Waarom lukt het niet om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zoe1, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

Dames; wat ik me afvroeg; hebben ze bij jullie een samenlevingstest gedaan? Waarmee ze kunnen zien hoe je zuurgraad van onder is; en je baarmoederslijm reageert op het sperma?
    In veel ziekenhuis wordt dit onderzoek blijkbaar niet gedaan omdat het niet altijd even betrouwbaar is. Volgens mij is dit ook redelijk vaak een oorzaak, waarbij dan ineens IUI wel lukt (omdat je het dan kunt 'omzeilen').
    heb wel eens zelf thuis zo'n testje gedaan om te kijken hoe mijn zuurgraad was (naarmate de eisprong nadert wordt dit minder zuur) maar ja dat is natuurlijk geen ziekenhuistest.

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @Limburg bij ons doen ze die test ook niet. En ik heb ook eens zo'n thuis test gedaan. Ik zou niet heel raar op kijken als dat een punt is bij ons.
    Ik vind t wel jammer dat ze dat niet doen

3. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ze hebben alls weg kunnen halen bij mij. Inclusief een kleine cyste op mijn linker eierstok.
    Operatie was in mei. In augustus was ik zwanger (die vmk dus)

Het heeft bij ons zeker erg lang geduurd. We hebben een zoon die inmiddels 4 is. Die heeft toen ook heel lang (3 jaar) op zich laten wachten. En nu dus alweer bijna 4 jaar bezig voor een tweede. De rondes die in mijn handtekening staan zijn vanaf de ronde dat ik het weer ging bijhouden in een excelsheet. We waren toen alweer een jaar aan het hopen op een wondertje, en tegelijk te druk om ons echt druk erover te maken)

Intussen zijn we hier heel druk aan het klussen (kamer van zoonlief moet nodig opgeknapt worden). En ik heb vanmorgen een paasei gelegd ;)
    Gisteravond al goed bezig geweest (even oefenen noemen we dat voordat ik een posi ovutest heb gehad). Maar vanmorgen bleek dus dat die ook al wel meetelt voor de echt :) Ik hoop enorm dat het goed zit deze keer.

Ongestelde dames: :( Sterkte en op naar de volgende ronde
    Vruchtbare periode dames: Veel plezier ;)
    Wachtende dames: Sterkte :cool:

4. Moekie

Moekie Niet meer actief

Zow Fiet, wat een lang traject iedere keer! Hoop echt voor je dat het snel raak is! Je hebt een goed ei gelegd, dus wie weet. Duim voor je.

@Limburg: heb geen samenlevingstest gehad. Doen ze bij ons ook niet standaard, aangezien het vaak niet klopt. Wel is het voor mij ook iets wat in mijn achterhoofd speelt qua oorzaak. Ik wilde het na mijn fertiloscopie aankaarten om het misschien tocht te laten doen. Misschien heb ik wel agressief zuur ofzo:p.

5. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Hoi meiden,

Sorry dat ik in jullie clubje inbreek :)
    Ook wij zijn inmiddels al 32 maanden bezig voor een tweede wondertje.
    We hebben een zoon van inmiddels 5 jaar.
    Vandaag zijn we voor de laatste uitslagen van de vooronderzoeken in het zkh geweest en jullie voelen hem al aankomen. Er is geen aanwijsbare reden te vinden, zaad is goed en alles is open bij mij, dit hebben ze gezien op een hsg.
    Toch zijn we weer tot september naar huis gestuurd met de boodschap om het nog maar een paar maanden te proberen :(
    Heb ik september 2011 een miskraam gehad, was 1 dag overlijd en had een positieve test. Daardoor moeten we nu dus nog september wachten. Was dit niet gebeurd, hadden we dus al wel hulp gekregen.
    Dit maakt me heel verdrietig en vooral gefrustreerd.
    En met mijn verdriet kan ik nergens terecht omdat ik dan als reactie krijg, jullie hebben toch al een zoon!
    Als of dat wilt zeggen dat er geen wens meer mag zijn voor een tweede kindje.
    De moed begint nu echt op het vriespunt te komen en je weet gewoon dat je nog eens 5maanden zo frusti bezig gaat zijn.

Sorry meiden, maar moest even m'n gal spugen!

Ik leef heel erg met jullie mee, want ik weet hoe k*o*e deze situatie is.

6. Limburg27

@Remmar1982: dan zijn jullie ook al lang bezig voor een tweede zeg. Ben je van je eerste kind wel (relatief) snel zwanger geworden?
    Ik snap ook niet hoe dat allemaal kan; geen oorzaak, maar toch lukt het niet. Volgens mij is er dan wel ergens een oorzaak in het lichaam maar komt dit niet uit de standaard onderzoeken ofzo. het kan toch niet anders?! Zwanger worden is toch maar een raadsel zeg. Ik heb altijd gedacht; als maar alles goed is dan komt het wel. maar zo werkt het dus ook niet altijd helaas..

7. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Limburg27: over onze zoon hebben we 11 maanden gedaan, maar krijg steeds meer het idee dat het een luckyshot en een heel groot wonder is geweest ;)

Ze doen bij ons geen samenlevingstest, maar lees wel vaak over een vijandig slijmvlies. Geen idee of dit soms een mogelijke oorzaak is.
    Want ja.... Een oorzaak blijf je zoeken, want je wilt iets de schuld kunnen geven.
    Heb na m'n eisprong namelijk tot aan m'n menstuatie buikpijn en krampen, maar gyn doet daar niets mee :(
    Ben op het moment heel emotioneel en vooral heel boos.
    Heb het idee dat m'n lichaam me in de steek laat.

Jullie zijn toch ook al een hele tijd bezig?

8. Limburg27

Dat is nogal een verschil ja, 11 maanden en 32 maanden. Wat je omschrijft.. buikpijn en krampen.. hoe erg heb je dit?
    Raar hoor dat zo'n gynaecoloog er niets mee doet dan. Je zou zomaar mss endometriose kunnen hebben?
    Hier nu op naar de 17e ronde.. pffh.. tot nu toe ook nog niet zwanger geweest. Hebben wel wat onderzoeken al gehad..
    over drie weken moeten we terug naar gynaecoloog voor uitslag derde zaadtest man (1 uitslag niet goed, 2e uitslag wel goed). dus hopelijk opnieuw een goede uitslag! Bij mij blijkt het de onderzoeken die ik heb gehad dat alles oke is.
    Ik heb geen hsg gehad trouwens.. ik ga toch eens vragen of dit niet verstandig is om alsnog te doen.

9. Limburg27

@fietwordtmama: is de endometriose ook de oorzaak geweest dat het lang heeft geduurd bij de 1e ?
    Ben je op de natuurlijke weg toen zwanger geworden?
    Respect hoor. al zo'n lange tijd bezig.

10. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Dat is ook al een aardig tijdje.

Endometriose is uitgesloten door echo en hsg.
    En de pijn is op schaal van 1:10 gemiddeld een 7.
    De ene dag veel pijnlijker dan de andere dag.
    Niet erg genoeg om thuis te blijven, maar wel gewoon heel vervelend.

Ga zo m'n bed maar opzoeken, ben helemaal op.

Alvast slaap lekker

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ook ik wil graag mijn verhaal doen hier.... misschien vind ik hier herkenning :(

Wij zijn nu ook zo'n 17 ronde's bezig voor een 2e kindje.
    Voor de eerste ging zwanger worden gemakkelijk... nouja... 4 x in 1,5 jaar waarvan 2 vmk'en en 1 bbz. Maar toch... het aantellen ging vrij vlot.
    Zoon is geboren middels een keizersnede.
    In 2011 begonnen voor een 2e kindje. Februari 2012 naar de gyn ivm vreemde klachten: pijnlijkere ongi's en bruinverlies tot aan mn ei. En ietswat korte lf.
    Er bleek dus een holte te zijn ontstaan in mijn bm door het ks litteken. Volgens de gyn in het zkh én Geertgen hoeft het geen probleem te zijn. Verder zaad onderzoek, progesteron en follikelmetingen gehad. Alles in orde! Maarja.... waarom lukt het dan steeds maar niet.

Ik denk dat het toch door die holte komt... maar er is zo weinig over te vinden (Niche in baarmoeder) En als er iets over te vinden is, zijn het bijna geen succesverhalen. Ondanks dat kán ik de wens voor een 2e nog niet loslaten :( Ik word volgende maand 35.... pffff... wat een ellende want die stomme klok tikt maar door...

12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Wij hebben 4 jaar geprobeerd om zwanger te worden, na 2 jaar was het eindelijk gelukt. Helaas werd dit een miskraam. Afgelopen zomer werd bij mij een vitaminie b12 tekort geconstateerd. Hier kreeg ik b12 injecties, en warempel ik ben spontaan zwanger geworden in sept. Een b12 tekort kan tot verminderde vruchtbaarheid leiden.
    Met een simpele bloedtest, kan je aanvragen bij je huisarts, kan je erachter komen. Vraag goed naar de waardes. Niet elke huisarts kan dit goed interpreteren. Op deze site lees je er meer over.
    : Symptomen

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #253 Bouwjaar1979, 3 apr 2013
    Laatst bewerkt: 3 apr 2013
    @fiet paasei goed versierd?
    Pff dat jullie ook al zolang op je zoon hebben moeten wachten en dan nu weer. Arrgh waarom is eht soms zo oneerlijk?

@remmer helaas welkom.
    Yep. Ik zoek ook. Was Ukkie een toevalstreffer? Ik denk het wel.
    Het enige verschil is dat je al wel weet hoe het is om mama te zijn, dat weet ik niet. Maar dat maakt je verdriet niet minder.

@cyntje ppf ook al veel meegemaakt voor je eerste en nu dit. Konden we soms de tijd maar stilzetten voor bepaalde onderdelen.
    Wat zegt de gyn dan over die niche?

@een kadootje, misschien toch maar eens vragen of ze dat willen testen, kan nooit kwaad. Gaat het goed met de zwangerschap?

Hier sinds gisteren weer een nieuwe ronde. K*tzooi, ga volgende week de gyn bellen dat ze ons een maandje eerder op de iui wachtlijst mogen zetten. Ik zou eigenlijk pas in mei bellen, maar heb er geen vertrouwen meer in.

14. Moekie

Moekie Niet meer actief

Pff, meiden wat een verhalen weer. Het lijstje wordt steeds langer :(.

Hier even klagen: vriendlief is ziek en ik verwacht vandaag of morgen mij ei :x en sinds zondag niet meer geklust, aarrgghh.

Remmar: ja de zoektocht naar de oorzaak, ik herken hem, ben zelf nog druk aan het zoeken helaas. En wat mooi balen dat je na je eisprong de hele tijd pijn hebt. Raar dat de gyn er niets mee wil doen! En nog welkom hier :).

Bouwjaar: balen van die ongi! En hopen dat je een maandje sneller aan de beurt bent met de iui!

15. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    2 gyn's, ziekenhuis en fertiliteitskliniek, zeggen dat het geen probleem hoeft te zijn. Maarja, na 17 maanden ga je je toch dingen afvragen.
    Vandaag mn ei denk ik, even mn temp van de komende dagen afwachten. We hebben al goed geklust. Vanavond na mn avonddienst (pffff) nog een keer haha

16. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    @bouwjaar1979: ja ik mag me gelukkig prijzen dat ik al mama ben van een heerlijk Mannetje en daar ben ik ook heel dankbaar voor. :)
    Hier bijna aangeland in ronde 34 (geloof ik) ben gestopt met het onder in m'n handtekening te zetten want werd er alleen maar meer depri van.
    Temperatuur was vanmorgen wederom gedaald, dus zal morgen of vrijdag opoe wel weer op visite krijgen.

Moekie: balen dat mannetje nu uitgerekend ziek moet zijn.
    Maar een lekker potje rollebollen wil wel eens helpen tegen alle klachten ;)

Eenkadootje: wist niet dat b12 tekort ook een oorzaak kon zijn :$
    Zal binnenkort eens even langs de ha gaan voor een briefje om te prikken.
    Heb namelijk in 2009 een flink tekort gehad en heb toen eerst wekelijks en daarna maandelijks een injectie moeten halen.

Vanacht ben ik wederom tante geworden van een neefje en zijn net even op bezoek geweest. Slik!!
    M'n schoonzus en zwager hebben inmiddels al 2 kids gekregen in de tijd dat wij voor de tweede gaan.
    Wat is het leven toch eigenlijk oneerlijk!! :(

Straks m'n moeder even bellen om m'n gal te spugen. Was daar gisteravond niet toe in staat. Heb alleen maar zitten huilen :(

Fijne avond meiden!

17. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hallo. Welkom nieuwe dames. Wat een verhalen weer.

Je gaat je inderdaad afvragen wat er aan de hand is wanneer er niks wordt gevonden. Soms denk ik. OK, wanneer je het benaderd als pure kansberekening, dan hebben we gewoon alleen maar elke maand vette pech. Maar toch blijft die waarom-vraag steeds weer terugkomen. Effe een heel maffe gedachte van mij. Ik denk serieus dat we deze maand zwanger gaan worden (paasei is goed versiert :p) omdat we de kamer van onze zoon eindelijk hebben opgeknapt. (en de babykamer meubeltjes dus gebruikt kunnen gaan worden) (yeah right, alsof zo'n zaadje zich bezig houd met de kleur muren op de kamer van zijn grote broer :()

Of de endometriose de oorzaak is geweest van het niet zwanger worden weten we niet. Daar kun je denk ik ook niet achter komen. Feit is dat we 4 rondes later zwanger waren. Maar ja, dat is intussen ook alweer 7 maanden geleden. En zo tikt het klokje verder.

Het idee dat het minder erg is als je al een kind hebt is belachelijk. Het enige wat je hebt is meer afleiding. Maar het verlangen is hetzelfde.

EenKadootje,
    Ik heb het meteen even opgezocht bij voedingscentrum. Ik vul daar sinds een tijdje de eetmeter in. Over mijn voeding van vandaag zeggen ze:

"De hoeveelheid vitamine B12 in je voeding is goed. Blijf gevarieerd eten met voldoende voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine B12.

Vitamine B12 is nodig voor de aanmaak van rode bloedlichaampjes en voor een goede werking van het zenuwstelsel.
    Vitamine B12 komt alleen in dierlijke producten voor, zoals vlees, melk, melkproducten, kaas en eieren. Als je geen vlees eet, maar regelmatig kant- en klare vleesvervangers kiest, let er dan op dat er vitamine B12 aan is toegevoegd."

Daar zou het dus niet aan moeten liggen.

En intussen heb ik me maar op het wachtbankje gezet. Pff dat vind ik de moeilijkste tijd van de maand. Soms ben ik gewoon opgelucht wanneer ik ongesteld ben :$. Alleen maar omdat ik dan van de zenuwen af ben. Deze maand heb ik mij voorgenomen om (volgens de mindfulnesstraining) achter de waterval te blijven. De waterval is de waterval aan gedachten en emoties, en als je erachter staat dan kun je ernaar kijken, zonder te worden meegesleept. Nou ja... Dat ga ik dus proberen.

18. Limburg27

Ha meiden
    als ik sommige verhalen van jullie hoor dan vind ik nog dat ik niet zo moet klagen en gewoon even moet afwachten..

Maar ja als je een piekeraar bent, zoals ik!, dan blijft dat lastig he :) Ik ben echt zo'n type dat van nature erg onrustig is en niet tegen onzekerheid kan. wat helemaal niet handig is als je zwanger probeert te worden natuurlijk :(

Deze maand (ronde 17) gaat em sowiezo niet worden bij ons. als mijn man zaad moet laten testen (en van te voren dus onthouding) dan zit ik ergens bij mijn eisprong.. Dus dan moet ik net geluk hebben dat de eisprong vroeg is deze maand :)
    Ik denk namelijk niet dat zaad langer dan twee dagen voortleeft (niet dat ik een dokter ben natuurlijk haha). Maar ja. dat is dan maar zo.. Andere maanden doen we het om de dag en dan lukt het evengoed niet.. Dus dat is ook geen garantie.

19. Limburg27

@Remmar1982: Volgens mij is endometriose niet uit te sluiten door middel van echo's en hsg: dit is alleen met een kijkoperatie uit te sluiten toch?

20. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Limburg27: hmmmm :( ga dat in sept toch nog eens goed navragen!
    Zul je net zien dat ze zoiets over het hoofd zien :$

Hier overigens in ronde ??? Gisteravond begon in al te vloeien :x

Ga nu gauw werken.

Deel Deze Pagina