Waarom lukt het niet om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zoe1, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thnx Fiet voor de posi energie :D en dat plezier gaat wel lukken ;):D

Goh, wat een verhaal zeg, wel blij voor je dat de arts zo'n fijn mens is, dat scheelt al een heel stuk denk ik. Wat een spannende tijd komt eraan, of is er misschien al :D voor dat laatste laat ik mijn duimen nog maar eens een rondje draaien :)

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @fiet Tja enerzijds niet leuk waar je nu in terecht komt maar wel fijn dat er actie is.

Ik heb een bel-afspraak gemaakt heb om met de gyn te overleggen of we nu al op de iui-wachtlijst mogen. (zou eigenlijk pa in mei bellen. Zo stom alleen die afspraak maken voelde al als een drempel. Donderdagmiddag bellen. De assistente die ik aan de lijn had ging toevallig over de wachtlijst en ze heeft alvast met potlood een aantekening gemaakt :)

Zo raar (en k*t) dat we wederom op de wachtlijst komen te staan.. :( En dan is er ook weer die hoop dat het ook nu niet nodig zal zijn, maar zoveel geluk zal er vast niet in zitten. Nou ja ik hoop dat het me wat rust geeft, de weinig hoop die ik nu heb werkt niet mee aan m'n toch al wat mindere periode momenteel. Iets in het vooruitzicht hebben is wel fijn. Maar wel weer veel ziekenhuis, heeft ook wel weer impact op je leven.

@fiet zie jij daar nog tegen op? Want je moet dan per cyclus minimaal 3x naar het zh toch, 2x echo+inseminatie

3. Moekie

Moekie Niet meer actief

Fiet, wat een fijne arts zeg! En wat fijn dat je er zo met je collega`s over kunt praten.
    Heel veel succes en hopelijk is het niet eens nodig!

4. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hoi Bouwjaar,
    Wachtlijsten zijn k**. En ja die drempelvrees had ik ook heel erg. Daarom duurt het ook allemaal zo lang. Maar het geeft me nu een goed gevoel dat er eindelijk actie komt.

Ik zie er ook tegenop hoor al die bezoekjes aan het ziekenhuis. Ziekenhuis is ook op 10 km rijden. En om het allemaal nog ingewikkelder te maken zullen al die afspraken onder schooltijd zijn, en hebben we met de school van onze zoon de afspraak dat een van ons altijd standby moet staan vanwege zindelijkheidsproblemen. En we werken allebei (32 en 28 uur) en we zitten allebei in een drukke periode op het werk. Dus dat wordt een enorm geregel allemaal. Maar het is voor een goed doel.:)

Hoe is het met de rest van jullie?

5. Moekie

Moekie Niet meer actief

Bouwjaar: hopelijk mag je op de lijst van mei. En drempelvrees ken ik ook. Die stap nemen om te bellen is best pittig! Maar je hebt het gedaan en nu maar hopen dat je snel aan de beurt bent.

Fiet: wat een geregel inderdaad. Maar het is het wel waard uiteindelijk!

Hier even een dipje: zit op 6 dpo en heb vanmorgen lichtroze verlies. Nu kan ik mijzelf wel helemaal gek maken en denken dat het een innesteling is, maar dat heb ik eerder gedacht en toen ben ik keihard naar beneden gekletterd vanaf de roze wolk toen ik toch na 8 dagen lichte spotting ongi werd. Help? Wie kent dit? Voel me verder prima, was gisteren wat misselijk en verder niets.

6. Fietwordtmama

Heeeeeel herkenbaar Moekie. Niet zozeer van dat roze, maar wel gehad dat ik zeker wist dat ik innesteling heb gevoeld. En dan vervolgens toch gewoon keihard ongesteld worden.

Andere kwaaltjes heb ik ook vrijwel elke maand. Zoals gespannen en gevoelige borsten, vermoeidheid, lichte spanningshoofdpijn. Intussen weet ik wel dat die kwaaltjes bij mijn cyclus horen, maar dat is pas sinds een half jaar of zo :( Daarvoor voelde ik nooit iets bijzonders.

Vanmorgen ook een vriendin verteld dat we gaan starten. Best moeilijk omdat zij ook een wens heeft voor een tweede, maar die wordt niet gedeeld door haar man (mede vanwege leeftijd, want ze is al 40). Heel ander probleem dus. En dan is het confronterend voor haar dat ik er wel mee bezig 'mag' zijn.

7. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

Hey
    nee dat roze spotting heb ik nooit gehad; maar 6dpo is wel al vroeg om dit te krijgen toch? Hoe lang is je luteale fase normaal? Bij mij wisselt dit tussen 10-13 dagen.

8. Moekie

Moekie Niet meer actief

Dank je fiet, ja we zijn er heel goed in om onszelf gek te maken. Nu maar weer afwachten wat de rest van de wachtdagen brengt. Wie weet?

Wel pittig voor die vriendin zeker om te horen, is haar man echt niet te overtuigen?

9. Fietwordtmama

hoi,
    Duimen draaien overuren Moekie. :)

Die vriendin heeft al genoeg woorden met haar man gehad over het onderwerp. Het wrange is dat twee jaar terug juist haar man nog wel een tweede wilde, maar toen was zij er nog helemaal niet aan toe. Lastige situatie hoor.

Net weer een k** telefoontje gehad met mijn vader. Die zijn het weekend bij mijn broertje geweest en vertelde vrolijk dat ze verwachten dat de kleine van broerlief er nu wel binnen een week zal zijn :(. Ja tuurlijk is dat een blije gebeurtenis, maar daarom ben ik nog steeds niet blij :x.

nou ja... heeeeeeel misschien hoef ik niet met een lege buik op kraamvisite.

10. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

He Fiet ik snap vest dat je dan niet blij bent hoor...zo kut als je t zelf graag wilt!
    Ik duim voor je en voor Moekie.
    Je hoopt dan toch he met roseverlies, zou ik ook hebben. Heb t ook wel ns gehad maar werd toch ongesteld...

Hier nog n beetje ongesteld...en ik kom niet van de griep af, toch maar langs de dokter.
    Volgende wk HSG....spannend..

11. Moekie

Moekie Niet meer actief

Ik heb het helaas al 3 keer eerder gehad en werd gewoon ongesteld. Alleen is het nu wel erg vroeg, normaal begint de spatting op 8 dpo. Mijn lf wisselt tussen 9 en 14. Wel is het echt roze en niet bruin ( oud bloed), maar ja we wachten het af :)

12. Moekie

Moekie Niet meer actief

Dank dames voor het duimen! Duim ook voor jullie :)

Spannend goudvis, de hsg. Aan de ene kant denk je misschien: ik hoop dat er wat uit komt, maar aan de andere kant hoop je natuurlijk ook dat alles oke is. En beterschap nog, hopelijk ben je snel weer de oude.

Fiet,wat een rotsituatie voor die vriendin zeg! En sterkte met de kraamvisite die er aan zit te komen. Hopelijk heb je zoals je zegt zelf een plakbeeb zitten;)

13. Fietwordtmama

Over gek maken gesproken Ik moet heel even gillen -- AAAAAHHHHAAAAAAHHHH!!!! -- Zo dat is eruit. Volgens mij ben ik bezig ongesteld te worden, maar die voortekenen voelen ook zo ontzettend misschien-ben-ik-wel-zwanger-achtig. Ploftieten, lichte krampjes in de buik.

Zondag mag ik pas testen van mezelf. Puur zelfbehoud, anders ga ik de hele dag naar streepjes (die er niet zijn) zitten turen. En er moet ook nog gewerkt worden.

14. Fietwordtmama

Ohja nog iets grappigs meegemaakt. Ik ben nogal verkouden en heb een irritant miniwondje in mijn neus zitten.

Zit ik op de wc. Krijg loopneus, dus ik snuit effe in een toiletpapiertje. Kijk ik naderhand in dat papiertje en zie een beetje roze. Meteen dikke vette alarm in mijn hoofd. Ohnee ongesteld!!!!

Even later dringt het door. Dat kwam uit mijn neus :D

15. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    :D Fiet

16. Moekie

Moekie Niet meer actief

Whahahaha:D
    Maar natuurlijk hopen dat je zwanger gevoel doorzet en niet je ongi!

17. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    Whahahaha Fiet :D:D you made my day. Wel spannend hoor meid, duimen draaien overuren ;)

@hier bijna eitjes tijd, gisteren een bijna posi ovutest dus vanavond weer flink aan de bak :D:D

18. Angeliique

Angeliique Actief lid

3 apr 2013
    124
    0
    0
    Studeert Media en Entertainment Management
    ZH
    @fiet: hahahahahahahahhahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahaha

19. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

Hahahahaha Fiet!

Is toch wat he, we zijn helemaal alert op bloed! Bij mij komt het ook nog uit mn neus en keel. Vandaag bij de dokter geweest, kwestie van uitzieken, nog even geduld dus.
    Doordat ik nu vroeger ongesteld ben geworden, zit de hsg dichter bij mn ei, nou ja so be it. Ik laat het mooi staan, laat nu maar komen die handel, misschien wel goed de boel ff doorspoelen en daarna flink aan de bak met husband :)

Laten we duimen dat het bij een bloedneus blijft.
    De rest sterkte/succes en een knuffel.
    Wel fijn af en toe zo kletsen, ik kan er niet met veel mensen over praten. Ik ben al wel stiefmama en volgens mij denkt de halve familie dat ik bewust geen kids wil of zo, altijd druk met werk en studie.
    Pff ze moesten eens weten. Als het eens te sprake kom, laat ik het misschien wel vallen, lucht misschien op....

Fijne avond ladies!

20. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    #320 remmar1982, 11 apr 2013
    Laatst bewerkt: 11 apr 2013
    @fiet: :D hahahahahahaha Blijft grappig dat we zo bedacht zijn op bloed,maar gelukkig kwam het uit je neus ;)

Vandaag even naar de huisarts geweest. Ben zo ontzettend moe, is de laatste tijd ook wel erg veel gebeurd, maar wilde graag wat dingen uitsluiten. Gelukkig is de huisarts erg meegaand en mocht gelijk bloed laten prikken. Bleek al vanaf februari 2011 geleden te zijn en ze gaan nu van alles onderzoeken. Ook gelijk m'n b12, want de huisarts bevestigde dat dat onvruchtbaarheid kan veroorzaken. Nu zat ik alleen ff te zoeken naar wat de "normale" waardes waren, maar :(
    Ze zeggen beneden 150 is te laag en tussen 150-450 is een grijs gebied en moet er behandeld worden indien er klachten zijn. Ben wel benieuwd wat de waarde nu zal zijn aangezien hij in febr 2011 326 was. En anders vraag ik gewoon of ik toch wat injecties mag halen. ;)
    Baad het niet dan schaad het niet en wat je lichaam teveel krijgt wordt weer afgescheiden.

Verder zijn we weer druk aan de klus, over een weekje verwacht ik m'n ei weer. Dus we gaan er weer voor deze ronde.

Dikke knuf voor jullie

Deel Deze Pagina