de haverklap zwanger worden. Ik denk vaak: wanneer mag het voor mij een keer zover zijn? En de vragen van oma`s zijn het ergste, wanneer ze een achterkleinkind gaan krijgen! Of ze dat nog wel gaan meemaken! Aaarrrggghhh

10. Moekie

Moekie Niet meer actief

Nog een vraagje: mijn gyn zegt dat ik 2 tot 5 uur na manlief moet klaarkomen in de vruchtbare periode. Ikzelf vind dat nogal een beetje vreemd. Vaak doen we het `s avonds en daarna gaan we slapen. Ik ga niet de wekker zetten om nog even snel verwend te worden:p. Wat zeggen jullie gyns?

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    De mijne was aldoor heel neutraal in dat soort dingen. Hij is niet zo van de verboden en adviezen omdat dat soort dingen juist maken dat het niet leuk meer wordt. Ik mocht bijvoorbeeld geen ruzie maken als vriend een biertje drinkt. ;)

Ik heb wel eens gelezen dat klaarkomen na je partner er voor kan zorgen dat de zaadjes meer opgezogen worden oid.
    Maar na 2- 5 uur...zou ik denken dat ze zelf al naar binnen zijn gezwommen, dus wat voor een nut dat heeft? En ik ga ook echt niet midden in de nacht de wekker zetten om nog even het tot een happy ending te maken...

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dit is ook wel heel apart ja. Ik zorg wel dat ik na mijn man klaar kom. Het schijnt dat de baarmoedermond dat de hele boel naar binnen zuigt. Nu moet ik zeggen, afgelopen ronde heb ik dat 5x gedaan (ja idioot I know). Even handmatig toen manlief al weer beneden was en toen kwam er na het opstaan helemaal niets uit. Misschien toch een kern van waarheid? :(

Maar 2 tot 5 uur, klinkt wel een beetje onzinnig. De zwemmers zijn er dan zelf al en de rest is er dan al uitgezakt door de zwaartekracht lijkt me.

13. Moekie

Moekie Niet meer actief

Dat dacht ik dus ook. Ik heb ook wel zelf even geklust toen manlief weg was, maar ook dat voelde al wel vreemd. Helaas heeft het geen succes gehad afgelopen ronde.

14. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Gister zijn de dijken doorgebroken :( Maar eerlijk gezegd was ik vooral opgelucht. Als het toch moet, dan moet het maar snel komen. Hoop dat het bij jou ook een beetje op gaat schieten mol.

Heb de port nog even dicht gelaten. Had er meteen ook flinke koppijn bij. En buikpijn. En chagerijnig. En pijn aan de onderkant (alsof de zooi er met baarmoeder en al uit wil komen). Kortom. Het hele feest.:x

Op naar de volgende ronde. Het gaat extra spannend worden, want we gaan naar de gyn. Nou ja.. de echte behandeling zal dan de volgende ronde starten. Maar toch.. We gaan eindelijk de stap naar IUI zetten.

Dames met ei: veel plezier;) en succes daarna op het wachtbankje.

Wat wij allemaal geprobeerd hebben?
    eehm tja.. Ik ben meestal al blij als we t een paar keer in de vruchtbare periode hebben gedaan. Ik blijf naderhand wel altijd nog effe liggen (de rest van de nacht), met een kussentje onder de kont.
    2 uur naderhand klaarkomen??? Dan slapen wij ook hoor.

Mijn onderzoeken: november / december 2011 bij de huisarts. Er was een infectie rond de baarmoedermond (niets ernstig, maar zorgt wel voor verkeerde zuurgraad.maw: ik had een zuurpruim:p) Kuurtje gekregen en toen was het goed.

Maart/april 2012 naar het ziekenhuis.
    - zaadonderzoek en bloedonderzoek op verschillende dagen in mijn cysclus en echo's. Alles bleek in orde.
    Mei 2012
    - Laporoscopie. Er is wat lichte endometriose verwijderd. en er zat een cyste bij mijn linker eierstok die verwijderd is. Als gevolg hiervan is functioneerd de linker eileider niet meer. Dit zou geen problemen moeten opleveren tav zwanger worden. Wel heb ik een licht verhoogde kant op bbz.
    augustus 2012
    - zwanger en vroege miskraam. Nadat het eruit was gekomen heb ik nog een echo gehad om te kijken of alles schoon was. Dat was het geval. En ik zat ook meteen weer in een redelijk regelmatige cyclus.

Over 'er niet mee bezig zijn'. Mijn fertiliteitsarts zei letterlijk: "laat je door niemand vertellen dat je er niet mee bezig moet zijn. Dat is onzin en onmogelijk!" Heel fijn om te horen.
    Ik heb via het ziekenhuis een training mindfulness aangeboden gekregen. Begeleid door de psycholoog. Dat helpt wel om je gevoel en gedachten meer onder controle te houden. Een van de oefeningen is van een afstand naar je gedachten kijken. Alsof ze niet van jou zijn, maar wolkjes aan de hemel.

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #195 Bouwjaar1979, 20 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2013
    Nu moest ik er nog aan denken dat na de laparoscopie m'n vriend ook nog vroeg of het kwam door er te veel mee bezig te zijn. De gyn zei toen: zwanger worden zit tussen je benen en niet in je hoofd...:D

16. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    whahahahaha die gaan we onthouden:D:D

17. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    En wel fijn Fiet dat het dan ook maar snel gekomen is, kun je weer verder.

Ikzelf heb nog geen enkel onderzoek gehad. Zowel HA als de VK zijn van mening dat het een kwestie van tijd moet zijn totdat we weer zwanger zijn en tja, die 2 MK's...dat was gewoon pech?? We mogen in juni de bijdrage van mijn man laten testen en dan kijken ze verder.

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @fiet NOg ff: balen dat je ongesteld bent, maar als het dan moet dan maar snel ja. Waarom de port niet open getrokken eigenlijk?

@ radiogirl volgens je banner kun je bijna testen.. Wat is je gevoel?

19. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

@Fiet meid echt klote als je dan ongesteld wordt he, dan baal je al zo en ben je verdrietig en dan ook nog het hele feest met toeters en bellen, alsof t al niet rot genoeg is. Ik hoop dat je pijnen zijn gezakt en de port eraan mag geloven. Zelf neem ik er dan lekker toastje filet bij en lekkere blauwe kaas. Wahaha.

Hier komt mijn vruchtbare periode eraan. Ik heb een hele regelmatige cyclus van 28/29 dagen, verwacht ei rond maandag. Ik gebruik geen ovutesten, das niks voor mij dan wordt het echt een obsessie. Meestal merk ik aan mn gevoel wel dat ik voor mn ei zit. (voel ik me heel sexy, flirtgedrag en zin ja sorry hihi) Probeer het de komende dagen om de dag te doen. Man heeft ook onregelmatige diensten jippiejee.

Qua onderzoeken moet ik dus volgende maand voor hsg. Mijn man was in orde en aan mijn bloed en tempcurves was ook een duidelijk ei te zien. Misschien heb ik een vorm van endometriose en daarom altijd zo zwaar ongesteld, zou kunnen.
    Wat ook nog zou kunnen is dat mijn slijm niet goed is, daarom maandag opnieuw samenlevingstest. De eerste was niet goed, maar ook te vroeg denk ik.

Ik hou het op 1 ziekenhuisbezoek per maand. En verder stort ik me op mijn werk en probeer veel af te spreken met vriendinnen. Afleiding!

@Bouwjaar: succes met wachten je weet t nooit he, vrouwen zijn vreemde wezens daar ben ik nu wel achter.

Iedereen verder succes met wachten, knuffelen, en ongesteld zijn. O ja en voor degenen die gtst kijken, ook daar sterkte mee.
    Tuurlijk paar gaatjes in n condoom en Nina is zwanger. Sorry moest er ff uit, maar ach t is fictie he ;)

20. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hmmmmzzzz niet zo goed, geen ei gevonden, wel goed geklust, maar stel me er maar op in dat we doorgaan naar een volgende ronde. Heb nergens last van, totaal geen kwaaltjes, dat was al 2x HET teken van bingo:)maar heb ondertussen ook al een paar rondes gehad dat het dus niets betekende;)

Deel Deze Pagina