Waarom lukt het niet om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zoe1, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

Ja zeker pijnstillers nemen! Paar uur ervoor en vlak ervoor.

2. Moekie

Moekie Niet meer actief

Volgens mij is het verschil dat ze bij de fertiloscopie onder verdoving 2 sneetjes in je vagina maken. Aan beide kanten. Daarna gaan ze er inderdaad met een camera in om alles te bekijken. Ik vond het wel heel interessant om alles te zien zo van binnen :) Op een gegeven moment spuiten ze wat contrastvloeistof door de eileider en ik zag ook echt het blauwe vocht op het scherm.
    Weet even niet zo goed wat het verschil met een hsg is.

En zeer zeker pijnstillers! Ik kreeg een recept voor 2 diclofenac en zelf moest ik van thuis nog 2 paracetamol nemen 2 uur van tevoren. Ik heb eigenlijk geen pijn gehad naderhand. Hooguit wat kleine irritante steekjes soms.

Komt goed meid! En inderdaad ontspannen met zo`n ding in je en 3 man die er naar zit te kijken ;), maar denk daar niet aan en probeer te ontspannen.

Zo, even weg tot zondag. Heerlijk weekendje met etentjes en feestjes ( ja alweer :) ) Fijn weekend meiden!

3. goudvis03

Have fun Moekie!

Nou meiden, moed zakt me in de schoenen, bloed nog steeds heel licht (inlegkruisjes zijn voldoende), snap er niks van.
    Al vanaf dag 25. Zal t op dag 29 wel doorzetten, want dit lijkt me geen innesteling meer....pfffff gek rotlijf :(
    Misschien is t stress maar ik dacht dat je ei dan verplaatst, niet dat je luteale fase ineens korter is. Sorry hoor ben beetje in de war.
    Ongesteld is al balen maar dit vage gedoe is helemasl shit.
    En jullie? Goed weekend girls!

4. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

Goudvis; toch naar de volgende ronde zie ik? jammer!!
    Zijn er hier meer vrouwen met overgewicht vroeg ik me af?
    Ik heb een bmi van 34. Alles werkt wel naar behoren.. maar ja.. ze zeggen dat het bmi onder de 30 moet zijn..

5. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Nog bedankt Susan!

Moekie Ik denk wel dat ze gelijk actie gaat ondernemen, aangezien we een vragenlijst hebben ingeleverd en het is dezelfde gynaecoloog als bij mijn vmk. Ik hoop dat ze gelijk een inwendige echo of HSG doet. En dat manlief gelijk zijn zwemmers mag laten nakijken. Maar we zullen het morgenmiddag beleven!

Limburg ik heb ook overgewicht, mijn bmi is iets van 35 dus ook veel te hoog. Allen met mijn vmk heeft de gynaecoloog gezegd dat dat er niets mee te maken had. Omdat mijn cyclus netjes is tussen de 26 - 28 dagen over het algemeen.

6. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Trouwens hoe toevallig kun je het hebben? Vorig jaar werd ik ook op 28 mei ongesteld en in die ronde raakte ik toe zwanger....helaas een vmk.

Nu weer op 28 mei ongesteld :$ en als ik nu in deze ronde zwanger raak ben ik in de zelfde periode zwanger geraakt alleen een jaar later!

7. goudvis03

Yup, ronde verder en overtuigend ook.
    Fijn dat ik voor mn 7 daagse menstruatie 3 dagen onzekerheid kado kreeg, bah!
    Ben er ff goed klaar mee. Heb t idee dat ik echt goed leef, afleiding, leuke dingen doen, studie, gezond eten, t maakt toch niet uit.
    Altijd teleurstelling. De raarste mensen raken zelfs per ongeluk zwanger grrrr
    Vandaag gelukkig in de Efteling geweest, alle achtbanen dubbel gehad plus rosebierrrr. Jamner van de kinderwagens.
    Sorry voor dit geklaag, moet even Zen doen denk ik.

8. Moekie

Moekie Niet meer actief

Goudvis, dikke knuffel van mij! Wat balen.
    Rotlichaam, hormonen etc.
    Gelukkig maakt een Eftelingtripje veel goed.

Zwangels, duim voor je dat je nu weer de ronde na 28 mei geluk hebt! En succes alvast voor morgen!

Limburg, hier een gewoon bmi, dus geen idee. Maar volgens mij hoeft het geen belemmering te zijn.

9. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Dank je moekie! Vanmiddag hebben we de afspraak ;)

10. Susan1982

Susan1982 Lid

17 feb 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Ik heb een bmi van 28,7 en een normale cyclus. Dus volgens mij geen probleem.

@ Zwangels, hoe is het gegaan? Ben wel benieuwd.
    @ Goudvis, van mij ook een dikke knuffel. Heel herkenbaar allemaal.

Hier zijn de rode duvels nog niet gekomen maar a.s. woensdag is pas mijn NOD. Dus het kan nog alle kanten op.
    Ik heb wel al 3 dagen lang een terugkerende zeurende hoofdpijn en afgelopen nacht rond 2 uur werd ik opeens wakker van stevige krampen in me onderbuik, echt niet filmen:$. Ik dacht gelijk: Op naar de volgende ronde!? Ik durfde ook niet naar de WC om te kijken of ik ongie was maar uiteindelijk toch wel gegaan. Maar niks te zien :(.
    Ik voel me ook best raar, heel relaxed op zich. Net of ik een paar weken weg ben geweest. Dus misschien....ik hoop het zo!

Ik houd jullie op de hoogte.

11. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Heb pas om kwart over drie de afspraak.

12. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik kom hopelijk vandaag met een hele bijleespost dames, maar wilde jou Zwangels alvast heel veel suc6 wensen bij de gyn.

13. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Thnx radiogirl!

14. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo, weer ff bijgelezen :D moest gisteren eerst genieten van het zonnetje hoor ;)

Welkom nog Susan1982. Goh jij hebt ook al een hele lange weg achter de rug zeg, en wat frustrerend dat alles al gecheckt is en zou moeten werken maar het niet lukt. Laten we hopen dat die IUI in september niet nodig gaat zijn meid! Goh, en wat jij nu hebt had ik laatste ronde ook, maar helaas, na 35 dagen en 1 nega test lagen we er toch weer uit. Hopelijk bij jou meer geluk:)

Aahh balen Limburg, stomme monsters, maar wel fijn dat je voor de hsg kan gaan deze week. Ik heb nu BMI van 28 en kwam van 30 af, dus wie weet helpt het? Toen ik zwanger werd was BMI 26.

Ook welkom Tiepetje, erg herkenbaar, ik ben nu ook officeel een jaar bezig na laatste MK, wat er best inhakte afgelopen weekend, maar ja, schouders weer recht en gaaaaan ;) Suc6 met de intake.

Whoehoe Moekie heeft de klusweek, er al van genoten zekers hihi :D:D :pEn jaloers, bijna pinkpop, ik moet nog even wachten tot einde van de maand tot Graspop…duurt lang ;)

He nee Goudvis, jij ook weer door naar de volgende ronde.. bleh. Dikke knuff! Maar dat uitje naar de Efteling klinkt niet verkeerd :D:D

Hoe is het gegaan Zwangels?

Hier ook door naar ronde 16, was allemaal veelbelovend maar het was toch 1 grote truc van m’n lichaam. Wat helemaal niet leuk is dat deze cyclus ineens weer 35 dagen was, vond die 28-30 wel prima eigenlijk. Mezelf maar verwend met Hoegaarden, BBQ en andere dingen die niet in m’n sportplan passen maar dat is dan jammer. Teller staat nu op -5,7 kg in 40 sportdagen :D:D

15. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Ze heeft nog meer vragen gesteld en daarna ook gelijk een inwendige echo gemaakt. Zag er allemaal netjes uit. Ze gaat nu eerst mijn cyclus volgen deze maand. Dus donderdag heb ik weer een echo om te kijken in hoeverre mijn eitjes gegroeid zijn. Na mijn eisprong gaan ze bloedprikken op de waardes. En dan volgende maand mag manlief zijn zwemmer inleveren.

Er is eindelijk actie!!!

16. goudvis03

Fijn Zwangels, idd actie. Het gaf mij rust dat we onderzocht werden. Ben nu ook blij dat we weten waar we aan toe zijn en dat bijna alles eigenlijk ok is.

Susan, spannend hoor! Oh meid hoop dat het goede voortekenen zijn, ik ben deze maand zo gefopt, balen. Ik duim voor je!!

Radio, Hoegaarden en BBQ klinkt ook niet verkeerd: geniet van het leven he, je leeft maar 1 keer meis ;) Jammer dat je cyclus weer langer is en ook dat je weer ongesteld bent geworden pfff.

Moekie bedankt he! Enne gezellig samen daar? ;) Go go go
    Bijna Pinkpop he yes!

Limburg, wanneer heb je hsg?

Vandaag had ik echt veel bloedverlies en stolsels, ik denk dat er toch iets gaande was dat afgebroken is of zo, daarom misschien eerder ongesteld. Ik heb het altijd wel zwaar maar vannacht was echt abnormaal, had ik eerder ook eens toen ik een week te laat was. Gelukkig weet ik nu wel door alle onderzoeken dat het van binnen goed zit.
    Ik ga maar ns preseed bestellen denk ik.
    Iedereen n knuffel.

17. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

@Goudvis: jammer dat je ong heeft doorgezet.
    Ik lees vaker dat men zegt dat men veel bloedverlies heeft; maar ik vraag me af wat is eigenlijk 'normaal'?
    voor mijn idee heb ik zelf redelijk wat bloedverlies; ook vaker stolsels bij naar de wc gaan. Maar het is niet zo dat heel mijn maandverband vol bloed zit, of dat ik echt om de twee moét verschonen, omdat ik anders doorlek..

@Zwangels; fijn dat er nu actie is. Ben ook benieuwd wat de zaadtest oplevert.

18. goudvis03

Gisteren elke anderhalf uur super tampon....vind ik behoorlijk heftig.
    Kan amper iets doen als er geen wc direct in de buurt is. Nu is t afgezwakt, maar duurt totaal altijd 7 dagen.

19. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo heb even bijgelezen ! er is is veel gebeurd. Wel fijn he, als er onderzoeken komen. Dan heb je in ieder geval een beetje het idee dat er iets gebeurt.... Al klinken sommige dingen wel erg spannend hoor.. maar ja als het helpt...Wij mogen maandag naar het ziekenhuis voor een intake, ben benieuwd, Intussen weer ongesteld geweest, zoals gewoonlijk maar 1,5 dag, vind ik ook gek. Mijn BMI is goed, ik eet me gek en heb altijd honger maar blijf op een slank lijntje. Ik denk wel dat onder of overgewicht misschien invloed kan hebben. Ik heb vorige cyclus bach bloesems gebruikt en nu tarwekiemolie. Tja baat het niet....

Efteling zijn wij vorige week geweest, die achtbanen waren een SUPER afleiding inderdaad !!

Ik probeer me ook maar te richten op dingen die wij zomaar kunnen doen en mensen met kinderen niet. Ik zou dolgraag met ze ruilen maar het relativeert ook wel weer...

Fijne avond allemaal !

20. Susan1982

Susan1982 Lid

17 feb 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben weer eens gefopt.. *&#$*&#.. op naar de volgende ronde.:x..Het is weer een echte baal-dag! Gelukkig is het wel mooi weer dat fleurt de boel een beetje op.

Aankomend weekend een BBQ met vrienden dus kan wel aan de Wiekse e.d. ;).

@Zwangels: mooi dat er nu actie is. Ben ook benieuwd naar de uitslag.

Deel Deze Pagina