Waarom lukt het niet om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zoe1, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel2

angel2 Actief lid

5 feb 2012
    336
    0
    0
    Dan ga ik daar liever ook voor, Samen zwanger!

Ik vorige week ook heel duizelig geweest. Zal wel tegen een verkoudheid aangezeten hebben. Maar nu helemaal niks meer. Maar goed moet ook nog een weekje wachten.

Ik hoop het maar ja anders gaan we weer door naar de volgende ronde!

Welke klachten had jij toen je zwanger was?

2. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan begrijpen dat zon witte test niet leuk is maar er zijn ook aardig wat vrouwen die een paar dagen na nod pas positief testen. 10 dpo is ook nog echt vroeg ;).

Hou nog even moed meid :).

Hopelijk heb je over 2 dagen een mooie test.

3. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    Dat vraag ik mijzelf ook al heel lang af waarom wil het nog steeds niet lukken. Ben zelf al bezig vanaf oktober 2010. Ik kreeg heelveel pijn tijdens een menstruatie en toen bleek dat ik een cyste had moest toen helaas vijf maanden aan de pil. Daarna was het laat maar zeggen weer goed met mij maar het lukte nog steeds (heb een regelmatig cyclus van 28 dagen) en elke keer rond dag 14 mijn eisprong heb paar keer een inwendig onderzoek gehad bij de gyneceloog. Toen heeft mijn man zijn sperma laten testen en die was helaas niet goed de sperma cellen waren te lui maar een operatie kon dit probleem verhelpen na de operatie op advies van de gyneceloog gewoon doorgaan met klussen een half jaar na de operatie weer een sperma test gedaan eindelijk goed nieuws het sperma is nu goed dus nog maar een half jaartje proberen op de natuurlijke manier we hebben besloten om nog twee maanden langer te wachten (want de dokter zegt het sperma kan alleen nog maar beter worden) dus deze aankomende 8 dagen zullen erg lang duren. Het moeilijke van dat het zolang duurt is dat de mensen maar blijven sorry ik noem het zeuren wanneer komt er nu een baby mag wel eens tijd worden jullie zijn al drie jaar getrowud ook zijn veel vriendinnen al ondertussen 2 keer zwanger. Als deze maand niet positief verloopt gaan we weer naar de gyneceloog toe en zal het waarschijnelijk een iui worden.

Als ik het goed heb berekend zou ik ongeveer gisteren mijn innesteling moeten hebben had gisteracond heel pijn aan mijn rechterlies de hele tijd steken wat kan dit betekenen?

4. mamababs

mamababs Lid

3 dec 2012
    20
    0
    0
    Ja klopt wij hebben iui en hoe ik dat vol hou! dat weet ik zelf vaak niet eens het duurt zo lang en begrijp gewoon niet als mensen er zo luchtig over praten van wij nemen nu even een kindje (daar kan ik zo slecht tegen) het is een wonder en heerlijk als het je gegunt is! volgende maand de laatste iui tegenmoet en dan gaan wij een pauze in lassen! omdat de emotie te zwaar gaat wegen! daarna willen ze nog 3 iui pogingen gaan proberen met hormoon maar weet niet of wij dat gaan doen! vind het laatste 2 keer erg zwaar! gelukkig heb ik wel al een zoon van 4 jaar dat doet mij iedere dag weer goed (onze kanjer) en daarvoor ook een sterretje! ook hier hebben wij lang op moeten wachten dus daarom geef de hoop nooit op...... en weet dat het ooit gaat gebeuren! Zware proef maar denk dat iedereen die dit helaas moet meemaken er sterker van word en meer geniet van de kleine dingen in het leven en van de kindertjes die uiteindelijk wel komen! liefs en veel kracht!

5. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Lieve zoe1,

Wil je even een digi knuffel geven... KNUFFFF....

Xxxx

6. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Haii,

Een vriendin van mij is nooit zwanger geworden, ook veel testen gehad, ei leiders waren ook niet verstopt (vloeistof ingespoten) baarmoeder bekeken, allemaal goed. Zaad van haar man ook..

10 jaar later, kreeg ze zo'n erge last, verder onderzocht.. had ze een vleesboom van 1,5 kilo en endometriose..

Ik wil absoluut niet negatief zijn he! Ik bedoel hier alleen maar mee te zeggen, als je gevoel zegt dat er misschien meer kan zijn, vertrouw daar dan op! En vraag een uitgebreider onderzoek aan..

Als zij 10 jaar geleden meer had laten onderzoeken waren ze hier achter gekomen en had ze misschien nog zwanger kunnen worden.

Misschien is er helemaal niets aan de hand bij jou en duurt het gewoon iets langer. Ik ben 2x binnen 1 maand zwanger geworden nu 4 maanden verder en niets. Het zegt dus helemaal niets..

Een andere vriendin van mij heeft er 2,5 jaar over gedaan bij de eerste (mankeerde niets) en bij de 2e was ze gestopt met de pil en is niet eens meer ongesteld geworden, was gelijk zwanger...

Geen pijl op te trekken dus.. je geduld kan iig flink op de proef gesteld worden.. succes meid!

7. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Toen ik zwanger was had ik voor NOD eigenlijk nergens last van, oh ja alleen een dag voordat ik een test deed had was ik duizelig.... Maar goed dat kan ook komen van mijn lage bloeddruk (daar heb ik altijd last van).

Oh meis, ik duim mega hard voor je hoor!!!! Zou echt fantastisch zijn!! En dan volg ik jou de volgende maand, deal? :D

8. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dankjewel meis, echt lief van je!! Ik verwacht niet dat ik nog een positieve test krijg... maar zeg nooit nooit inderdaad ;).

10 dpo is voor mij niet heel vroeg denk ik, 1 a 2 dagen voor nod... Kortere LF....

9. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dankjewel lieverd!!!! :)

10. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh dat lijkt mij echt verschrikkelijk als mensen zo lopen te zeuren (ja vind dat ook zeuren!!). Vind dat je dat echt niet kan maken, mensen denken vaak niet na!!
    Bij ons vragen ze dat gelukkig niet, ze waren al verrast dat we zwanger waren (zagen ze niet aankomen hihi). Nu vragen ze wel eens hoe het met mij gaat, iedereen weet van mijn MA. Dat vind ik wel fijn hoor!

Die steken herken ik wel, bij mij wil het niks zeggen.... denk elke maand: oeh wat zou het zijn.... Maar er zijn zat vrouwen die de innesteling voelen, dus wie weet meis!! Zou wel super gaaf zijn als het nu raak is!!!

Kan het mij ook wel voorstellen dat je het nog even een kans wilt geven, behandelingen zijn volgens mij ook best zwaar....

Duim voor je!!!!

11. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je berichtje! En wat erg zeg voor je vriendin!! Ik heb ook altijd zoiets van: als je het niet vertrouwd dan altijd naar jezelf luisteren!!

Ik wil ook wel weer terug naar het ziekenhuis voor verder onderzoek, maar wil het de komende maanden nog even proberen. We hebben in nov de uitslag gehad.
    De aankomende maanden hebben we veel vakanties/uitjes op de planning staan, dus eerst even genieten en dan maar weer naar het ziekenhuis....

Ja stom he, je weet het gewoon niet waar het aan ligt.... wisten we dat maar he!!

Hopelijk word mijn geduld niet te lang op de proef gesteld.... :)

12. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Daar kan ik ook niet tegen... Kon daar altijd al boos om worden! Zoiets bijzonders als een kindje krijgen valt niet te plannen!! Het is en blijft heel bijzonder!!

Pfff lijkt mij zo zwaar de hele MMM..... Snap dat je even een pauze in gaat lassen hoor, hopelijk is dat niet meer nodig en ben je voor die tijd zwanger!!!

Duim mega hard voor je!!!!!

13. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Jeetje, ik wil alle meiden hier in dit topic een enorme hart onder de riem steken! Ik vind het echt heel erg naar dat jullie dit overkomt.. Elke maand wachten is een maand te lang en dan is het soms zo frustrerend dat je aan alle kanten wordt ingehaald door zwangere vriendinnen en familieleden..

Ik hoop dat het heel snel raak voor jullie allemaal is en dat dit verder zonder complicaties zal verlopen!

En wat hier al eerder geschreven is: als je zelf een gevoel hebt dat er iets niet klopt, zeur dan gewoon net zo lang bij je huisarts tot je een vewijzing hebt! Ik kan me zo druk maken om huisartsen die hier zo gemakkelijk over denken! Jullie trekken toch niet voor niets aan de bel..? :(

@Zoe: wat betreft die ovutesten. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Mij gaf het altijd net dat beetje zekerheid over de timing en dat voelde voor mij erg prettig. Je bent er dan misschien wel meer mee bezig, maar als dit je net die extra zekerheid geeft is dat toch prima? :)
    Men word niet sneller zwanger door er bewust niet mee bezig te zijn (dit bedoel ik op een positieve manier hoor!). Een eitje denkt namelijk niet: "ow, ze is er teveel mee bezig, ik laat me nu dus maar niet bevruchten ;)

Dames, ik wens jullie heel veel succes en geluk toe!
    Ps: Zoe, ik ga je nu een berichtje terug sturen ;)

14. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Oja, het testen op 10 DPO kan inderdaad nog erg vroeg zijn! Het maakt daarbij eigenlijk niet uit hoe lang je LF duurt, want het HCG bouwt gelijk op bij meiden met een korte en lange LF. En dat is hetgeen wat die testen meten :)

Dus er is nog hoop hoor! ;)

15. angel2

angel2 Actief lid

5 feb 2012
    336
    0
    0

Zeker deal! Daar wil ik wel voor gaan!!
    Zijn de rode duiveltjes al gespot, of nog nergens last van?

16. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee nog niks, wel wat meer afscheiding maar nog geen bruin... Komt morgen denk ik. Al hoop ik dat het nog even weg blijft (dan is mijn LF tenminste wat langer!)
    Voel ook helemaal niks.... Stom he...

17. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Hier is het wederom niet gelukt....:x:( temp was gisterenochtend al laag en vanavond het eerste rood alweer gespot :(

We gaan nog niet naar een andere arts om toch weer een verwijzing te krijgen. We gaan nog 4 ronden proberen en dan is het ongeveer juni en dan kloppen we aan als het dan nog niet gelukt is.
    Succes allemaal!

18. angel2

angel2 Actief lid

5 feb 2012
    336
    0
    0
    Zoé,
    dat zou wel fijn zijn als hij wat langer is. Maar als hij wel wat langer is zou het zelfs kunnen dat je te vroeg getest hebt.
    Raar vind ik het altijd al die klachten, soms dacht ik altijd o nu is het raak en dat had ik het helemaal mis.
    Balen gewoon..

Zwangels, balen weer. Zijn jullie al lang bezig?

19. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    @angel2 Ja we zitten nu in ronde 18....ronde 9 na mijn vmk.

20. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL

Hè bah meis, dat is echt balen!!! Wij gaan ook nog voor 4 rondes, hopelijk hoeven we beide niet meer aan de bel te trekken!!

Dikke knuffel voor jou!!!

Deel Deze Pagina