hebben ze dat jou geadviseerd in het ziekenhuis; preseed gebruiken? Ik begrijp dat ze er zijn achter gekomen na een samenlevingstest?
@Limburg Nee, het ziekenhuis adviseert nog een half jaartje proberen omdat de kans klein is maar niet nul. Als we eraan toe zijn kunnen we iui doen, zou nu zelfs al mogen maar dat zien we nog niet zitten. Vooral niet omdat ik een mooie regelmatige cyclus heb en bloedwaarden en HSG goed zijn. Ik had 2 keer een negatieve samenlevingstest, 1e keer niks te zien maar misschien ook verkeerd tijdstip. 2e keer prima tijdstip, mooie follikel van 21 mm maar alleen dode zaadcellen en 1 die nog heel traag bewoog. Het zaad van mijn man is gemiddeld, dus het zou moeten kunnen. Kijk, superzaad zou top zijn. We werken elkaar dus een beetje tegen. Preseed is een tip van hier die ik misschien eens ga proberen, zag veel goede reacties op hun site. Baadt het niet dan schaadt het niet of zouden er ook negatieve verhalen over zijn?
Ow limburg, gooi het er hier lekker uit! Tijdje niet gezien, lekker wat anders gedaan? En positief blijven, ja ik doe mijn best. Vorige week moest ik knetterhard janken toen ik a) ongi werd en B) hoorde dat een bevriend stel zwanger was. Slecht combi! Maar daarna ga ik wel verder en probeer te focussen op de leuke dingen. Dus die dip die je nu hebt is heel herkenbaar. We slepen je er wel doorheen. Hoop natuurlijk dat je lichaam je gewoon voor de gek houdt en dat je voorgevoel niet klopt! Zwangels, al nieuws? Goudvis, wat je zegt! Mijn broer werd heel erg ziek en toen snapte ik ook beter dat ik moet genieten van alle momenten en niet moet stressen over stomme ( kleine) zaken! En wat erg dat je vader zomaar overleed! En hier ook wel een mini zweefteef Boeddhas in huis, wierook, theetjes, ademhalingsoefeningen etc. En daarnaast heerlijk los gaan op vette muziek Hoop dat presseed wat voor je doet!
Ja heb even niet op deze pagina gezeten.. komt denk ik omdat ik toen positiever was dan nu @Goudvis: wat is gemiddeld zaad? denk je dat zelf, of zeggen ze dat in zkh? Wat is het VCM van je vriend/man? Je hebt ook het merk Conceive plus ipv Preseed
Ik heb nog een andere vraag: Hebben jullie ook al 5-6 dagen voor je 1e menstruatiedag last van mijn klachten (rugpijn, buikpijn etc). Ik heb dit eigenlijk altijd (lage rugpijn) en maak me een beetje druk (piekeraar) of dit kwaad kan. Nu heb ik eens gegoogled en lees dat het met hormoonverandering (na je eisprong) te maken kan hebben.. Maar ook weer met evt endometriose... ben benieuwd of jullie dit ook hebben
@Limburg haha nee dat denk ik niet zelf, dat zijn de woorden van de gyn. Hij zei dat het 6.0 was op een schaal van 1 tot 13. Goed genoeg om normaal zwanger te raken. Nu heeft mn man ook al twee kids.... Ik heb vaak na eisprong dat ik erg moe ben en soms misselijk smorgens. Geen pijn of zo. Ook ben ik veel meer depri en down, echt anders als tijdens ei joh, dan voel ik me heerlijk! Hoeft niks bijzonders te zijn joh, je lichaam gaat gewoon progesteron maken ipv oestrogeen. Soort omslagpunt: hallo luteale fase. Niet teveel piekeren, vertrouw op je lichaam. Ik dacht dat er van alles was maar blijkt allemaal ok te zijn en schoon van binnen ondanks erg hevige menstruatie (veel bloed en 7 dagen). Misschien helpt een nader onderzoek je de rust te geven die je zoekt, dat vertrouwen. HSG misschien. Komt goed meid!
Ja ik had ook al gelezen dat het een omslag van hormonen (PMS) kan zijn. Dan zal het dat wel zijn bij mij.. Ik merk dat de klachten ook minder worden als ik daadwerkelijk ong ben geworden. Moet volgende week (als ik ong ben) bellen voor afspraak hsg.
@ Limburg ok das mooi. Ik had HSG op dag 12. @Zwangels En? Hoe is het met je? @ de Rest Hoe gaat het met iedereen? Ik ben gisteren naar de film geweest, heerlijk ontspannend. Vanavond filmpje op de bank. Vergeet ik tenminste dat het een wachtbank is
Gaat goed met mij.....alleen mijn test was negatief dus denk dan toch ongi te worden.....hoop het niet. Tempkaartje is mooi dus.....wie weet!
Hmmm jammer Zwangels. Is vandaag je Nod? Bij mij zakte temp altijd pas als ik al ongi was... Hoop bij jou niet!!!!!! Duimen!
Bij mij zakt de temp dan ook maar dan meestal naar 36.6 of lager.....hoop dus dat mijn temp morgen gelijk blijft of hoger is.
Ladies, hier even aan het bijkomen van een weekend met feestjes Heerlijk! Zwangels, spannend, hoop dat morgen je temp nog hoog is! Goudvis, wachtbank ze! En goede films zijn dan een goed afleidmiddel Limburg, ik herken je klachten wel een beetje. Ook de lag rugpijn en steken in mijn buik. Nu is er wel bij de kijkoperatie lichte endo gezien, dus ik denk dat het daar misschien wel door komt. Ook heb ik soms de misselijkheid die goudvis beschrijft en ik ben gewon hardstikke emo, kan janken om niets! Stomme hormonen Hoop dat de hsg je misschien wat antwoorden gaat geven.
Wat ik ook heb na eisprong: zwaar geirriteerd, echt kort lontje. Soms word ik smorgens wakker met een mega rotbui. Das echt vervelend! Ik vind het niks weer wachten bah. Ik voel niks anders dus denk niet dat het raak is. Ergens denk ik namelijk dat ik toch wel iets zou moeten merken? Ik weet dat dat niet per se hoeft, maar heb wel het idee dat ik dat wel zou hebben. En zo ga je weer aan het piekeren... Gelukkig 2 drukke dagen voor de boeg, dat scheelt weer! @ iedereen sterkte en een dikke knuffel @ Zwangels hou ons op de hoogte he @ Radiogirl hoe is het met je? Veel gesport?
Ach balen Zwangels, hier precies hetzelfde, vandaag niet ongi maar wel nega test helaas ondanks een heel vaag weekend met dingen die ik normaliter niet heb, flinke steken en huilen om iedere scheet. Ach, ik ga ervan uit dat ik doorga naar de volgende ronde, kan het alleen maar meevallen toch? @Goudvis, ja sporten gaat heerlijk. Nieuwe programma is stukken zwaarder van vorige, dus gelukkig wel 1 a 2 rustdagen in de week, vrijdag stond de teller op -4,4 kg in 34 sportdagen whoehoe! En dat wachten is maar niks he, blij dat je lekker drukke dagen voor de boeg hebt. @Moekie klinkt heel vervelend zeg, een weekend vol feestjes zou bijna medelijden met je krijgen maar mag ook niet klagen, heb zaterdag vrijgezellenfeest van vriendin gehad
Nu maak ik me eigenlijk wel zorgen of ik endo heb Had jij verder ook echt pijnlijke menstruatie? Ik heb meestal 2 dagen flink wat rugpijn (1 dag voor menstruatie en 1 dag tijdens menstruatie) Ik heb dit ook verteld (dat ik al vroeg rugpijn heb na mijn eisprong) aan de gynaecoloog maar zij vond dit niet zorgwekkend of gerelateerd aan endo, maar ik ben hier wel wat bang voor nu ik merk dat mijn stoelgang ook anders is tijdens deze dagen
Limburg, meid pieker niet teveel. Ik heb n bizar zware menstruatie van 7 dagen, met 2 dagen ibuprofen en om het uur n supertampon (sorry). Ik bleek wel gewoon gezond. Wees kalm, je wordt onderzocht en dan zie je het wel. Lukt niet altijd, weet ik. Knuffel!!
wow Goudvis: dat is ook heftig zeg jouw menstruatie! En ja je hebt gelijk. Ik zie over "beren" op de weg die er waarschijnlijk niet eens zijn.. als goed is kan ik volgende week voor mijn hsg gaan (ik moet morgen ong worden)